Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuivausrumpu vai kuivauskaappi?

10.04.2006 |

Olin ajatellut ettemme tarvi kumpaakaan, mutta kun pyykkikoneen päälle, katonrajaan tulee ilmanvaihtokone, niin siihen jää tyhmä kolo jos siihen ei jotain laita. Mutta onkos olemassa sellaisia puolikkaita kuivauskaappeja, jonka sais pyykkikoneen päälle, kun tuo ajatus kuivausrummusta vieroksuttaa. Vai onko ainut vaihtoehto kuivausrumpu. Ja rummun omistajat, miksi se on hyvä olla olemassa? Itse suosin narulla kuivatusta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siinä kuivauskaapissa olis hyvä ainakin ulkovaatteet kuivattaa rapakeleillä...

Vierailija
2/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ette laita tavallista kaappia siihen pesukoneen päälle? Jos kerta et tarvitse rumpua tai kaappia, niin tavallisella kaapillahan saa kolon täytettyä mukavasti ja vielä suht halvallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vois hyvin säilyttää pesuaineet ym. myrkyt pikku kätösten ulottumattomissa. Pitääpä ottaa harkintaan... Kiitos vinkistä. Ja kokemuksia kaipailen vieläkin niistä rummuista ja kaapeista.

Vierailija
4/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti jos hankit kuivausrummun, niin tulet varmasti huomaamaan +++:t.

Vierailija
5/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole kumpaakaan, mutta odotan kuin kuuta nousevaa uuden kodin valmistumista ja noita elämää helpottavia kodinkoneita. Kuivauskaappi tulee nimenomaan lasten ulkovaatteiden kuivattamista varten ja rumpu pyykin kuivaukseen.

Vierailija
6/19 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vuosi sitten ja päädyttiin kaappiin nimenomaan monipuolisuuden ja sen vuoksi etten tykkää silittää vaatteita, narulta saa suorempaa tavaraa kun ne malttaa siihen oikoa ja pelkään että rumpu kutistaa ja kuluttaa vaatteita. Mutta on sillä taatusti hyviäkin puolia, mutta koskaan ei ole rumpua ollut joten en osaa sitä kaivata. Mutta meillä on kaapin lisäksi autotallissa kunnollinen pyykinkuivaushuone isolle pyykille kuten lakanoille. Ei lämmitintä mutta poistoilmapuhallin. Mutta kaapissa kuivuu ovi aukikin kaikki pikkupyykki. Lisäksi seinissä on oskarinoksa tms missä kurikset ja muut roikkuu jos niillä ei ole kiire kuivua että pitäisi kaappiin laittaa. Ja lisäksi nykyään pesukoneista tulee niin kuivaa pyykkiä et eipä ne montaa tuntia tarvi kuivumista kun on kunnollinen ilmanvaihto sisälläkin. Ulos en naruja ole edes ajatellut.

Sanna

Vierailija
7/19 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nopea ja helppo. Ei tarvitse vaatteita ripustella. Kuivausrumpu ei tutkimusten mukaan kuluta paljoakaan enempää vaatteita (suurin osa nukasta joka sinne kerääntyy on ylimääräistä irtonukkaa) ja allergisille rumpua kai suositellaan. No myönnän että olemme harvinaisen laiskoja noissa kotitöissä, joten meille kuivausrumpu on todella hyvä.

Kuivauskaappia meillä ei ole, vaan lasten märät ulkovaatteet kuivatetaan kuivauspatterilla tuulikaapissa kuraritilän/altaan kohdalla, lisäksi siinä käytössä oskarinoksa. Näin meillä ei kodinhoitohuoneesta tulla kuraisilla ja likaisilla vaatteilla sisään, vaan kodinhoitohuone pysyy siistinä pyykin käsitelyyn. Meillä varmaan kuivauskaappi jossa kuivattaisiin sekä puhdasta pyykkiä, että lasten märkiä ulkovaatteita olisi varmaan aika kamala yhdistelmä. Tai ainakin se vaatisi joka ulkovaatteiden kuivaamisen jälkeen kaapin puhdistuksen.

Vierailija
8/19 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut nyt vajaan vuoden kuivausrumpu ja ihmettelen todella miten on ilman sitä pärjättysitä ennen. Kutistumisilmiötä en ole havainnut. Vaatteista tulee sileitä rummusta, eikä kulumistakaan ole näkynyt.

Eli itse ottaisin ehdottomasti kuivausummun ja jos on tilaa ja rahaa niin lisäksi kuivauskaapin " likaisten vaatteiden" kuivaukseen. Itse kun ei voi sietää sitä että oskarinoksia on siellä täällä

Vierailija
9/19 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti laadukas kuivausrumpu! Meillä on molemmat, sekä rumpu että kaappi ja jos vain toinen mahtuisi, ehdottomasti ottaisin mieluummin kuivausrummun! Vaikka uusi talo on muutenkin mieleinen, kaikkein iloisin olen kuivausrummusta (huvittavaa sinänsä, mutta se osoittautui loistovehkeeksi).

