Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisiällä alaa vaihtaneita?

Vierailija
22.11.2017 |

Mistä mihin vaihdoit, missä iässä ja kannattiko? Olen nyt 40 v. ja tämä on vielä edessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenestäkään joka olisi ehdottomasti katunut alan vaihtoa aikuisiällä. Yleensä syyt ovat kuitenkin sellaiset, että loppujen lopuksi ratkaisu oli ainoa oikea: muuten olisi loppunut henkinen jaksaminen, työt tai rahat.

Ikää ei kannata turhaan miettiä, mieluummin miettii sitä että kuinka monta vuotta on vielä eläkeikään (ottaen huomioon että sekin nousee koko ajan...) ja nelikymppisellä niitä työvuosia on vielä reilusti yli 20.

Toimeentulo opiskelulle kyllä järjestyy jotenkin, kun vain uskaltaa tehdä ratkaisuja ja on halua myös tinkiä tarvittaessa mukavuudestaan (hetkellistä, valmistumisen jälkeen on taas eri tilanne). Ja eri vaihtoehdot kannattaa kartoittaa, niin opiskelumuodot kuin tuetkin. Loppujen lopuksi pelottava muutos onkin paitsi täysin mahdollinen, niin luultavasti paras ratkaisu jonka tulet tekemään, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommista lähäriksi ja kannatti.

Palkka huonompi, mutta sisätyö ja naisia ympärillä. :) Vähän silmänruokaa

Ikä sama kuin AP:llä

Vierailija
4/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriohoitajasta it-alan ammattilaiseksi (koulutus FM, tietojenkäsittelytiede). On todellakin kannattanut. Olin ihan leipääntynyt siihen labratyöhön ja pieneen palkkaan. Nyt saan tuplapalkan kevyemmästä työstä, jossa vielä erinomaiset etätyömahdollisuudet.

Vierailija
5/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 40 v keittiöstä siivoukseen, sain vihdoin vakipaikan. Ajattelin jo silloin että teen vielä jotain muuta. ( Siivouksen sijasta minun piti mennä ihan muuhun, mutta rahantarve voitti, sekä omistusasunnon tarve.

Toinen ala työllistää huonosti.) Olen muutakin yritellyt ja lukenut valkolakin, nyt minua kiinnostaa ict-ala. Olen melkein 45.

Vierailija
6/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 39-vuotiaana myyntialalta it-alalle. Ennen myin asiakkaille unelmia, nyt ratkon heidän ongelmiaan. :)

Olisi kiva hankkia vielä kolmas ammatti, ja se olisi liikunta-ala. Jos tietäisin työllistyväni (ilman, että perustan oman yrityksen), tekisin sen.

Mietityttää vain, että tietokonehommat olivat aiemmin harrastus, ja niistä tuli ammatti. Jos nyt liikuntaharrastuksista tulisi ammatti, niin olisiko se tylsää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän