Mieheni sanoi minulle, että kokee tarvetta tutustua uusiin naisiin
Auttakaa mua ymmärtämään, en tiedä tuliko minulle paha mieli ihan syystä vai onko ajatusmaailmassani vain jotain vikaa.
Yksi aihe johti keskustelussamme toiseen, ja päätyi siihen että mies sanoi haluavansa uusia naispuolisia kavereita. Yritti sitten vielä selitellä asiaa sillä, että on aina kokenut tarvetta tutustua ylipäätään uusiin ihmisiin. Tämän ymmärrän, tykkään itsekin tutustua uusiin ihmisiin. Epäilyttävää siinä olikin se, että piti erikseen mainita ne naiset. En itse koe mitään tarvetta tutustua nimenomaan uusiin miehiin, minulla on jo miespuolisia kavereita. Jos vahingossa sattuisin tutustumaan uuteen mieheen, se olisi tietysti asia erikseen. Hänellä on entuudestaan melko paljon naispuolisia kavereita ja tämä ei ole mulle mikään ongelma.
Omakohtaisesta kokemuksesta ja maalaisjärjellä ajateltuna heteromies ei koe välttämätöntä tarvetta uusille naiskontakteille jos siihen ei liity jotakin uuden etsimistä. Miksi hän haluaisi tutustua välttämättä tutustua häntä seksuaalisesti viehättävään sukupuoleen jos siinä ei olisi taustalla jotakin? Ehkä mä todella olen vain vainoharhainen, mutta tapa miten asia ilmaistiin, jätti epämiellyttävän fiiliksen. Itse hakeuduin nimenomaan (uusien) miesten seuraan vain silloin, kun etsin itselleni mahdollista kumppania tai jotakin seksuaalista.
Lisään nyt tähän vielä sen, että meillä on ollut muutenkin hieman luottamuspulaa viimeaikoina. Muutama kuukausi sitten ulkopuolinen ihminen kertoi minulle mieheni pettäneen minua. Asiasta nousi kamala haloo, ja vaikka saimmekin asian jotenkin selvitettyä, en koskaan saanut sataprosenttista vahvistusta sille, tapahtuiko jotakin oikeasti. Mieheni oli kuitenkin siihen saakka ollut luotettavin ihminen koskaan, joten halusin yrittää päästä eteenpäin ja antaa mahdollisuuden näyttää, että on edelleen luottamuksen arvoinen. Minulla kun ei ollut vedenpitävää todistetta siitä että jotakin todella tapahtui, en halunnut heittää suhdetta samantien roskiin.
Olen tuon tapahtuman jälkeen luonnollisestikin ollut hieman varpaillani ja toivoisin mieheltäni ymmärrystä ja luotettavaa käytöstä. Keskustelu uusista naispuolisista kavereista ei suoranaisesti tuntunut hyvältä, vaan lähinnä herätti vaan lisää epäilystä siitä, olenko hänelle riittävä. Yritin sitten miettiä asiaa toisin päin, ja tulin siihen tulokseen että jos minä olisin sanonut hänelle jotakin tuollaista, olisi ymmärrettävää jos se aiheuttaisi hänessä mielipahaa ja epäilystä.
Kun sanoin hänelle suoraan että minulle jäi paska fiilis, hän hermostui ja sanoi mun olevan syyttä mustasukkainen. Mielestäni hieman kohtuuttomasti sanottu joltakin, joka on juuri ollut epäiltynä pettämisestä. Hän vieläpä vertasi mua exiinsä, ja sanoi että heidän kanssaan oli ongelmaa samasta asiasta. Tästä sain käsityksen, että on ilmeisesti normaalia että naiselle tulee paha mieli jos miehensä sanoo jotakin tuollaista enkä loukkaantunut syyttä. En ymmärrä miksi hän edes seurustelee, jos mielummin juoksisi vapaana ympäriinsä katsellen muita ja tutustuen naisiin. Vertaaminen exiin on ylipäätään yksi ikävimmistä asioista mitä voi toiselle sanoa.
