Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sanoi minulle, että kokee tarvetta tutustua uusiin naisiin

Vierailija
23.11.2017 |

Auttakaa mua ymmärtämään, en tiedä tuliko minulle paha mieli ihan syystä vai onko ajatusmaailmassani vain jotain vikaa.

Yksi aihe johti keskustelussamme toiseen, ja päätyi siihen että mies sanoi haluavansa uusia naispuolisia kavereita. Yritti sitten vielä selitellä asiaa sillä, että on aina kokenut tarvetta tutustua ylipäätään uusiin ihmisiin. Tämän ymmärrän, tykkään itsekin tutustua uusiin ihmisiin. Epäilyttävää siinä olikin se, että piti erikseen mainita ne naiset. En itse koe mitään tarvetta tutustua nimenomaan uusiin miehiin, minulla on jo miespuolisia kavereita. Jos vahingossa sattuisin tutustumaan uuteen mieheen, se olisi tietysti asia erikseen. Hänellä on entuudestaan melko paljon naispuolisia kavereita ja tämä ei ole mulle mikään ongelma.

Omakohtaisesta kokemuksesta ja maalaisjärjellä ajateltuna heteromies ei koe välttämätöntä tarvetta uusille naiskontakteille jos siihen ei liity jotakin uuden etsimistä. Miksi hän haluaisi tutustua välttämättä tutustua häntä seksuaalisesti viehättävään sukupuoleen jos siinä ei olisi taustalla jotakin? Ehkä mä todella olen vain vainoharhainen, mutta tapa miten asia ilmaistiin, jätti epämiellyttävän fiiliksen. Itse hakeuduin nimenomaan (uusien) miesten seuraan vain silloin, kun etsin itselleni mahdollista kumppania tai jotakin seksuaalista.

Lisään nyt tähän vielä sen, että meillä on ollut muutenkin hieman luottamuspulaa viimeaikoina. Muutama kuukausi sitten ulkopuolinen ihminen kertoi minulle mieheni pettäneen minua. Asiasta nousi kamala haloo, ja vaikka saimmekin asian jotenkin selvitettyä, en koskaan saanut sataprosenttista vahvistusta sille, tapahtuiko jotakin oikeasti. Mieheni oli kuitenkin siihen saakka ollut luotettavin ihminen koskaan, joten halusin yrittää päästä eteenpäin ja antaa mahdollisuuden näyttää, että on edelleen luottamuksen arvoinen. Minulla kun ei ollut vedenpitävää todistetta siitä että jotakin todella tapahtui, en halunnut heittää suhdetta samantien roskiin.

Olen tuon tapahtuman jälkeen luonnollisestikin ollut hieman varpaillani ja toivoisin mieheltäni ymmärrystä ja luotettavaa käytöstä. Keskustelu uusista naispuolisista kavereista ei suoranaisesti tuntunut hyvältä, vaan lähinnä herätti vaan lisää epäilystä siitä, olenko hänelle riittävä. Yritin sitten miettiä asiaa toisin päin, ja tulin siihen tulokseen että jos minä olisin sanonut hänelle jotakin tuollaista, olisi ymmärrettävää jos se aiheuttaisi hänessä mielipahaa ja epäilystä.

Kun sanoin hänelle suoraan että minulle jäi paska fiilis, hän hermostui ja sanoi mun olevan syyttä mustasukkainen. Mielestäni hieman kohtuuttomasti sanottu joltakin, joka on juuri ollut epäiltynä pettämisestä. Hän vieläpä vertasi mua exiinsä, ja sanoi että heidän kanssaan oli ongelmaa samasta asiasta. Tästä sain käsityksen, että on ilmeisesti normaalia että naiselle tulee paha mieli jos miehensä sanoo jotakin tuollaista enkä loukkaantunut syyttä. En ymmärrä miksi hän edes seurustelee, jos mielummin juoksisi vapaana ympäriinsä katsellen muita ja tutustuen naisiin. Vertaaminen exiin on ylipäätään yksi ikävimmistä asioista mitä voi toiselle sanoa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n eri viesteistä voi tehdä seuraavan yhteenvedon:

Mies vaikutti ap:n mielestä epäluotettavalta naistenmieheltä jo ennen syvempää tapaamistaan.

