Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airbnb- Oletteko alivuokranneet asuntoa?

Vierailija
22.11.2017 |

Olemme usein viikonloput poissa vuokrakodistamme vanhempiemme luona toisella puolella Suomea ja mietittiin, että miehen ollessa hetkellisesti työttömänä ja kotihoidon tuella tässä kituutellessa voitaisiin alivuokrata asuntoa silloin tällöin lyhyiksi ajoiksi, itse kun ollaan poissa kotoa joka tapauksessa. Vuokrasopimuksessa ei ainakaan mainita mitään alivuokraamisesta.

Airbnb vaikuttaa olevan yleisin sovellus vuokrata asuntoa- onko muilla kokemusta siitä? Tai miten muuten olette ilmoitelleet vuokraavanne asuntoa? Miten turvallista on alivuokrata; Miten varmistua, ettei asuntoon palatessa löydy vaan sahanpurua tai ympäri käännettyä kämppää? Itse ainakin haluaisin jotakin vakuutta, voiko pyytää vuokra-takuuta? Mitenkäs muuten; "tulot" tällaisesta, on varmaan niin minimaalisia, että ei vaikuta tukiin tai mihinkään? Kertokaa kokemuksia te jotka olette alivuokranneet? Mielensäpahoittajat älkää vaivautuko :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb on turvallinen ja luotettava. Ensinnäkin voit itse valita vieraasi ja tarkistaa heidän profiileistaan muiden arvostelut, ja toiseksi Airbnb takaa korvaukset jos jotain menee pieleen.

Itse pistän kämppäni vuokralle aina kun olen menossa matkoille. Asun aika keskustassa joten kämppä vuokrataan yleensä heti ja koko ajalle. Vuokrasumma riippuu kotisi koosta ja sijainnista ja tietty vuodenajasta, milloin ln turisteja eniten kaupungissasi. Omastani saan parhaimmillaan n. 100e/yö, ja tänne mahtuu nukkumaan 4-5 ihmistä kerrallaan jos sohvasänky kelpaa, joten se kiinnostaa erityisesti perheitä.

Minulla on ollut 16 kertaa Airbnb-vuokralaisia eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Airbnb käyttäjät tietävät, että tulevat toisen ihmisen kotiin asumaan ja yleisesti kunnioittavat tätä, meillä ainakin säännöissä lukee että kämppä tulee jättää samaan kuntoon kuin se oli tullessa ja aina on vieras/vieraat siivonnut ennen lähtöään.

Vierailija
2/2 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako nuo vuokratulot työttömyyskorvaukseen tai kotihoidon tukeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän