en ole uskovainen, mutta eikö tämä mene jo liian pitkälle?
Ruotsin kirkoissa ei saa enää ensi keväänä kutsua Jumalaa herrana. Tilalle tulee joku sukupuolineutraali ilmaus.
On tämä maailma vaan sairas.....
Kommentit (41)
Lukekaas nyt aluksi vaikka tämä: "Jumalan herroittelua karsittiin Ruotsin kirkonmenoista – Uutinen levisi ulkomaille, ja moni käsitti väärin" (https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005463641.html)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jumala ole isä? Siis miessukupuolinen henkilö.. pyhähenki on neutraali / sukupuoleton
Todista että jumala on mies. Paimentolaisaikoina ei vaan tullut kellään edes mieleen että merkittävä johtohahmo voisi olla nainen.
No eipä tullut ei, mutta eiköhän se jumala olisi tämän väärinkäsityksen korjannut jossain kohtaa halutessaan. Siis jos olisi olemassa. :D
Jos jumalalla ois munat, niin se ois mies.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaas nyt aluksi vaikka tämä: "Jumalan herroittelua karsittiin Ruotsin kirkonmenoista – Uutinen levisi ulkomaille, ja moni käsitti väärin" (https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005463641.html)
Ensimmäinen käsky:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia...
Niin helposti näinkin yksinkertainen, itsestäänselvä asia muutetaan, kun muutosta halutaan. Täysin normaali näky Ruotsin "kristillisessä" kirkossa: naispiispa vihkimässä miesparia, kirkon käytävällä Pride-lippu mattona ja ristit poistettu, jotta kirkko olisi "inclusive" ja monikulttuurisuuden huomioon ottava.
USA:ssa on jo sellainen seurakunta kuin HerChurch, joka näyttää olevan ELCA:n jäsen. Kyseessä "kristillis-pakanistinen kirkko"... Muistuttaa kovasti wiccalaisuutta höystettynä LGBT-asialla.
Kristinusko maailmanlaajuisesti toki voi hyvin ja kristittyjen määrä kasvaa. Luterilaisuus on kyllä kriisissä.
Jeaah, kirjoitetaan ensin mytologiat uusiksi, ja sen jälkeen historiankirjat.
Neropatit.
Pappi Suokonautio puhuu aina Luojasta, Lunastajasta ja Pyhittäjästä. Ja se on ok.
Mielenkiintoinen luutuneiden uskonkäsitysten, islamofobian ja pakkovapaa-ajattelun ketju, mutta kukaan ei tajunnut tarkistaa. Siis faktaa:
http://www.mynewsdesk.com/se/svenska_kyrkan/pressreleases/sakfel-i-medi…
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kirkoissa ei saa enää ensi keväänä kutsua Jumalaa herrana. Tilalle tulee joku sukupuolineutraali ilmaus.
On tämä maailma vaan sairas.....
Lähde?
Pyhä kolminaisuus: henkilön, nuoremman henkilön ja pyhän hengen nimeen.
AMEN
Joulupukkia, jumalaa, teologiaa.
Onneksi on tuo meri tässä välissä. Eiköhän tämä neekeröinti jo riitä.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on ihan sama millä nimellä satuolentoja kutsutaan, ei kiinnosta minua.
Mutta muuten koko sukupuolineutraaliusvouhotus on aivan perseestä, idioottien kehittelemä juttu.
Tajuatko tuon APn viestin olleen vain esimerkki?
Kyllä minä vessaan mitä haluan oman luokkani kanssa. Jos tulee vanhemmilta moitteita pyydän oppilasta laittamaan kädet korville oikeassa/väärässä kohdassa.
Kohta kajahtaa rukouskutsu kaikkialla viidesti päivässä eikä ateisteilla ole mitään sanomista asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaalainen prostestanttinen uskonto on jo hävinnyt pelin. Tilalle tulevat moskeijat ja sharia laki. Sitä saa mitä tilaa.
Tilalle ei tule mitään. Uskonnot häviää sivistyksen lisääntyessä. Taistelkaamme sekulaarisen yhteiskunnan puolesta.
Näin ei tule käymään. Voit muistella sanojasi sitten sharian alla.
Eikö ainakin meillä luterilaisessa "herra" ole Jeesus? Jeesus on Herra. Ju ma la on Ju ma la tai taivaan isä.
(Androidini ei tunne sanaa Ju ma la)
Jumala isänä ja miehenä viittaa kyllä siihen, että hän on samanlainen kuin patriarkaalisen yhteisön perheen pää: hänellä on kaikki valta perheensä eli alamaistensa elämään. Hän jopa päättää siitä kuka kuolee ja kuka elää. Kristinusko on ja sen kuuluu olla hierarkinen. Jumala on ehdoton pomo. Siksi Jumalasta käytetään "Isän" lisäksi myös sanoja Herra ja Kuningas. Tasa-arvoöyhöttäjät yrittävät tehdä Jumalasta munattoman.
Mun mielestä uskonnoilla saa olla itsemääräämisoikeus: saavat kutsua hahmojaan miksi haluavat, olla vihkimättä homoja ym ym. MUTTA silloin saavat myös rahoittaa toimintansa itse, eli ei rahoiteta verovaroin.
Jouluvuohi