Kommentit (68)
Vielä sen verran tuosta pettämiskeissistä, että vaikken koskaan saanutkaan vedenpitävää todistetta itse pettämisestä, sain todisteita siitä, että mieheni oli selkäni takana tekstaillut tämän ko. naisen kanssa sinä iltana, kun oli lähtenyt "poikien kanssa saunomaan". Kysynyt josko voisivat tavata jne. Vaikkei mitään pettämistä olisi tapahtunut, hän salaili minulta jotakin mikä on mielestäni riittävä syy siihen, että luottamus rakoilee.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "miehelläsi"? Onko mies todellakin sinun? Minusta noin voi sanoa vain, tyyliin jos on naimisissa. Muulloin hän on miesystäväsi. Kauanko olette tunteneet?
Mutta vastaus kysymykseesi, kuulostaa sitoutumisongelmaiselta ihmiseltä. Nyt kipin kapin parempaa miesystävää etsimään!
Äh, sori, muotoilin asian huonosti, en ajatellut että tuo voisi olla harhaanjohtava sanavalinta. Emme ole naimisissa. Olemme tunteneet toisemme pian 2 vuotta.
Ihminen ei ole yksiavioinen eläin, se nyt vain kannattaa hyväksyä. Naiset pettävät eri syistä kuin miehet, mutta yhtä paljon. Ehkä tosin eivät aivan suhteen alkuaikoina, koska naisella se liittyy tunnepuolen asioihin. Mies nyt vaan tarvitsee seksuaalista vaihtelua vaikka kuinka rakastaisi omaa naistaan ja mitä nopeammin naiset tämän biologisen faktan hyväksyvät, sitä vähemmän tulee näitä turhia itkuja. Ei kai kukaan sitäkään ihmettele että lemmikkikissa syö hiiren tai linnun nähdessään sen luonnossa? Tai ala syyttämään kissaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun sanoin hänelle suoraan että minulle jäi paska fiilis, hän hermostui ja sanoi mun olevan syyttä mustasukkainen. Mielestäni hieman kohtuuttomasti sanottu joltakin, joka on juuri ollut epäiltynä pettämisestä. Hän vieläpä vertasi mua exiinsä, ja sanoi että heidän kanssaan oli ongelmaa samasta asiasta. Tästä sain käsityksen, että on ilmeisesti normaalia että naiselle tulee paha mieli jos miehensä sanoo jotakin tuollaista enkä loukkaantunut syyttä. En ymmärrä miksi hän edes seurustelee, jos mielummin juoksisi vapaana ympäriinsä katsellen muita ja tutustuen naisiin. Vertaaminen exiin on ylipäätään yksi ikävimmistä asioista mitä voi toiselle sanoa.
Looginen päättely: exät ovat olleet eri ihmisiä, joten ainoa yhdistävä tekijä ongelman suhteen on miehesi. Hän siis on epäluotettava useammankin entisen kumppaninsa mielestä. Käytännössä hän sanoi pettämisen olleen ongelma edellisissäkin suhteissa.
pera kirjoitti:
Ihminen ei ole yksiavioinen eläin, se nyt vain kannattaa hyväksyä. Naiset pettävät eri syistä kuin miehet, mutta yhtä paljon. Ehkä tosin eivät aivan suhteen alkuaikoina, koska naisella se liittyy tunnepuolen asioihin. Mies nyt vaan tarvitsee seksuaalista vaihtelua vaikka kuinka rakastaisi omaa naistaan ja mitä nopeammin naiset tämän biologisen faktan hyväksyvät, sitä vähemmän tulee näitä turhia itkuja. Ei kai kukaan sitäkään ihmettele että lemmikkikissa syö hiiren tai linnun nähdessään sen luonnossa? Tai ala syyttämään kissaa siitä.
Kaikki on OK jos se sopii molemmille. Kissan kohdalla jos ei halua sen syövän lintuja kissa pidetään sisällä ja se leikataan. Tämäkö tai ero on kohdallasi ainoa apu? Jos on niin muista sanoa heti suhteen alussa haluavasi paritella ympäriinsä ettet ole huijari.
Ei ole mun tyylinen mies, mua ei haittaa vaikka olisi pieniä vihreitä ukkoja kavereina mutta että niitä ns pakolla pitää saada lisää, Miksi? Etenkin jos taustalla luottamuspulaa.
pera kirjoitti:
No just... Vertaat siis tosissasi ihmisiä ja kahden välistä parisuhdetta ja luottamusta kissaan? Sen sijaan että toisen pitäisi hyväksyä moinen "biologinen fakta" ja se, että toinen kuitenkin jossakin vaiheessa pettää, kannattaa noiden "biologisten vaistojensa" varassa kulkevien pysytellä vain sinkkuina, simple as that. Suhteessa ei ole pakko olla jos kokee pakottavaa tarvetta paneskella muitakin. Sitä varten on sinkkuus ja avoimet suhteet.
pera kirjoitti:
Voi sua! *säälii* Olet elänyt aika kurjassa maailmassa tähän asti, mitähän kaikkea traumaa on jo lapsuudenkodista :( Paljon parempaakin on, kuten uskollisuutta ja luottamusta puolisoiden välillä. Jos ei sinulla le tätä kokemusta, niin se ei tarkoita ettei monilla muilla olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "miehelläsi"? Onko mies todellakin sinun? Minusta noin voi sanoa vain, tyyliin jos on naimisissa. Muulloin hän on miesystäväsi. Kauanko olette tunteneet?
Mutta vastaus kysymykseesi, kuulostaa sitoutumisongelmaiselta ihmiseltä. Nyt kipin kapin parempaa miesystävää etsimään!
Äh, sori, muotoilin asian huonosti, en ajatellut että tuo voisi olla harhaanjohtava sanavalinta. Emme ole naimisissa. Olemme tunteneet toisemme pian 2 vuotta.
No, tuossa samassa tilanteessa omassa elämässäni se tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, että miehen piti päästä nussimaan muita naisia. Mutta noilla samoilla sanoilla se silloin minulle ilmaistiin.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tiedän ettei raamatullisuus kiinnosta vauvalaisia isolla prosentilla, mutta sanonpa kuitenkin, että R:tun mukaan mies on sen, kuka on hänet ensinnä korkannut. Samoin nainen. Yhtyminen on yhdeksi tulemista, eli avioliitto Jumalan silmissä.
Onko ihme että ihmiset on sekaisin ja onnettomia, kun ajatukset on heittäneet häränpyllyä nykyisin. Valitettavasti sitä kylvää, mitä niittää.
Mies ei halua sitoutua kanssasi vaan katselee aktiivisesti ympärilleen. Todennäköisesti tulee aina katselemaan ja saat tulevaisuudessakin pahoittaa mielesi moneen kertaan jos et hyväksy polyamoriaa tai ulkosuhteita. Kyse on miestyypin luonteenpiirteestä ja elämänkatsomuksesta, josta tuskin oppii pois. On olemassa yksiavioisiakin miehiä. He ovat yleensä luottamuksesti arvoisia ainakin näissä asioissa.
"Meidän pitäisi tapailla vähän muitakin"
Jaa, no, miten sen sitten ymmärtää. Hän varmaan haluaisin vaan jutella naisten kanssa tyttöjen jutskii, käydä vaikka kahvilassa vertailemassa kynsilakkoi ja hiusvärei ja miettii sisustustrendei...
Ihan harmitonta joo.
Sanot sille että hyvä juttu, nyt sulla on sitten aikaa perehtyä sun uuteen mieskaveriin, ootte miettinyt että lähdette vähän reissuun Thaimaaseen ja keväällä veneilemään vähän pitempiä muutaman päivän matkoja piknik-ajatuksella, ja Björkka maksaa kaiken. Että pidä hauskaa vaan niiden tyttöjen kanssa ja nähdään ehkä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuossa samassa tilanteessa omassa elämässäni se tarkoitti ihan kirjaimellisesti sitä, että miehen piti päästä nussimaan muita naisia. Mutta noilla samoilla sanoilla se silloin minulle ilmaistiin.
