Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummin ostamat vaatteet

Vierailija
24.11.2017 |

Olen ostellut lapsenlapsensa uusia vaatteita, vauvaikäiselle, koskaan en ole nähnyt niitä käytettävän.
On jotenkin paha mieli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy millaisia he haluavat, kaikilla ei vain ole sama maku. Tuskin sinun isovanhempasi olisivat ostaneet sinulle nuoruudessasi mieleisiä vaatteita.

Vierailija
2/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysehän on vauvaikäiselle ostamisesta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et vaan toisaalta oo sattunut näkemään. Nykyään on tapana pestä vaatteita niin tiuhaan, että ellei äiti kohteliaisuuttaan yritä ajoittaa niitä näytille, ovat ehkä kuivumassa tai muuten pyykkikierrossa.

Vierailija
4/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei ole mitään järkeä. Lukiko aloittaja edes aloitustaan ennen kuin lähetti? Miksi tuollaisiin pitäisi vastata?

Vierailija
5/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. :(

Itse olin kovin tarkka siitä mitä puin vauvoille. Kaikki eivät ole. 

Esikoiselle piti olla erittäin helposti puettavia ja sellaisia, joissa mikään sauma ei hankaa. Toiselle riitti ulkonäkö. 

Vierailija
6/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on sanoa, että olet ostanut lapsenlapsellesi vaatteita ja ihmettelet nyt, eikö niitä käytetä, niin ei se ole sinun asiasi. Miksi olet ostanut niitä? Jos he eivät halua niitä käyttää niin eivät käytä. Sellaista se vain on.

Vierailija
7/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puen vauvalle anopin antamia vaatteita, ovat nättejä ja käytännöllisiä. Aina ne eivät vaan ole sattuneet olemaan vauvan yllä kun ollaan anoppia nähty.

Eräs ystävänikin antoi lahjaksi vauvanvaatteita, hän ilahtui kovasti kun näki vaatteet vauvalla. Ehkä pitää seuraavalla kerralla valikoida anopin antamia vaatteita kun mennään vierailulle.

Vierailija
8/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sää nyt moisesta mielesi pahotat? Älä viitsi, aikuinen ihminen. T: Viiden mummo.

Vierailija
9/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä kerkeä nähdä käytössä, ja voi olla etteivät vaatteet vain käy makuun.

Kuinka usein ja paljon kerralla ostat vaatetta? Voi myös olla, että ostat heidän mielestään liikaa (vaatteet menevät nopeaa pieniksi ja vievät tilaa), joten eivät halua rohkaista sinua ostamaan lisää. Oletko myös varma, että ostat oikeaa kokoa? Jotkut vanhemmat eivät kehtaa puhua suoraan ja sanoa että vaatetta ei kaivata kokoajan. Se on ikävää, koska loppujen lopuksi käy kipeämpää saada se selville niin ettei niitä käytetä.

Kysy vanhemmilta vielä suoraan, että tuotko liikaa vaatetta, jos et, niin kysy uudestaan millaista vaatetta ja mitä kokoa toivovat. Useat vanhemmat haluavat ostaa esimerkiksi ulkovaatteet itse, ja niitä ostaessa pyytämättä on turha ihmetellä jos eivät tule käyttöön. Ovat niin vaikeita ostaa, jos ei tiedä millaista tarvitaan ja ulkovaatteen on tärkeä olla maun mukainenkin. Myös villa- ja fleecekerrostot kannattaa jättää vanhemmille ostettavaksi.

Vierailija
10/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh :( itse tein niin että laitoin mummin ostamatta vaatteet päälle ainakin silloin kun tulivat kylään, tai esim heidän ostaman mekon jne. Osaa ei tosin ehditty käyttää kunhan kerran.

Vierailija
11/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti helposti käy niin, että isovanhemmat eivät osaa oikein arvioida, mitkä vaatteet ovat käytännöllisiä. Kun omat (jo aikuiset lapseni) olivat pieniä, niin isoäidit ostivat esim. toppakankaasta tehtyjä sisävaatteita (liian kuumia), röyhelökauluksia tai terällisiä potkuhousuja 90-senttiselle. (Ja oma äitini teki tätä selvästi enemmän kuin anoppi.) Tai sitten he ostivat sinänsä ihan nättejä ja käytännöllisiä vaatteita, mutta sellaisia, että niihin ei löytynyt tarvittavaa lisäosaa, esimerkiksi vähän siistimpi liivihame, mutta ei puseroa sen alle. Kun meillä ei sitten ollut siihen sopivaa puseroa, niin liivihame jäi käyttämättä. En nyt kuitenkaan halunnut erikseen ostaa vaatekappaletta sitä varten, kun meillä oli muutenkin päällepantavaa.

Koeta vähän kysellä lapsenlapsesi vanhemmalta, millaisille vaatteille olisi oikeasti käyttöä.

Vierailija
12/12 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummin (eli anoppini) ostamat vaatteet menee melkein aina suoraan uffin kasaan. Ostaa rumia/mauttomia(leopardikuviota, napapaitoja) tai liian pieniä vaatteita tytölle. Oma äitini ostaa tytölle vaatteita vain silloin, kun tyttö on hänen mukanaan, joten vaatteet on tytön itse valitsemia ja oikean kokoisia. Ei nekään välttämättä omaan silmääni ole kivoja, mutta ainakin tytön mielestä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi