Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita perheenäitejä, jotka eivät koskaan saa ainuttakaan joululahjaa vaikka itse ostatte kymmeniä lahjoja aikuisillekin? :(

Vierailija
24.11.2017 |

Eihän aikuinen ihminen tällaisesta saisi mieltään pahoittaa. Ja mitäs itsekään ostan lahjoja omille siskoilleni, vanhemmilleni, miehelleni, ystävilleni ja muille? En tiedä, miksi juuri minun lähipiiriini on pesiytynyt näitä ihmisiä hirveästi, jotka eivät periaatteesta osta joululahjoja kenellekään. Minusta on ihanaa antaa lahjoja. Se tuo on aina ihanan jouluisen tunnelman ja minusta on oikeasti mukavaa ilahduttaa muita lahjoilla ja saada antamisen iloa. Tästä syystä annan joka vuosi lahjoja monelle aikuisellekin vaikken itse saa ikinä ainuttakaan. Tahdon saada edes puolet siitä joululahjojen tuomasta ilosta, eli tässä tapauksessa sen antamisen ilon ilman saamisen iloa.

Ei auta puhumiset. Perheeni, ystäväni ja mieheni ovat kyllä monesti kuulleet, kuinka rakastan joululahjojen hankkimista ja rakastaisin myös niiden saamista. Olisi ihanaa kokea edes joskus sitä hykerryttävää iloa, joka tulee lahjan saamisesta, kun ei etukäteen tiedä, mitä paketista sisältyy. Parhaassa tapauksessa se on jotain, josta oikeasti pidän, jota oikeasti tarvitsen tai jota en ole edes arvannut tarvitsevani tai pitäväni siitä. Joka tapauksessa lahjan saamisesta saa lämpöisen tunnelman siitä, kun lahjan antaja on oikeasti miettinyt minua hankkiessaan lahjaa ja tahtonut ilahduttaa juuri minua. Tuollaisen tunnelman tahdon itsekin välittää antamillani joululahjoilla, eli yritän oikeasti miettiä, mistä lahjasta saaja olisi iloinen. Monesti olen mielestäni myös onnistunut tässä.

Läheiseni vaan ovat päättäneet, etteivät hanki lahjoja kenellekään. Kuulemma aikuiset ihmiset osaavat ja pystyvät hankkimaan itse kaiken, mitä tahtovat, joten heistä on tyhmää yrittää hankkia kenellekään lahjoja. Itse kyllä mielellään ovat ottaneet lahjoja vastaan.

Löytyykö kohtalotovereita? :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka hiton joulu sovitaan, että aikuisille ei lahjoja osteta. Tai oikeastaa ei sovita, kun se on kaikille itsestään selvää.  Mutta mitä tekee siskoni, no tietenkin ostaa. Ja vaikka hän kuinka yrittää sitä salata ettei ole pettynyt, mutta näkeehän sen kilometrin päähän...

Vierailija
2/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta niiden lahojen ostaminen niille jotka eivät sulle lahjaa hanki. Mieti kuinka monta sataa euroa säästät jatkossa joka joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoja jo sitten sovittu aikuisten kesken, että lahjoja ei osteta. Kaikilla lähipiirissä menossa tai ollut konmaritus/kuolinsiivous/tmv. Ei enää lisää tavaraa taloon, ja jos tulee, niin sitten itse hankkimalla, saa mieleisen. Sorry ap, en osta sun ajatuksia nyt.

Vierailija
4/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tylsiä ihmisiä läheisissäsi. Itse käyttäisin rahat ostamalla kivoja juttuja itselleni ja lapsilleni, kun he kerta ovat aikuisia jotka hankkivat itse tarvitsemansa. Miksi vaivautua.

Vierailija
5/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Mä oikeastaan havahduin tohon vasta äskettäin, siis siihen, etten ikinä itse saa lahjoja, vaikka niitä hankinkin. Nyt olen itsekin ajatellut sitten vähentää ostamista ja lahjomista, kun tilanteeseen heräsin. Kurjaa silti.

Vierailija
6/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa tylsiä ihmisiä läheisissäsi. Itse käyttäisin rahat ostamalla kivoja juttuja itselleni ja lapsilleni, kun he kerta ovat aikuisia jotka hankkivat itse tarvitsemansa. Miksi vaivautua.

On tosiaan tylsää ettei muut ihmiset ole = sinä

Minulle joulussa on kyse ihmistä, ei lahjoista. En tykkää ostaa lahjoja ja vaivaannun aina kun niitä saa. Varsinkin, kun sovittu ettei aikuisille niitä lahjoja osteta.

Vierailija
7/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta sun kaltaiset ihmiset on todella rasittavia. Sinähän käyttäydyt todella itsekkäästi, etkä ota ollenkaan muiden tunteita huomioon! Kerrot, kuinka sinulle on useita kertoja sanottu etteivät aikuiset halua lahjoja antaa tai saada - ja mitä sinä teet? No annat lahjoja ja vielä pahoitat mielesi kun et niitä saa! SINÄ annat lahjoja koska se SINUSTA on kivaa, vaikka lahjansaajat ovat sanoneet että eivät niitä halua. Erittäin itsekästä. Todennäköisesti useimmat niistä saajista purevat kieltään etteivät sanoisi sinulle pahasti, ja pakottavat itsensä kiittämään antamistasi lahjoista - ja salaa toivovat, että jossain vaiheessa sulle menisi perille että ei lahjoja todellakin tarkoittaa EI LAHJOJA! On paljon kaltaisiani ihmisiä jotka eivät todellakaan halua lisää rojua kotiinsa, ja sun kaltaiset ihmiset hankaloittavat meidän tavarattomien elämää, kun teit niin tai näin niin sinä loukkaannut. Ja sori vaan, ne lahjat menee heti kierrätykseen (ärsyyntyneenä, kun pitää tehdä turha lenkki sinne).

Eli: lopeta tuo muiden pakottaminen sinun joulumuottiisi, osta ja anna lahjoja vaikka hyväntekeväisyyteen, mutta älä ihmisille, jotka niitä eivät halua!

Vierailija
8/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän aikuinen ihminen tällaisesta saisi mieltään pahoittaa. Ja mitäs itsekään ostan lahjoja omille siskoilleni, vanhemmilleni, miehelleni, ystävilleni ja muille? En tiedä, miksi juuri minun lähipiiriini on pesiytynyt näitä ihmisiä hirveästi, jotka eivät periaatteesta osta joululahjoja kenellekään. Minusta on ihanaa antaa lahjoja. Se tuo on aina ihanan jouluisen tunnelman ja minusta on oikeasti mukavaa ilahduttaa muita lahjoilla ja saada antamisen iloa. Tästä syystä annan joka vuosi lahjoja monelle aikuisellekin vaikken itse saa ikinä ainuttakaan. Tahdon saada edes puolet siitä joululahjojen tuomasta ilosta, eli tässä tapauksessa sen antamisen ilon ilman saamisen iloa.

Ei auta puhumiset. Perheeni, ystäväni ja mieheni ovat kyllä monesti kuulleet, kuinka rakastan joululahjojen hankkimista ja rakastaisin myös niiden saamista. Olisi ihanaa kokea edes joskus sitä hykerryttävää iloa, joka tulee lahjan saamisesta, kun ei etukäteen tiedä, mitä paketista sisältyy. Parhaassa tapauksessa se on jotain, josta oikeasti pidän, jota oikeasti tarvitsen tai jota en ole edes arvannut tarvitsevani tai pitäväni siitä. Joka tapauksessa lahjan saamisesta saa lämpöisen tunnelman siitä, kun lahjan antaja on oikeasti miettinyt minua hankkiessaan lahjaa ja tahtonut ilahduttaa juuri minua. Tuollaisen tunnelman tahdon itsekin välittää antamillani joululahjoilla, eli yritän oikeasti miettiä, mistä lahjasta saaja olisi iloinen. Monesti olen mielestäni myös onnistunut tässä.

Läheiseni vaan ovat päättäneet, etteivät hanki lahjoja kenellekään. Kuulemma aikuiset ihmiset osaavat ja pystyvät hankkimaan itse kaiken, mitä tahtovat, joten heistä on tyhmää yrittää hankkia kenellekään lahjoja. Itse kyllä mielellään ovat ottaneet lahjoja vastaan.

Löytyykö kohtalotovereita? :(

Sun pitää nyt ymmärtää ettet sä  voi pakottaa muita omaan muottiisi. Läheiset eivät halua ostaa sulle lahjoja joten sä  voit lopettaa lahjojen ostamisen heille. Toi  sun lahjojen ostelu ei ole pyyteetöntä koska haluat itse myös lahjoja. Ostapa nyt sitten vain itsellesi kasa kaikkea mitä olet aina halunnut saada lahjaksi ja unohda se muiden lahjominen.

Vierailija
9/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGH! Voisitko loppettaa niiden lahjojen ostamisen?! En tosiaan tiedä mitä tehdä niille kaikille kynttilöille, koriste-esineille, mietelauselle, jne joita veljeni vaimo meille vuodesta toiseen ostaa vaikka kuinka ollaan kielletty. 

Vierailija
10/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin lahjojen antamisen sillä tavalla, että lopetin myös niiden vastaanottamisen. Sanoin siitä ajoissa kaikille ennen joulua. Voi sitä loukkaantumisen määrää, kun en ottanut heidän turhanpäiväisiä lahjoja vastaan. Oppivat kuitenkin kerrasta, seuraavana vuonna kukaan ei yrittänytkään antaa mitään, onneksi. Välillä se sanominen ei auta, vaan tarvitaan järeämmät keinot, että menee perille. Olen ehkä veemäinen ihminen, mutta ilman tuota tekoa asia olisi vain venynyt vuosi toisensa jälkeen.

Vierailija
11/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä veemäinen ihminen, mutta ilman tuota tekoa asia olisi vain venynyt vuosi toisensa jälkeen.

Tähän vielä lisään sen, että saavat ostella keskenään toisilleen, jos haluavat ja saavat siitä keskenään iloa, mutta minä saan nyt olla ulkona siitä touhusta haluamallani tavalla.

Vierailija
12/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tänä vuonn niin että ostat itsellesi ja miehellesi/kaverillesi joululahjarahoilla kivan matkan. Ja kerro tämä kaikille, jotka luulee saavansa lahjan sinulta.

Itse ehkä antaisin heille joulukortin, jossa tämä lukisi. "Hyvää joulua, lähden tämän vuoden lahjarahoilla Pariisiin. Kiitos kun et halua lahjoja, niin pääsen reissuun!. "

Vierailija
13/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta muutettiin, ja kauhistuin niiden lyhtyjen, taulujen ym. sisustusroinan määrää, joita itselleni en ole halunnut, ja jotka jostakin syystä ovat jääneet kaapin pohjalle. Kyllä se vaan on niin että paras lahja jää aina kauppaan - eli ostamatta, ja minulle se on ihan OK.

Vierailija
14/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARGH! Voisitko loppettaa niiden lahjojen ostamisen?! En tosiaan tiedä mitä tehdä niille kaikille kynttilöille, koriste-esineille, mietelauselle, jne joita veljeni vaimo meille vuodesta toiseen ostaa vaikka kuinka ollaan kielletty. 

Suunnittelen tässä sellaista jouluy, että kerään kaikki siskoltani saamat lahjat ja annan ne tänä joununa hänelle.

Vierailija
15/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta muutettiin, ja kauhistuin niiden lyhtyjen, taulujen ym. sisustusroinan määrää, joita itselleni en ole halunnut, ja jotka jostakin syystä ovat jääneet kaapin pohjalle. Kyllä se vaan on niin että paras lahja jää aina kauppaan - eli ostamatta, ja minulle se on ihan OK.

Ei kannata jatkossa edes säilöä niitä, suoraan vaan kierrätykseen niin minimoi oman harmituksensa. Muuten joka kerta kun näet sen turhakkeen, ajattelet että tuostakin pitää päästä joskus eroon...

Vierailija
16/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mEILLÄ MINÄ SAAN KYLLÄ LAHJOJA , AIKUISILTA LAPSILTANI, PUOLISOLTANI JA ÄIDILTÄ JA TEINILTÄKIN. mutta miehelleni ei kukaan muu kuin minä osta mitään, hän ostaa lahjat aikuisille lapsilleen ja teiniikäisille mutta kukaan lapsista ei osta hänelle, hän antaa sisarelleen viinipullon joka joulu mutta ei saa mitään takaisin. vanhemmiltaan ei odota mitää, mutat ei saa sieltäkään. Minusta tuo on kummallista

Vierailija
17/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta. Helppo ratkaisu. Osta itsellesi jotain kivaa niillä rahoilla.

Meillä ostetaan aina aikuisille lahjoja. Suvun aikuiset ovat ikähaarukassa 35-95 vuotta, ja kaikki saavat useamman lahjan: oopperalippuja, lahjakortteja, viinejä, käsintehtyjä konvehteja, erikoiskahveja, ylellisiä kylpytuotteita jne. Kaikilla on ihana joulutunnelma!

Mutta me olemmekin suomenruotsalainen suku, meillä ei synkistellä.

Minusta on uskomattoman ankeaa, että aikuisille ei osteta lahjoja. En usko että tätä tapahtuu missään muualla kuin Suomessa.

Vierailija
18/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli alapeukuista. Vaikutat ihanalta ihmiseltä. Jos vielä näytät ihan Audrey Hepburniltä tai edes Nelli Matulalta niin voisit tulla käymään vaikka meillä.

Vierailija
19/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä että säästä rahasi ja hanki itsellesi jotain kivaa.

Mutta ymmärrän kyllä harmituksesi. Kun veljeni sai lapsia ajattelin että teen sitten kaikenlaista heidän kanssaan ja että toivottavasti minusta tulee heille tärkeä ihminen. No, eivät oikein innostuneet mistään tekemisistä, ja kun jonnekin mentiin eivät tuntuneet nauttivan menoista. Silti jaksoin suunnitella menoja (ulkomaan matkoja myöten) ja ostaa lahjoja mutta vastakaiku oli ja on vieläkin hyvin vaimeaa. En varsinaisesti harmittele sitä että miksi nyt jo kasvaneet lapset olivat/ovat sellaisia vaan sitä että asia ei mennyt niin kuin toivoin. Siis en syytä heitä mutta silti harmittaa että toista mahdollisuutta ei tule.

No, elämä on.

Vierailija
20/25 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuitenkin tiedät, että muut kuin sinä eivät osta joululahjoja aikuisille. Nykyisin, kun kaikilla on kaapit väärällään tavaraa, tuo aikuisten lahjomattomuus on ihan tavallista. Ja järkevääkin. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se, että joku tekee juuri päinvastoin kuin on toivonut. Tietenkin pitää kohteliaisuudesta esittää ilahtunutta, mutta kun kaikilla olisi parempi mieli - sinullakin - jos jättäisit aikuisten lahjat ostamatta.