Tuntuu paskalta myöntää itselleni, että olen ehkä tuhlannut puolitoista vuotta tässä suhteessa, jos kerran alun alkaenkin hän on ollut epävarma valmiudestaan ja tahdostaan sitoutua. Hänellä on aika paljon exiä ja hypännyt ymmärtääkseni suhteesta seuraavaan aika nopeesti. Joko hän ei ole valmis käsittelemään eroa ja rikkinäistä sydäntä tai sitten hän ei vain koskaan mennytkään rikki vaan oli jo innolla etsimässä uutta naista...
Miten teille sitten kävi? Hänkö kävi vieraissa vai kerkesitkö pistää poikki ennen sitä?
Eli mies on jo kyllästynyt sinuun. Jos asutte jo yhdessä, ala katsella omaa kämppää asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu paskalta myöntää itselleni, että olen ehkä tuhlannut puolitoista vuotta tässä suhteessa, jos kerran alun alkaenkin hän on ollut epävarma valmiudestaan ja tahdostaan sitoutua. Hänellä on aika paljon exiä ja hypännyt ymmärtääkseni suhteesta seuraavaan aika nopeesti. Joko hän ei ole valmis käsittelemään eroa ja rikkinäistä sydäntä tai sitten hän ei vain koskaan mennytkään rikki vaan oli jo innolla etsimässä uutta naista...
Miten teille sitten kävi? Hänkö kävi vieraissa vai kerkesitkö pistää poikki ennen sitä?
Tsemppiä sulle, löydät vielä paremman <3 *halaa*
Vierailija kirjoitti:
"Meidän pitäisi tapailla vähän muitakin"
Jaa, no, miten sen sitten ymmärtää. Hän varmaan haluaisin vaan jutella naisten kanssa tyttöjen jutskii, käydä vaikka kahvilassa vertailemassa kynsilakkoi ja hiusvärei ja miettii sisustustrendei...
Ihan harmitonta joo.
Sanot sille että hyvä juttu, nyt sulla on sitten aikaa perehtyä sun uuteen mieskaveriin, ootte miettinyt että lähdette vähän reissuun Thaimaaseen ja keväällä veneilemään vähän pitempiä muutaman päivän matkoja piknik-ajatuksella, ja Björkka maksaa kaiken. Että pidä hauskaa vaan niiden tyttöjen kanssa ja nähdään ehkä joskus.
Joo, kieltämättä kuulostaa erikoiselta enkä vain keksi yhtäkään muuta syytä tutustua miehenä uusiin naisiin kuin jonkinlainen halu kokeilla uutta. Kuten sanoit, tuskinpa miehet tyttöjen juttuja naisten kanssa juttelee.
Kun olin jo kerennyt pahoittaa mieleni hänen sanomisistaan, hän alkoi korjailla että "mulle on ihan sama onko ne uudet tuttavuudet miehiä vai naisia". Selittelyltä se siinä vaiheessa kuulosti, kun oli jo kerran kerennyt sanomaan esimerkiksi että ei haittaisi, kun kysyin että mitä jos lähtisimme yhdessä ulos ja joku nainen tulisi juttelemaan ja minä jäisin seuraamaan sivusta heidän keskusteluaan.
Miksi sä edes kuvittelet olevasi vainoharhainen. Ihan oikeutetusti sulla on paha mieli. Kysy mieheltäsi, mitä tuumaa, jos haluat itsellesi uusia miesystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sulle, löydät vielä paremman <3 *halaa*
Kiitos. <3
Välillä tosin pelottaa, etten löydä. Olen aina ollut tykätty ja vientiä oli ennen suhdetta ja sen aikanakin moni on osoittanut kiinnostustaan, mutta jotkin tapahtumat tämän suhteen aikana (kuten nyt tämä ja se pettämis-epäily jota seurasi myöhemmin toinen vähän saman tyyppinen tilanne) ovat jättäneet jo sen verran jälkeä, että minusta on tullut epävarmempi. Olin jo ennen tätä suhdetta hieman hukassa itsetunnon kanssa joka taas johtui ihan muista syistä kuin siitä, etten olisi kelvannut miespuolisille. Nyt pelottaa, että jos lähden niin löydän edestäni vaan lisää samanlaisia tai pahempia...
pera kirjoitti:
Toivottavasti saat erektio-ongelman hoidetuksi.