Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilusikat hirveän hintaisia!

Vierailija
23.11.2017 |

Minua on pyydetty lapselle kummiksi ja lahjatoiveena kummilusikka. Mutta nuohan on ihan hirveän hintaisia, lähempänä satasta... Ei kyllä ihan noin paljon olisi varaa laittaa lahjaan tällä hetkellä. Tietääkö kukaan paikkaa josta saisi lusikoita edullisemmin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta?

Vierailija
2/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eckeröllä on myös euron risteilytarjous nyt sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei ole varaa, niin älä osta. Ei se kummeus ole tavaroiden ja lahjojen ostamista.

Vierailija
4/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemin miettisin kaksi kertaa ryhdynkö kummiksi. Jos heti alkaa tulemaan lahjatoiveita, niitä tulee jatkossakin. Nää siihen liittyvät höhöpö jeesus jutut voi jo nykyään unohtaa.

Vierailija
5/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kummilusikka.fi/category/440/suosituimmat

Perinteinen kello-lusikka 49€. Onpa lusikoilla hinnat nousseet....

Vierailija
6/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kummilusikka.fi/category/440/suosituimmat

Perinteinen kello-lusikka 49€. Onpa lusikoilla hinnat nousseet....

Kiitos tästä linkistä! Ehkä se on sitten ostettava tuollainen hopeoitu ellei mitään huikeita black friday tarjouksia tule... Ostettava kuitenkin joku kun menin hinnoista tietämättömänä lupautumaan. Viroonkaan ei ole saumaa lähteä.

Vierailija
7/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista sopia muiden kummien kanssa yhteislahjasta?

Mekin toivottiin perinteistä kummilusikkaa meidän lapselle, mutta juurikin hinnan takia pyydettiin kummeja osallistumaan yhteislahjaan niin hinta ei sitten noussut kovin korkeaksi/kummi.

Vierailija
8/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta ostat lusikan ja käyt suutarilla kaiverruttamassa siihen sanan kummilusikka. Lisää ongelmia ratkaistavaksi?

Vierailija
9/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla just lusikka, itse kysyin äidiltä mitä lapsi tarttis ja ostin vaatetta ja lelun. Mieti ap mitä sä oot tehnyt sun kummilusikalla?

Vierailija
10/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kummilusikka on jäänne menneiltä ajoilta, markkinamiesten keksintö.

Mä olen tuore kummi, enkä todellakaan ostanut vauvalle ruokailuvälinettä, joka kuitenkin ajan saatossa häviää.

Vierailija
11/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla just lusikka, itse kysyin äidiltä mitä lapsi tarttis ja ostin vaatetta ja lelun. Mieti ap mitä sä oot tehnyt sun kummilusikalla?

Ap sanoi, että vauvan äiti on pyytänyt kummilusikkaa.

Itselläni ei sellaista ole, mutta sisareni on syönyt omallaan puurot, keitot ym ruuat. Myös äitimme kummilusikka on ollut kovassa käytössä meillä lapsillakin ruokaillessa lapsena.

Mitä muuta sillä pitäisi tehdä kuin käyttää ruokailuun? Säilyttää kaapissa?

Vierailija
12/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä niillä on syöty. Miehen lusikka on sokeripurkissa ottimena. Meidän lapsi taas laittaa lusikoita ja lastenaterimia riviin... äidin, isän, mulle hankittu. Jotkut perinteet on ihan kivoja, on meillä yksi minun isoisän äidin hopealusikkakin tallessa.

Vierailija
13/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, pakko kysyä, että miksi se kummi on ostamassa sitä lusikkaa? Meilläpäin ainakin on aina kummille ostettu se lusikka. Eihän se muuten olisi kummilusikka.

Aloittaja ja muut on varmasti trolleja.

Vierailija
14/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuore kummi, enkä todellakaan ostanut vauvalle ruokailuvälinettä, joka kuitenkin ajan saatossa häviää.

Oliko 1500-luvulla markkinamiehiä....

Vierailija
16/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilusikka voi olla perinne. Itsellänikin on kummilusikka tallessa yli 50 vuoden takaa. Olisko mahdollista ostaa kummilusikka yhteislahjana? Tai sitten kannattaa puhua asiasta lapsen vanhempien kanssa. Ehkä he ostavat lusikan mieluummin itse.

Omista lapsistani kaksi on saanut lahjaksi hopeisen kummilusikan. Yksi lapsista sai halppislusikan. Vähän harmitti, mutta eipä lapsi itse ole siitä kärsinyt. Muutenkin on pyritty kasvattamaan lapset yksilöllisesti eli kaikki eivät saa aina samaa, joten tuskin kummilusikkakaan tulee olemaan heille ongelmallinen asia.

Vierailija
17/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun sain ensimmäisen kummilapseni ja toisen kummin kanssa "jaettiin" lahjat. Kaverini oli toivonut lusikkaa ja kehystä. No, toiset kummit sanoivat että he voivat ostaa kehyksen ja minä siihen että ok, voin ostaa lusikan... tietämättä yhtään hinnoista. toiset kummit erittäin varakas pariskunta ja minä huonosti toimeentuleva sinkku. Kyllä vähän kultakaupassa kirpaisi kun katsoin että nättejä kehyksiå sai kolmellakympillä ja itse maksoin 79€ lusikasta... siinä meni meikäläisen viikon ruokarahat. Oikeasti käsittämätöntä rahastusta moiset.

Vierailija
18/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kaikkein halvimmista kyllä ymmärtääkin miksi ovat niin halpoja. Hirveän näköisiä jotkut...

Vierailija
19/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noi on kivoja! Meillä on mun ja miehen lusikat tallessa ja kaikilla kolmella lapsella on omansa. On olleet käytössä ja rippijuhlissa aina koko porukan lusikat ottimina. Herättää hauskaa juttua kun niistä löytyy kaiverrukset.

Kiva muisto. Vaate menee sen hetken ja lelu jää nurkkiin ja roskiin. Toi on helppo (ja pieni) säilyttää.

Vierailija
20/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, pakko kysyä, että miksi se kummi on ostamassa sitä lusikkaa? Meilläpäin ainakin on aina kummille ostettu se lusikka. Eihän se muuten olisi kummilusikka.

Aloittaja ja muut on varmasti trolleja.

Tarkemmin ajateltuna tämä oli hyvä.

Tutkin heti kummilusikan historiaa, ja sain paljon uutta tietoa perinteestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme