Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä virtaa laihduttaa?

Vierailija
23.11.2017 |

Kävin puntarilla ensimmäistä kertaa vuoteen. 80kg odotti ruudussa. Kahdeksankymmentä!! Mulle se 70 kiloakin on liikaa ja nyt on kymmenen enemmän.

65kg olisi ihannepainoni.

Kuopuksen synnyttyä 10v sitten en saanut enää laihdutettua alle 70kg. Siinä sitten keikuin monta vuotta 70-75 kilossa.

Minulla on sairauksia jotka vaikuttavat aineenvaihduntaani. Mulle laihdutus on hyvin vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Pidän liikunnasta, mutta viimeiset 2v minun on pitänyt sairauden vuoksi välttää hengästymistä.

Ruoalla laihtuminen olisi minun tapauksessani varmaan se mitä kannattaisi yrittää.

En haluaisi mitään yksittäistä dieettiä vaan mieluiten kestävän ruokavalion. Siksi joskus pitää pystyä herkuttelemaankin.

Nyt syön näin:
Aamupalaksi vihersmoothie ja ruisleipä tomaateilla ja leikkeleellä. Vaihtoehtoisesti kaurapuuroa maidolla.

Lounaalla täytän puolet lautasesta salaatilla. Valitettavasti meillä ei töissä ole lämpimiä kasviksia yleensä tarjolla, joten loput on sitten pääasiassa lihaa/kalaa/kanaa. Perunoita/valkeaa riisiä tai pastaa en tykkää syödä.

Välipalana minulla on aina hedelmiä mukanani.

Kotiinpalattuani syön joko ruisleipää, munakasta tai jogurttia (maustamatonta ja joukossa marjoja). Illalla myös yleensä jotain vastaavaa.

Juon aamulla vettä 3dl, lounaalla 3dl, töissä muutoin n litran. Illalla menee vielä pari desiä, joskin aika usein osa siitä tuoremehuna.

Miten muokkaisit arkiruokailuani?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin.

Vierailija
2/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuhan sulla ihan ok, kasviksia vaan lisää. Eli et voivissiin laihtua syömällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailuhan sulla ihan ok, kasviksia vaan lisää. Eli et voivissiin laihtua syömällä.

Jokainen laihtuu syömällä.

Vierailija
4/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usb-portista? Pistorasiasta? Generaattorista?

Vierailija
5/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käyttää esim. Sulamon tai Kiloklubin ruokapäiväkirjaa. Näkee kertyneet kalorit ja edistymisen kivasti. Itse kun jonkin aikaa täytin syömiseni ja liikkumiseni sain aika hyvän kuvan siitä, mikä itsellä pielessä. Esim. annoskoko liian iso, vaikka ajattelin syöväni ihan ok. Ja proteiinia liian vähän.

Vierailija
6/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit ruokavaliostasi mainita välipalakeksit, irtonamit, mehut, oluet, punaviinit ja muut ei ruoka-aikoina vedetyt kalorit.

Vierailija
7/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi tuosta muuta turhaa kuin illan tuoremehun. Sitä saattaa tulla juotua huomaamatta paljonkin.

Jos et syö iltaisin ihan älyttömiä määriä ruisleipiä, niin et todennäköisesti ole kerännyt painoasi arkiruokailemalla, vaan viikonloppuherkuttelulla. Viikonloppusyöminen on siis se, jota pitäisi muokata, jos haluat laihtua pysyvästi.

Vierailija
8/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä swimbaa. Samalla saat liikuntaa, kun pyörit laajalla säteellä metskaamassa klitsut.

Vierailija
9/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen sinulle lisää virtaa! Kohta olet kuin elosalama