Auton antaessa sinulle tietä suojatiellä
Kommentit (3)
Auto ei anna tietä, kyllä se ihan auton kuljettajan tietoista toimintaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ei auto mitenkään "anna" tietä, vaan toimii liikkennesääntöjen mukaisesti pysähtyen suojatien eteen.
Onko kolmion takana pysähtyvä auto sinusta kohteliaasti "antamassa" tietä toiselle autolle?
Tällaisista auton ylivaltaa korostavista asenteista soisi jo pääsevän eroon.
Itse kysymykseen:
Jos olen kävellyt normaalilla nopeudella, en muuta käytöstäni. Jos puolestaan olen löntystellyt hidastellen ja haaveillen, rivakoidun suojatiellä. Eli tilanteesta riippuen. Sanotaanhan tieliikennelaissakin, että suojatie on ylitettävä hidastelematta.
Ihme vääntämistä. Tieliikennelaissa on nimenomaan säädetty, että jalankulkijalle em. tilanteessa on annettava esteetön kulku.
Ei auto mitenkään "anna" tietä, vaan toimii liikkennesääntöjen mukaisesti pysähtyen suojatien eteen.
Onko kolmion takana pysähtyvä auto sinusta kohteliaasti "antamassa" tietä toiselle autolle?
Tällaisista auton ylivaltaa korostavista asenteista soisi jo pääsevän eroon.
Itse kysymykseen:
Jos olen kävellyt normaalilla nopeudella, en muuta käytöstäni. Jos puolestaan olen löntystellyt hidastellen ja haaveillen, rivakoidun suojatiellä. Eli tilanteesta riippuen. Sanotaanhan tieliikennelaissakin, että suojatie on ylitettävä hidastelematta.