Miehellä on liuta exiä ja lyhyitä suhteita ja kaikissa on ollut ongelmana miehen epäluotettavuus ja pettämisepäilyt.

Mies on jo jäänyt kiinni ulkopuolisen kertomuksen mukaan pettämisestä. Hän kiistää tapahtuneen. On jäänyt silti kiinni vaiheistakkn. Hän on siis valehtelija.

Mies kiinnostui ap:ssa ulkonäöstä ja kehuu ap:ta kauniiksi. Hän on pinnallinen ja näkee naisissa vain ulkonäön, ei oikeaa persoonaa. Siksi hänen on niin helppoa aina siirtyä seuraavaan naiseen, hänelle naiset ovat korvattavia eivätkä ainutlaatuisia yksilöitä.

Mies on saanut puheillasn ja vertauksillaan ap:n itsetunnon laskemaan jo noin lyhyen seurustelun aikana. Ennen itsevarma sp miettii jo, saisiko uutta ja kelpaisiko, kun ennen oli itsevarma.

Mies ei ole tehnyt taloudellisia sitoumuksia ap:n kanssa kuten yhteisyä vuokrasopimusta tms. Hän muutti ikäänkuin täysihoitoon ap:n asuntoon. Lähteminen on maksimaalisen helppoa.

Mikähän johtopäätös tässä tosiaan pitäisi tehdä? Hmm. Todella vaikeaa... todella todella vaikea probleema...

Vierailija
62/68 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko vielä siellä, vaikka miehellä on koko ajan haku päällä ja vertailee sinua muihin?

Jättäisin tuollaisen perhostenkeräilijän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä sen verran tuosta pettämiskeissistä, että vaikken koskaan saanutkaan vedenpitävää todistetta itse pettämisestä, sain todisteita siitä, että mieheni oli selkäni takana tekstaillut tämän ko. naisen kanssa sinä iltana, kun oli lähtenyt "poikien kanssa saunomaan". Kysynyt josko voisivat tavata jne. Vaikkei mitään pettämistä olisi tapahtunut, hän salaili minulta jotakin mikä on mielestäni riittävä syy siihen, että luottamus rakoilee. 

-ap

Sinäkö et koskaan ole kysynyt miespuolisilta ystäviltäsi, että voitaisiinko tavata? Tai et ole koskaan tavannut miespuoleisia ystäviäsi vaikka olet kotona sanonut meneväsi viettämään tyttöjen iltaa?

Se, että joku ulkopuolinen on ymmärtänyt jotain näkemäänsä / kuulemaansa väärin ja siksi sinäkin epäilet miehesi pettäneen ei vielä tarkoita, että hän olisi niin tehnyt. Ei edes vaikka hän ei pystykään aukottomasta todistamaan missä on joka sekunti ollut ja kenen kanssa. Jos et kerran usko miestäsi, niin lopeta suhde. Et voi jatkaa suhteessa ja jatkaa hänen oletetun pettämisensä esiin nostamista joka väittelyssä. Sillä ajat hänet vain pettämään. Sama kai se on tehdä jos kerran haukut saa joka tapauksessa.

Vierailija
64/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ukko tosiaan on tekstaillut jollekin naiselle ja sopinut tapaamisesta niin hittoako sen on väliä onko pettänyt 'kunnolla' vai ei? Tuohan on joka tapauksessa sikamaista vehkeilyä selkäsi takana. Älä turhaan tuhlaa aikaasi tuohon kaveriin enää viikkoakaan!

Vierailija
65/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä ukko ulkoruokintaan ja katso, ajaako routa porsaan kotiin, vai oliko ruoho aidan toisella puolella sittenkin vihreämpää.

Vierailija
66/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suoraanhan hän asian ilmaisi. Haluaa todnäk uusia naisia. Ihme, että otti itse oikein puheeksi.

Vierailija
67/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa mua ymmärtämään, en tiedä tuliko minulle paha mieli ihan syystä vai onko ajatusmaailmassani vain jotain vikaa.

Yksi aihe johti keskustelussamme toiseen, ja päätyi siihen että mies sanoi haluavansa uusia naispuolisia kavereita. Yritti sitten vielä selitellä asiaa sillä, että on aina kokenut tarvetta tutustua ylipäätään uusiin ihmisiin. Tämän ymmärrän, tykkään itsekin tutustua uusiin ihmisiin. Epäilyttävää siinä olikin se, että piti erikseen mainita ne naiset. En itse koe mitään tarvetta tutustua nimenomaan uusiin miehiin, minulla on jo miespuolisia kavereita. Jos vahingossa sattuisin tutustumaan uuteen mieheen, se olisi tietysti asia erikseen. Hänellä on entuudestaan melko paljon naispuolisia kavereita ja tämä ei ole mulle mikään ongelma.

Omakohtaisesta kokemuksesta ja maalaisjärjellä ajateltuna heteromies ei koe välttämätöntä tarvetta uusille naiskontakteille jos siihen ei liity jotakin uuden etsimistä. Miksi hän haluaisi tutustua välttämättä tutustua häntä seksuaalisesti viehättävään sukupuoleen jos siinä ei olisi taustalla jotakin? Ehkä mä todella olen vain vainoharhainen, mutta tapa miten asia ilmaistiin, jätti epämiellyttävän fiiliksen. Itse hakeuduin nimenomaan (uusien) miesten seuraan vain silloin, kun etsin itselleni mahdollista kumppania tai jotakin seksuaalista.

Lisään nyt tähän vielä sen, että meillä on ollut muutenkin hieman luottamuspulaa viimeaikoina. Muutama kuukausi sitten ulkopuolinen ihminen kertoi minulle mieheni pettäneen minua. Asiasta nousi kamala haloo, ja vaikka saimmekin asian jotenkin selvitettyä, en koskaan saanut sataprosenttista vahvistusta sille, tapahtuiko jotakin oikeasti. Mieheni oli kuitenkin siihen saakka ollut luotettavin ihminen koskaan, joten halusin yrittää päästä eteenpäin ja antaa mahdollisuuden näyttää, että on edelleen luottamuksen arvoinen. Minulla kun ei ollut vedenpitävää todistetta siitä että jotakin todella tapahtui, en halunnut heittää suhdetta samantien roskiin.

Olen tuon tapahtuman jälkeen luonnollisestikin ollut hieman varpaillani ja toivoisin mieheltäni ymmärrystä ja luotettavaa käytöstä. Keskustelu uusista naispuolisista kavereista ei suoranaisesti tuntunut hyvältä, vaan lähinnä herätti vaan lisää epäilystä siitä, olenko hänelle riittävä. Yritin sitten miettiä asiaa toisin päin, ja tulin siihen tulokseen että jos minä olisin sanonut hänelle jotakin tuollaista, olisi ymmärrettävää jos se aiheuttaisi hänessä mielipahaa ja epäilystä.

Kun sanoin hänelle suoraan että minulle jäi paska fiilis, hän hermostui ja sanoi mun olevan syyttä mustasukkainen. Mielestäni hieman kohtuuttomasti sanottu joltakin, joka on juuri ollut epäiltynä pettämisestä. Hän vieläpä vertasi mua exiinsä, ja sanoi että heidän kanssaan oli ongelmaa samasta asiasta. Tästä sain käsityksen, että on ilmeisesti normaalia että naiselle tulee paha mieli jos miehensä sanoo jotakin tuollaista enkä loukkaantunut syyttä. En ymmärrä miksi hän edes seurustelee, jos mielummin juoksisi vapaana ympäriinsä katsellen muita ja tutustuen naisiin. Vertaaminen exiin on ylipäätään yksi ikävimmistä asioista mitä voi toiselle sanoa.

Sun ajatusmaailma on kyllä pimeä ja kontrolloiva, ettei ihmiset saa tutustua sekä miehiin että naisiin senkin jälkeen kuin on pariutuneet.

Pettämistä ei tietenkään pidä puolustaa. Mutta en minä myöskään pystyisi elämään tuollaisen vanginvartijan kanssa.

Vierailija
68/68 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän aikoo etsiä uusia naiskavereita?

Ainoa vastaus mitä keksin on Tinder. Luultavasti hänellä on jo siellä profiili, on törmännyt yhteiseen tuttavaanne, pelkää/arvelee jäävänsä kiinni ja nyt sitten petaa valmiiksi keskustelua (=riitaa) joka on tulossa.

Eeei mitään hajua, ei ollut siitä puhetta sen tarkemmin. Sanoi jotain, että jos esim. lähdettäisiin yhdessä ulos (baariin) ja joku naispuolinen ihminen tulisi höpöttelemään, se olisi ihan ok vaikka tarkottaisikin sitä että minä jäisin yksin viereen hiljaa istumaan. Tai että jos hän tapaisi enemmän mun kavereita, niin ei haittaisi tutustua heihin koska "uteliaisuuttaan" haluaisi tietää enemmän, että millaisia kavereita mulla on. 

Kyllähän sekin on tutustuttanut mua moniin miespuolisiin kavereihinsa, lähinnä koska olen joskus sattunut olemaan mukana kun käydään jossakin ja siellä on hänen kavereitaan. Alussa toki esitteli mua innoissaan kavereilleen ja sitä kautta tutustuin myös osaan heistä. Eikä mua haittaisi vaikka tuntisi mun kavereita paremmin, tunnen kuitenkin ainakin heidät tarpeeksi hyvin, eivät koskaan tekisi mitään mikä loukkaisi minua. 

En usko, että hänellä on Tinderiä. Saan vapaasti käyttää hänen puhelintaan jos tarvitsee, ja eikös Tinder toimi vaan puhelinsovelluksena vai olenko vaan ihan pihalla koko hommasta? :D

Niin joo, ja vielä sitä sanoi, että mitäs sitten jos hän vaihtaa työpaikkaa ja siellä olisikin paljon naisia. Hän on miesvaltaisella alalla tosin. No, tuumasin vaan että totta kai ihmiset juttelee toisilleen työpaikalla varsinkin tauoilla eikä siinä mitään. Kuitenkin ystävällisyys ja työkavereiden kanssa rupattelu työajalla on kai vähän eri asia kuin varsinainen tiettyyn henkilöön henkilökohtaisesti tutustuminen joka vaatii suurempaa kiinnostusta ja yhteisiä puheenaiheita? Sekin vielä, että nykyiseltä työpaikalta hän ei tunne muuta kuin yhden (miespuolisen) työkaverin paremmin ja tapaa tätä myös vapaa-ajalla. Mutta jos työkaverit olisivatkin naisia, jokaisen kanssa pitäisi ilmeisesti tutustua oikein henkilökohtaisella tasolla ihan vaan periaatteesta...

Itse en ole koskaan tutustunut yhteenkään työkaveriin niin läheisesti, että oltaisiin kavereita myös vapaa-ajalla. Ei ole kai vain sattunut tarpeeksi omanlaista ihmistä kohdalle ja muutenkin tykkään yleisesti pitää työn ja vapaa-ajan erillään. Siis, jos työpaikalta sattuisi löytymään joku tosi hyvä tyyppi, niin totta kai tutustuisin paremmin ja hengaisin hänen kanssaan myös vapaa-ajalla. :D 

Olet kyllä tosi outo. Kyllä minun työkaverit on osa keskenään tekemisissä työajan ulkopuolellakin, ja tunnetaan toisemme siviilielämääkin aika paljon. Kuulostat tosi ahdistavalta ihmiseltä, onko sulla niin huono itsetunto että sun pitää kuristaa kumppani hengiltä siinä pelossa että se lähtee.