669 euroa yksinasuvalle ilman asumiskuluja..
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005461925.html
đ€ mistĂ€ nuo luvut tulee. 1600 euroa on minun nettopalkka ja 2 lasta. Ja en koe olevani yhtÀÀn pienituloinen. Rahat riittÀÀ ja sÀÀstöönkin jÀÀ.
Kommentit (12)
HelsingistÀ vuokra 540e haluaisin kuulla MISTà saa tÀllÀ hinnalla asunnon muutan heti
YksinelĂ€vĂ€n työttömyyspĂ€ivĂ€rĂ€ha 518 âŹ, verojen jĂ€lkeen. Laittaisivat oikeat summat. 20% veroa.
Vierailija kirjoitti:
HelsingistÀ vuokra 540e haluaisin kuulla MISTà saa tÀllÀ hinnalla asunnon muutan heti
Riippuu asunnosta eikö? Kaksion saa pienistÀ kaupungeista johonkin 400-450 euroon.
En ymmÀrrÀ, miten nuo toimeentulotuella elÀvÀt ei tunnu tulevan millÀÀn summalla toimeen. Mihin ne sitÀ rahaa kÀyttÀÀ tai ennemminkin miten kÀyttÀÀ? TyössÀkÀyvÀt tuntuu pÀrjÀÀvÀn pienemmÀllÀkin summalla. Mutta ehkÀ rahaa kÀyttÀÀ eri tavalla kun se on itse tienattu.
Musta yksinasuvan toimeentulotuki riitti oikein hyvin. 200e ruokaan, sanotaan ettÀ 100e muihin pakollisiin kuluihin (netti ja puhelin ja esim. shampoot ja mitÀ nyt sattui missÀkin kuussa tarvitsemaan), loput oli kÀytÀnnössÀ ylimÀÀrÀistÀ. Elin sillÀ jotain viisi vuotta. Tietysti jos nyt kerralla olisi hajonnut kaikki kodinkoneet tai jotain niin olisi tullut tiukkaa mutta muuten riitti oikein hyvin, ryyppÀsin monta kertaa kuussa ja laitoin sÀÀstöönkin yleensÀ 50e.
MitĂ€ kaviaaria oikein syö 4-henkinen perhe, jos ruokaan menee yli 800 ⏠kuussa?! MeitĂ€ on viisi ja ruokaan menee ehkĂ€ 500âŹ/kk.
JÀrkevÀ ihminen pÀrjÀÀ. JÀrkevÀ ihminen ei myöskÀÀn valita ettei saa tarpeeksi tekemÀttÀ mitÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnosta eikö? Kaksion saa pienistÀ kaupungeista johonkin 400-450 euroon.
Asun yksiössÀ ja vuokra 650e. TÀmÀ on itse asiassa halvimmasta pÀÀstÀ mitÀ Helsinkiin tulee. Minuakin todella kiinnostaa missÀ HelsingissÀ vuokra on 540e ja siihen sisÀltyy oikea vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005461925.html
đ€ mistĂ€ nuo luvut tulee. 1600 euroa on minun nettopalkka ja 2 lasta. Ja en koe olevani yhtÀÀn pienituloinen. Rahat riittÀÀ ja sÀÀstöönkin jÀÀ.
saisit vĂ€hĂ€n asumistukea đ
Niin? Tulen toimeen omillani, niin en hae asumistukea. En vain ymmÀrrÀ, ettÀ jos yhdelle ihmiselle pitÀisi asumiskulujen jÀlkeen jÀÀdÀ tuo kÀteen. Kun meitÀkin on 3 hlöÀ, niin asumiskulujen jÀlkeen pitÀisi jÀÀdÀ 3 x 669?
PysyyhÀn sillÀ toimeentulotuella yksinasuva pÀihteetön hengissÀ ja maksaa laskut, mutta kusessa olet jos tulee joku Àkillinen meno koska sÀÀstÀÀ ei voi. Sitten taas jos sitÀ on leikattu niin eipÀ juuri voi tehdÀ muuta kuin syödÀ ja kykkiÀ neljÀn seinÀn sisÀllÀ. Se vaatii jo aikamoista filosofin ja askeetikon mielenlaatua ettÀ siihen pystyy ilman ettÀ mielenterveys jÀrkkyy.
Vierailija kirjoitti:
MitĂ€ kaviaaria oikein syö 4-henkinen perhe, jos ruokaan menee yli 800 ⏠kuussa?! MeitĂ€ on viisi ja ruokaan menee ehkĂ€ 500âŹ/kk.
Mulla menee miehen kanssa kahdestaan 600âŹ/kk ruokakauppaan ja lisĂ€ksi miehen lounaat 200âŹ/kk. EikĂ€ syödĂ€ edes kaviaaria, mutta ei nyt varsinaisesti nuukaillakaan.
Joskus pitĂ€isi kokeilla millaista elĂ€mÀÀ tuolla kohtuullisen kulutuksen viitebudjetilla voisi viettÀÀ. Mutta eihĂ€n tuo 1126âŹ/kk riittĂ€isi millÀÀn. Asumismenojen ja laskujen jĂ€lkeen tahtoo mennĂ€ 2000-3000âŹ/kk ellei enemmĂ€nkin.
saisit vĂ€hĂ€n asumistukea đ