Mielenkiintoinen ero terveydenhoidossa
Olen julkkarilla töissä ja kun käyn helvetinmoisessa yskässä, nuhassa ja rinnan vihlomisessa työterveyslääkärillä (julkinen terveyskeskus), sanotaan että keuhkoputkentulehdus menee itsestään ohi, mene töihin. Saikkua ei luonnollisestikaan irtoa. Tule parin kuukauden päästä uudelleen, jos ei ole lähtenyt tauti.
MUTTA kun mieheni yksityisellä sektorilla käy yksityisellä lääkärillä samoista vaivoista, saa hän heti 10 pv antibioottikuurin, limakalvoja uudistavan lääkityksen sekä 3pv saikkua ja kehotetaan hakemaan lisää jos ei riitä. Ai saatana, mitä tämä valinnanvapaus vielä tuo eteen meille köyhille. Kuolemaa, sitä se tuo.
Kommentit (24)
Riippuu duunista, jos istut jossain konttorissa omassa huoneessa tuijottelemassa papereita tai näyttöä niin pienemmät taudit menevät ilmankin sairaslomaa. Jos taas teet jotain raskasta tai ulkotyötä tai muuten hankalan ilmaston (leipomo, kylmätilat, vesihöyry etc.) työtä niin parempi laittaa sairaslomaakin koska tauti vaan pahenee jos koittaa repiä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuo on, asioin pelkästään yksityisellä lääkäriasemalla, ja kyllä siellä kuunnellaan ja kysytään. En ikinä menisi tk:n asioimaan. Lainaisin rahat, ellen muuten pääsisi. RAHALLA pääsee sanelemaan, kuinka hoidetaan.
Meillä pitää olla kaikki saikkulaput työterveydestä eli sieltä paikallisesta terveyskeskuksesta, joten ei auta edes raha siinä kohtaa.
Koska oma työterveys järjestetty ihan eri tavalla, jaksaisiko joku valaista mua..
Oon kuullut näistä ”sairauslomatodistus oltava paikasta x”. Miten tää voi olla mahdollista? Entä erikoissairaanhoidon asiat? Ymmärrän, että tällä yritetään estää lyhyiden, usein toistuvien sairauslomien ”shoppailua” eri lekureista... mut miten tuo on juridisestikaan/siellä työsopimuksessa mahdollista? Onko tää yleistä?
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoputkentulehdus on virustauti. Turhista antibioottikuureista on vaan haittaa.
Antibiootit vain ehdottomaan tarpeeseen. Jo nyt on muodostunut antibiooteille resistenttejä bakteerikantoja ja se tietää, ettei voi hoitaa. Pahimmassa tapauksessa ihminen kuolee sepsikseen kun bakteerit valtaavat eikä mikään enää auta. Kannattaa varoa turhia antibioottikuureja.
En oo tuo aiemmin kommentoinut. Mutta kiinnostaa!
Uskon siis toki, että näin on käynyt. Yleensä näistä (niin k joku jo sanoi) kuulee toisin päin. Että julkisella dissattiin ja yksityinen löysi syyn.
Siksi mua kiinnostaakin, minkä tyypin sairaudesta / oireista on kyse. Voisitko kertoa lisää?