Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain hepulin ja nyt kaduttaa

Vierailija
23.11.2017 |

Meidän 4-vuotias on joskin syystä heräillyt viime aikoina lähes joka yö. Hän huutaa minua, kun herää ja menen hänen luokseen. Lapsi nukahtaa uudelleen aika pian, mutta minä en saa uudelleen unta. Juuri nyt on töissäkin kiirettä, töitä niin paljon, että en ehdi niitä mitenkään työajalla tekemään. Lisäksi on flunssa, joka vie voimia ja alankin olla aika väsynyt. Viime yönä taas valvoin kolme tuntia keskellä yötä ja olin nukkunut max. tunnin, kun lapsi tuli herättämään ja pyysi luokseen. Olin kuoleman väsynyt. Sain hepulin, huusin miehen apuun lapselle, haukuin miehen ja menin yläkertaan ja potkin jääkaapin oven rikki. Pää vain hajosi. Nyt tietenkin kaduttaa. Toivottavasti lapsi ei saanut traumoja tästä. Pyysin anteeksi ja kysyin, pelottiko lasta. Sanoi,, että ei pelottanut. Mietin kuitenkin tuota, että mahtaa lapselle olla järkytys, kun pyytää äitiä luokseen ja äiti saa tällaisen raivarin. Vaikuttaakohan tuo kokemus kiintymyssuhteeseen? Olen yrittänyt olla aina lapsen saatavilla, kun hän tarvitsee. Mietin, lopettaisinko työt, menisinkö johonkin raivarikurssille vai ottaisinko eron, vai mitä tässä pitäisi tehdä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olet avun tarpeessa, mene lääkäriin ja kerro uupumuksestasi ja käytöksestäsi.

Vierailija
2/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri voi tehdä asialle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijalle puhuminen vois auttaa, lääkäri tms. osaa ehkä paremmin katsoa sen avuntarpeen ja -antajan kuin mammapalstalainen.

Vierailija
4/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala.  Anteeksi mutta ensin nauratti vähän toi miehen ripitys, marssiminen yläkertaan ja jääkaapin monotus. Mutta sitä se väsymys teettää.

Tarviiko sun ajaa autoa?Mitäs mies sanoi? Uskon ettei lapsi mitenkään nyt hajalle mennyt tuosta episodista, hyvä kun puhuit asiasta.

Mutta tarviit nyt itse lepoa/apua, hae sitä.  Lääkäriin ja keskustele miehesi kanssa myös, jos hän vois jotenkin helpottaa sun oloa myös?

Vierailija
5/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä menekin. Pakkohan tässä jotain on tehdä. Kiitos

Vierailija
6/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala.  Anteeksi mutta ensin nauratti vähän toi miehen ripitys, marssiminen yläkertaan ja jääkaapin monotus. Mutta sitä se väsymys teettää.

Tarviiko sun ajaa autoa?Mitäs mies sanoi? Uskon ettei lapsi mitenkään nyt hajalle mennyt tuosta episodista, hyvä kun puhuit asiasta.

Mutta tarviit nyt itse lepoa/apua, hae sitä.  Lääkäriin ja keskustele miehesi kanssa myös, jos hän vois jotenkin helpottaa sun oloa myös?

Autolla menen töihin. Miksi niin? Mies ja lapsi oli vain ihan hiljaa. Juttelen, kiitos.

Vierailija
7/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pitää huoli että miehen kanssa kaikki ok, itteä ei kiinnostas seurustella raivohullun akan kanssa kuka potkii jääkaapit paskaks.

Vierailija
8/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh, kannattaa hakea apua ja vaikka sairaslomaa! Eihän tuo nyt ole mistään kotoisin kun äiti alkaa jo jääkaappia hajottamaan! Ei hyvä ei. Olet selvästi yliväsynyt ja ukko hoitamaan öisin muksua! Oli töissä tai ei.

Vierailija
9/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte lapsen kanssa, että jos yöllä on pakko herättää joku niin sitten se on isä joka herää. Koita selvittää myös miksi lapsi heräilee eikä nukahda itse uudestaan, pelkääkö pimeää? Auttaisiko yövalo jonka lapsi itse voisi sytyttää (niitä saa unileluinakin)?

Ja tietty klassikko klisee jonka toistelu usein kuitenkin auttaa: tämä on vain vaihe.

Hae pari päivää sairauslomaa näin ensihätään, niin saat nukkua ainakin ilman herätyskelloa.

Vierailija
10/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pitää huoli että miehen kanssa kaikki ok, itteä ei kiinnostas seurustella raivohullun akan kanssa kuka potkii jääkaapit paskaks.

Ymmärrän. Ei muakaan kyllä. Annoin sille jääkaapille noin 10 potkua ja siitä irtos ovi. Ei varsinainen jääkaapin ovi, vaan siinä kiinni ollut tammilevy. Mies ei tiedä sitä. Vielä. Vähän hirvittää sekin, kun näkee, mitä ovelle on tapahtunut. En tiedä, miten levyn saa uudelleen paikalleen. Se oli ruuveilla kiinni ja ruuvit on irronneet pidikkeistään, koska pidikkeet on repeytyneet. Kaduttaa. Ihan uus talo.

Vierailija
11/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet hyvä ihminen ihan rajoilla, ei ihme että alkaa läikkyä yli.

Miehelle puhuttelu, että hän on myös vanhempi. Menköön vaikka lapsen huoneen lattialle patjamajoitukseen, että saat nukkua edes yhden  yön.

Se ei ole ratkaisu, että herätät miehen kun lapsi herää, koska siinä vaiheessa olet jo herännyt etkä ehkä saa uudestaan unesta kiinni.

Vierailija
12/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on selvästi terminaalivaiheen aivosyöpä. Hakeudu pian saattohoitoon.

Vierailija
13/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, taidat olla ihan samanlainen raivohullu kun minä! I feel you. Itse olen raivonpuuskassani saanut rikki lapsen lelun ja kaukosäätimen.

Pidä saikkua, mene nukkumaan. Jos muita ongelmia kuin väsymys ei ole, niin en nyt ehkä lähtisi sen kummemmin apua hakemaan. Mies hoitamaan yöheräilyt, nukut toisessa huoneessa korvatulppien kanssa. Tai jos ei onnistu, niin pari yötä hotellissa. Väsynyt nainen on hullu akka.

Vierailija
14/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan ihan ymmärtänyt sitä, miten väsynyt olen. Sinnillä päivästä toiseen. No nyt ymmärrän. Harmi, että piti tällaisen episodin kautta tämäkin asia tajuta. Lapsikin varmasti muistaa, mikä raivohullu äiti oli. Sehän tässä harmittaa.

Vierailija
15/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mä sitä autolla ajamista kysyin, kun mun kaveri nukahti pystyyn sinne rattiin. Lääkäriin mars.

Vierailija
16/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen miehen vähäeleistä reagointa tähän? Kyllä sen pitää nyt vaan auttaa, ei se voi vaan toljotella vierestä kun sä palat loppuun. Ei se lapsi saanut traumoja, en oikeasti usko siihen.

Vierailija
17/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä vielä puhua lapselle. Lapsihan ei ihan helposti myönnä että pelotti. Ei ehkä kannata kysellä lapselta juuri mitään, mutta kannattaa varmaankin kertoa että olet hirveän pahoillasi ja pyytää anteeksi.

Lapsesi on varmaan tuohon ikään mennessä jo itsekin huomannut että väsyneenä on helposti huonolla tuulella? Voit sanoa suoraan että olit hirveän väsynyt ja sen takia alkoi vaan suututtaa vaikka ei pitäisi. Luulisin että täysi avoimuus ja asioista puhuminen suoraan auttaa.

Lapsihan ihan varmasti säikähti, mutta ei tuossa mitään peruuttamatonta varmaankaan tapahtunut.

Vierailija
18/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aika monelle äidille joskus tullut tuollanen purkaus kun tarpeeksi kauan on vähillä unilla. Itelle on ainakin. 

Vierailija
19/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä mä sitä autolla ajamista kysyin, kun mun kaveri nukahti pystyyn sinne rattiin. Lääkäriin mars.

Ajoiko hän seisaaltaan??

Vierailija
20/23 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin oven... miten niille ruoille teit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi