Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

669 euroa yksinasuvalle ilman asumiskuluja..

Vierailija
23.11.2017 |

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005461925.html

đŸ€” mistĂ€ nuo luvut tulee. 1600 euroa on minun nettopalkka ja 2 lasta. Ja en koe olevani yhtÀÀn pienituloinen. Rahat riittÀÀ ja sÀÀstöönkin jÀÀ.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

đŸ€” mistĂ€ nuo luvut tulee. 1600 euroa on minun nettopalkka ja 2 lasta. Ja en koe olevani yhtÀÀn pienituloinen. Rahat riittÀÀ ja sÀÀstöönkin jÀÀ.

saisit vĂ€hĂ€n asumistukea 👍

Vierailija
2/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HelsingistĂ€ vuokra 540e haluaisin kuulla MISTÄ saa tĂ€llĂ€ hinnalla asunnon muutan heti

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YksinelĂ€vĂ€n työttömyyspĂ€ivĂ€rĂ€ha 518 €, verojen jĂ€lkeen. Laittaisivat oikeat summat. 20% veroa.

Vierailija
4/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HelsingistĂ€ vuokra 540e haluaisin kuulla MISTÄ saa tĂ€llĂ€ hinnalla asunnon muutan heti

Riippuu asunnosta eikö? Kaksion saa pienistÀ kaupungeista johonkin 400-450 euroon.

Vierailija
5/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ymmÀrrÀ, miten nuo toimeentulotuella elÀvÀt ei tunnu tulevan millÀÀn summalla toimeen. Mihin ne sitÀ rahaa kÀyttÀÀ tai ennemminkin miten kÀyttÀÀ? TyössÀkÀyvÀt tuntuu pÀrjÀÀvÀn pienemmÀllÀkin summalla. Mutta ehkÀ rahaa kÀyttÀÀ eri tavalla kun se on itse tienattu.

Vierailija
6/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Musta yksinasuvan toimeentulotuki riitti oikein hyvin. 200e ruokaan, sanotaan ettÀ 100e muihin pakollisiin kuluihin (netti ja puhelin ja esim. shampoot ja mitÀ nyt sattui missÀkin kuussa tarvitsemaan), loput oli kÀytÀnnössÀ ylimÀÀrÀistÀ. Elin sillÀ jotain viisi vuotta. Tietysti jos nyt kerralla olisi hajonnut kaikki kodinkoneet tai jotain niin olisi tullut tiukkaa mutta muuten riitti oikein hyvin, ryyppÀsin monta kertaa kuussa ja laitoin sÀÀstöönkin yleensÀ 50e.

Vierailija
7/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitĂ€ kaviaaria oikein syö 4-henkinen perhe, jos ruokaan menee yli 800 € kuussa?! MeitĂ€ on viisi ja ruokaan menee ehkĂ€ 500€/kk.

Vierailija
8/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JÀrkevÀ ihminen pÀrjÀÀ. JÀrkevÀ ihminen ei myöskÀÀn valita ettei saa tarpeeksi tekemÀttÀ mitÀÀn.

Vierailija
9/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asunnosta eikö? Kaksion saa pienistÀ kaupungeista johonkin 400-450 euroon.

Asun yksiössĂ€ ja vuokra 650e. TĂ€mĂ€ on itse asiassa halvimmasta pÀÀstĂ€ mitĂ€ Helsinkiin tulee. Minuakin todella kiinnostaa missĂ€ HelsingissĂ€ vuokra on 540e ja siihen sisĂ€ltyy oikea vessa.

Vierailija
10/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saisit vĂ€hĂ€n asumistukea 👍

Niin? Tulen toimeen omillani, niin en hae asumistukea. En vain ymmÀrrÀ, ettÀ jos yhdelle ihmiselle pitÀisi asumiskulujen jÀlkeen jÀÀdÀ tuo kÀteen. Kun meitÀkin on 3 hlöÀ, niin asumiskulujen jÀlkeen pitÀisi jÀÀdÀ 3 x 669?

Vierailija
11/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PysyyhÀn sillÀ toimeentulotuella yksinasuva pÀihteetön hengissÀ ja maksaa laskut, mutta kusessa olet jos tulee joku Àkillinen meno koska sÀÀstÀÀ ei voi. Sitten taas jos sitÀ on leikattu niin eipÀ juuri voi tehdÀ muuta kuin syödÀ ja kykkiÀ neljÀn seinÀn sisÀllÀ. Se vaatii jo aikamoista filosofin ja askeetikon mielenlaatua ettÀ siihen pystyy ilman ettÀ mielenterveys jÀrkkyy.

Vierailija
12/12 |
23.11.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitĂ€ kaviaaria oikein syö 4-henkinen perhe, jos ruokaan menee yli 800 € kuussa?! MeitĂ€ on viisi ja ruokaan menee ehkĂ€ 500€/kk.

Mulla menee miehen kanssa kahdestaan 600€/kk ruokakauppaan ja lisĂ€ksi miehen lounaat 200€/kk. EikĂ€ syödĂ€ edes kaviaaria, mutta ei nyt varsinaisesti nuukaillakaan.

Joskus pitĂ€isi kokeilla millaista elĂ€mÀÀ tuolla kohtuullisen kulutuksen viitebudjetilla voisi viettÀÀ. Mutta eihĂ€n tuo 1126€/kk riittĂ€isi millÀÀn. Asumismenojen ja laskujen jĂ€lkeen tahtoo mennĂ€ 2000-3000€/kk ellei enemmĂ€nkin. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kuusi kahdeksan