Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikan kulttuuri on pahanpuhuminen niin kuuluuko velvollisuuksiini ryhtyä siihen itsekkin?

Vierailija
23.11.2017 |

Mitä mieltä olette?
Työpaikan kulttuuriin tulisi sulautua, näin neuvotaan.
Olen sellaisessa tilanteessa, että tahtomattani joudun kuuntelemaan toisen työntekijän tai muiden haukkumista. Kun en tähän lähde mukaan on se selkeästi huonoasia.
Eli minua painostetaan henkisesti valitsemaan puoleni ynnä vihjaillen uhkaillaan seuraamuksista jos en liittoudu pahanpuhujan kanssa.
Eli voiko oikeasti olla näin, että näkymätön työnkuvani on olla hovineito henkilölle jonka harrastusvon pahanpuhuminen?

Minne voin valittaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa asia puheeksi ammattiliiton kanssa.

Vierailija
2/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä jaksa. Työssä itsessään on niin paljon puimista ja keskustelua ihmisten asioista ja elämistä, että muuten ei kertakaikkiaan jaksa innostua ja jauhaa.

Sosiaalialalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle voi valittaa. Tosin voi olla mukana tässä kuviossa. 

Siinä tapauksessa hänen esimiehelleen. Jos se ei auta, niin työsuojeluun yhteyttä. Marssijärjestys ei tarvitse tämä olla. On oikeutettua olla heti yhteydessä työsuojeluun. Missään tapauksessa ei tarvitse tuollaiseen sopeutua. Todennäköistä, että monet muutkin kärsivät, joten puuttuessasi asiaan teet palveluksen koko työyhteisölle. 

Vierailija
4/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähtisit mukaan tuohon? Mitä siitä saisit?

Vierailija
5/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa puolustaa sitä kiusattua. Sanot asiallisesti todellisen kannan. Oli sitten Pirkan sukkien väristä tai huonosti hoidetusta työtehtävästä. 

Vierailija
6/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa lähteä mukaan. Purnaan työkavereiden kanssa, kun on aihetta, mutta turhaan en muista jaksa lätistä muista. Mulla on muutakin elämää ja mietittävää. 

Vierailija
7/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Oli kyse sitten

Vierailija
8/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähdekkään. Seuraus minun haukkumiseni.

Henkilö haluaa väkisin vetää omiin juttuihinsa. Sanoin selkeästi, että en halua puuttua. Kostaa varmaan minulle sen.

Vierailija
9/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähdekkään. Seuraus minun haukkumiseni.

Henkilö haluaa väkisin vetää omiin juttuihinsa. Sanoin selkeästi, että en halua puuttua. Kostaa varmaan minulle sen.

Vierailija
10/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua osallistua, ei tykätä.   Ei sekään kannata: "en sano mitään", lähde vain pois tilanteesta.

Raskasta kuunnella.

Parasta kun pidettäisiin palaveri ja jokaisen olisi pakko kertoa mikä ärsyttää.

No ei vielä silloinkaan sanottu ketä tarkoitettiin vain vihjattiin.

Rasittavaa sekin kun oikeasti joku loukkaantuu ja sanoo toisen mieliksi enhän loukkaantunut, mielistelykulttuuri.