Mies yrittää heittäytyä lapseksi välillä, ja kysyy typeriä asioita, jotka voisi itsekin päättää. Mites muilla?

Vierailija

Eilen illalla lähti kolaamaan lumia pihasta. Palasi takaisin, ja kysyi että miten hän kolaa ne lumet. Olin juuri maalaamassa makuhuonetta, joten sanoin että hän varmaan osaa itse päättää miten se on järkevin tehdä. Vähän ajan päästä tuli sisälle ja pyysi tulla katsomaan oonko hyvä nyt. Ihan kuin hän minua varten ne lumet olisi kolannut. Itse katsoi ulos ikkunasta, ja totesi että pitää lähteä lumitöihin ettei pakastaessa ole sitten kaikki lumet jäätyneet niille sijoilleen. Itse olen aamusta asti repinyt tapetteja, irroittanut listoja, pakkeloinut, hionut ja maalannut, eikä ole tarvinut kertaakaan kysyä mieheltä miten jonkun tekisin.
Kauankohan se meinaa tuota jatkaa, kun nyt on mennyt jo 3 vuotta sen kysellessä typeriä, kuten että miten pyykkikonetta käytetään, vaikka se on hänen pyykkikoneensa alunperin, ja hän on pessyt sillä vaatteita pari vuotta kauemmin kuin minä :D

Kommentit (14)

Vierailija

Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun tulee naiselta valitusta siitä, miten jokin asia on tehty, vaikka lopputulos olisikin sama riippumatta käytetystä menetelmästä.

Vierailija

Ei saa muuten tarpeeksi huomiota. Haluaa luoda tunnelman että kaikki tehdään yhdessä. Ei uskalla ottaa yksin vastuuta tekemästään.

Olet selkeästi itsenäisempi kuin hän. Koeta jakaa enemmän ja tehkää enemmän yhdessä.

Vierailija

Siis kyllä me tehdään asioita yhdessä, paljonkin. Joku kummallinen epävarmuus siihen vain iskee kun hän tekee asioita itsekseen. Ymmärrän sen että kysytään mielipidettäni taulun oikeasta  paikasta, tai mihin haluan jonkun oman tavarani siirrettävän, mutta kuinka monella eri tavalla nyt voi pihan kolata :D 

Ap

Vierailija

No mun mies kysyy myös. Ja johtuu siitä, että ei ole mitenkään ajatteleva ihminen. Ei ole koskaan joutunut ratkomaan ongelmia, joten ei sitä tee myöskään normaalissa elämässä. Tekee kyllä kun käsketään ja ohjeistetaan, mutta ei ymmärrä itse. 
Joskus päättää repäistä ja tehdä ilman neuvoja, ja se teettääkin aina sitten lisätyötä mulle kun kaikki pitää purkaa ja tehdä uudestaan. Esimerkkinä oli tekokuusi, jossa ripustettavat oksat. Siinä siis eri pituisia oksia (lyhyet ylös, yllättäen) ja niissä jokaisessa värikoodi, mihin kohtaan laitetaan.

No mies sitten omin neuvoin oli kasannut kuusen. Ei ollut huomannut värikoodeja eikä sitä että oksat eri pituisia. Ja kaikki oli jätetty vielä lättänäksi, ei ollut oikonut niitä. Voitte kuvitella minkä näköinen se oli. Kun kysyin että eikö huomannut että oksat eri pituisia ja niissä koodi. Ei kuulemma. No minä purin sen ja tein uudestaan. Näitä esimerkkejä riittäisi. Joten onneksi pääsääntöisesti kysyy mitä pitää tehdä ja miten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mun mies kysyy myös. Ja johtuu siitä, että ei ole mitenkään ajatteleva ihminen. Ei ole koskaan joutunut ratkomaan ongelmia, joten ei sitä tee myöskään normaalissa elämässä. Tekee kyllä kun käsketään ja ohjeistetaan, mutta ei ymmärrä itse. 
Joskus päättää repäistä ja tehdä ilman neuvoja, ja se teettääkin aina sitten lisätyötä mulle kun kaikki pitää purkaa ja tehdä uudestaan. Esimerkkinä oli tekokuusi, jossa ripustettavat oksat. Siinä siis eri pituisia oksia (lyhyet ylös, yllättäen) ja niissä jokaisessa värikoodi, mihin kohtaan laitetaan.

No mies sitten omin neuvoin oli kasannut kuusen. Ei ollut huomannut värikoodeja eikä sitä että oksat eri pituisia. Ja kaikki oli jätetty vielä lättänäksi, ei ollut oikonut niitä. Voitte kuvitella minkä näköinen se oli. Kun kysyin että eikö huomannut että oksat eri pituisia ja niissä koodi. Ei kuulemma. No minä purin sen ja tein uudestaan. Näitä esimerkkejä riittäisi. Joten onneksi pääsääntöisesti kysyy mitä pitää tehdä ja miten.

Mahtavaa :D Onkohan meillä sama mies, kuulostaa nimittäin todella tutulta :D

Mun mies saa koottua asian kuin asian JOS hänellä on siihen ohjeet. Jos ohjeet puuttuvat, ei tule yhtään mitään. Viimeisin esimerkki tuuletusräppänään asennettava raitisilmaventtiili, joka aukeaa ja sulkeutuu narulla. Ohje oli mennyt hukkaan(löytyi miehen taskusta myöhemmin) eikä hän ymmärtänyt mitenkään miten se naru siihen laitetaan. Kokeili ja kokeili. Menin siteen katsoman mikä kiroiluttaa, ja pujotin narun siihen pömpeliin oikein. Ei tarvinnut muuta kuin katsoa, ja päätellä miten se siihen tulee.

Vierailija

No tuolla tavalla toimii ihminen, jonka kaikki tekemiset on lapsuudessa haukuttu lyttyyn. Itse olen samanlainen, jos kukaan ei ole näkemässä tekemisiäni tai niiden tulosta, osaan toimia ihan normaalisti, mutta jos on vaara, että tekemisistäni tulee pienintäkin kritiikkiä, varmistan sata ja yksi kertaa että teenhän nyt tämän IHAN VARMASTI oikein. Ylipäätään on vaikea tehdä yksinkertaisimpiakaan asioita kenenkään nähden, koska pelkään niin kovasti epäonnistumista.

Vierailija

Mieheni kyllä on sanonut että exvaimolle ei kelvannut mikään. Jotenkin uskon sen, kun pienimmissäkin asioissa pitäisi olla joku ohjeistus, tai menee pieleen.  Minua pieleenmeno ei haittaa, hänhän voi tehdä homman siten uudestaan jos se ketuiksi menee. Itse en jaksaisi yksinkertaisten asioiden jatkuvaa uudestaan tekemistä vain siksi, että ei ole ymmärretty syytä ja seurausta, tai saatu pääteltyä yksinkertaista asiaa ilman ohjetta. Mutta eiväthän nuo minua haittaa, en minä korjaile hänen jälkiään. :D

Mun mies on aivan ihana, ja tämä on vain yksi hänen ominaisuutensa, joka huvittaa välillä. Toisaalta nyt kun mietin, niin on aika kamalaa jos mies vielä 3 vuoden jälkeenkin ajattelee ettei minulle mikään kelpaa, ja että sanomista tulee, vaikka ei ole tullut koskaan kanssani. Tai jos häntä on pienestä asti lytätty :(

Ap

Vierailija

Mieheni ei osaa tehdä mitään oikein. Oikeasti. Tiskikoneen täyttäminenkin on ihan hepreaa. En voi käsittää miten tyhmä voi olla.

Vierailija

Minun mieheni taas kuvittelee osaavansa tehä kaiken ite, vaikkei siis tosiaan osaa! Ei halua apua ikään keltään kysyä, ja sit tulee sutta ja sekundaa.

Vierailija

Minä olen samanlainen. Pelkään epäonnistuvani joten varmistan mieheltäni miten asia pitäisi tehdä. Esimerkiksi ollessani yksin, ruoan valmistamiseen ei liity suurta stressiä. Mutta jos mies on lähettyvillä rupeaa ahdistamaan, kyselen onkohan nämä jo kypsiä, maistuuko ruoka miltään jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat