Mokkapalat – leivonnainen ihmisille joilla ei ole makuaistia
Hirveintä ankeaa kuraa mitä uunista ulos saa.
Ja kyllä, myös ne sinun tekemäsi, joita kaikki "kehuivat".
Kommentit (32)
Ei ne aikuiseen makuun oikein oo mutta lapset kyllä tykkää.
Höpö höpö. Aliarvostettu leivonnainen vain koska on helppo tehdä.
Hyvää on
Mistähän ap mahtaa tykätä?
Kuka nyt hienostelee. En itse leivo mokkapaloja koskaan, mutta syön niitä mielelläni ja olen huomannut niiden olevan erilaisissa juhissa kaikkein eniten kaikenikäisten makuun, päätellen siitä, että mokkapalalautaset tyhjenevät ensimmäisenä.
Makeissa varmaan eniten eroja mistä kukakin tykkää, en esim. tykkää monistakaan ulkomaisista suklaista, liian sokerisia. En hirveästi mokkapaloistakaan mutta mieluummin pienen sellaisen syön kuin esim. macaronin. Makuja on monia.
Aijaa -ilmeisesti makuaistiton kokki
Koulumyyjäisten herkku. Olen leiponut satoja tässä vuosien mittaan.
Mitäköhän äityliinin mokkapaloihin tulisi?
Miksi tämän tyyppisissä aloituksissa ei ikinä kerrota mikä se oikeasti hyvä vaihtoehto on?
Ainoat joita exäni kykeni leipomaan.
Eikä niitäkään kunnolla.
Tarkoititko kenties sanoa, että kenelläkään muulla ei ole niin hienostunut maku kuin sinulla? Olen itse leiponut mokkapaloja sekä myös saanut niitä vieraisilla kahvin kanssa enkä kertaakaan ole syönyt kuraa. AP on tainnut jäädä aika infantiilille tasolle, kun maistelee kuraa.
Mauton?! Pikemminkin niin makea, että hampaita vihloo.. Lasten pyynnöstä välillä teen, viimeeksi kokeilin salmiakkiversiota mutta perhe ei innostunut :D
Teen "mokkamuffinsseja" cupcake-vuokiin. Pohjaan laitan mm. kermaviiliä tuomaan kosteutta ja mehevyyttä. Kuorrute tietenkin aidosta kaakaosta :) Hyviä ovat! Perinteisetkin ovat, jos pohja ei ole kuiva ja mauton.
Toiset osaa, toiset ei. Ihan siinä kuin mikä tahansa muukin leivonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Mauton?! Pikemminkin niin makea, että hampaita vihloo.. Lasten pyynnöstä välillä teen, viimeeksi kokeilin salmiakkiversiota mutta perhe ei innostunut :D
Sinulla on reik(i)ä, jos makea vihloo.
Mokkapalat ovat ihania, mutta en jaksa ikinä leipoa (ylipäätään mitään.) Täydellisessä mokkapalassa on PAKSU kuorrute ja todella vahva kahvin maku. Nam.
Hyviä ovat. Kun laittaa vahvaa kahvia kuorrutukseen, ihanat tuoksut.
Mä ainakin tykkään itse leipomistani mokkapaloista. Aika harvoin tulee kyllä tehtyä kun harrastan leipomista muutenkin ja toisaalta koitan tarkkailla painoa.
Mitenköhän leipomoissa myytäviin erilaisiin mokkaleivoksiin saadaan mokan maku aikaiseksi? Mokkapalathan eivät maistu mitenkään mokalta.