- ei enää hidasta sukkien ym oikomista ja ripustamista pyykkitelineelle

- pyykki on puhtaamman näköistä ja oloista, kuohkeaa

- varsinkin froteepyyhkeet ovat paremipia kuin uusina

- värit kirkastuvat ja nypytkin irtosivat sukista kun nöyhtä kulkeutuu suodattimeen (kun eka kerran kuivasin pyykkiämme rummussa, suodatin tuli täyteen nukkaa ja pölyä)

- pöly ei kulkeudu vaatteista takaisin huoneilmaan

Rumpu puhaltaa lämmintä ilmaa etupaneelista huoneilmaan, joten sen käyttämä sähköenergia palautuu osittain lämpönä, josta on talvella hyötyä. Tietysti jos pyykin kuivattaa rummussa liian kuivaksi, se varmasti rypistyy ja kangas kärsii. Itse olen suosinut kaappikuivaa ja silityskuivaa.

Vierailija
10/19 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jään miettimään rummun ja ihan tavallisen kaapin välillä, kuivauskaappia ei ilmeisesti saa niin pientä. Lisääkin kokemuksia kuulen kyllä mielelläni!

Vierailija
11/19 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti kaapin kannalla, mutt arummun menin ostamaan ja oon ollut tyytyväinen. Kaikkea en sinne ole vielä tohtinut laittaa, mutta just ne isot roikkuvat (petivaatteet, pyyhkeet yms aina!!)

Kuivauskaappia ei tahdo löytää kondensoivana, joten sen kytkeminen ei ihan joka asuntoon ole aivan mutkatonta.

Meidän rumpu on kondensoiva, mutta sen saa myös poistoletkulla jos niin jaluaa. Mä oon ottanut sieltä kukkien kasteluveden ;)

Vierailija
12/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein kondessivesi pitää tyhjentää, miten paljon sitä kertyy? Joka käyttö vai joka kymmenes vai vielä harvemmin? Kuivausrumpu vie lisäksi nelinkertaisen määrän sähköä verraten pyykin- tai astianpesukoneeseen, tuntuu aikamoiselta mutta rajoittaako se kellään käyttöä?

Edelleen kaappiin olen kyllä tyytyväinen mutta saisi meille vielä lisäksi rummunkin, sukka-alushousupyykille se olisi ehkä hyvä. Pitää harkita, Siemensin rumpu varmaan sitten yhdenmukaisuuden vuoksi. Mutta lisää myös luen kommentteja :) Ei olisi pitänyt lukea tätä ollenkaan kun nyt sain tällaisen pienen 700 euron hankinnan taas mieleeni vaikka en muka tarvitse sellaista..

Sanna

Vierailija
13/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykin määrästä ja märkyydestä, mutta mä oon tyhjännyt joka kerta.

niinku suosittelevat (ja aika täynnä on ollut)

Se ei oo hankala&työläs homma ollenkaan. Laatikko ulos, kaada vesi pois j alaatikko takasin.

samoin oon vielä jaksanut suositusten mukaan putsata nukkasihvilän joka kerta

Vierailija
14/19 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kuivausrumpu!! Olen jopa miettinyt miten olen tullut ilman sitä toimeen...Meillä perheessä allergiaa ja vaatepöly on huomattavasti vähentynyt..myös siis petivaatteissa.

Edellisessä elämässä oli kuivauskaappi ja en itse henkilökohtaisesti tykännyt.

Vierailija
15/19 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu ettet kuivaajia tarvitse? Itselläni on kuivauskaappi, rumpua en missään nimessä halunnut koska itselläni oli selkeä kokemus sen vaatteiden (ja energian) kulutuksesta. Sen sijaan halusin ehdottomasti että pyykkikone on hyvällä työskentelykorkeudella, enkä mistään hinnasta luopuisi sen paikasta. Meillä siis pyykkikone n. 60cm lattiatasosta kaapin päällä, ei tarvitse kumarrella eikä kyykistellä kun avaan luukun ja ripustelen vaatteet viereiseen kuivauskaappiin tai narulle.

Vierailija
16/19 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kovassa käytössä mutta toisin kun monet edeltävistä vastaajista, en juurikaan käytä kuivauskaappia likaisten ulkovaatteiden kuivaukseen vaan se toimii kuivausTELINEENÄ niille vaatteille joita en kuivaa rummussa (elastiinia sisältävät strech-vaatteet ja omat alusvaatteet, jotkut juhlavaatteet) En siis kovinkaan usein laita sitä edes hyrisemään - nostan em vaatekappaleet sinne orsille ja jätän oven auki - kuivavat siellä itsekseen JA minun ei tarvitse katsoa inhoamiani kuivatustelineitä lattialla!

Vierailija
17/19 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos noissa sitten kuivausrummussa ja -kaapissa sitten kuinka suuri ero energiankulutuksessa. Sen tiedän, että rumpu käyttää hirveästi energiaa, mutta mites on kaapin laita?

Entä minkä verran tavaraa mahtuu kaappiin? Mahtuuko sinne esim. kuivumaan koko 7 kilon koneellinen pyykkiä?

Tähän asti kun olen ollut ehdottomasti kuivausrummun kannalla kun tuota pyykkiä tulee niin hervottomasti ja tuntuu täysin turhalta työltä ripustella niitä tuntikausia päivittäin naruille roikkumaan ja sitten vielä katsella niitä rumia pyykkitelineitä nurkissaan kaiket päivät. Mutta nyt olen alkanut empiä tuota rummun energiankulutusta, että oisko sittenkin viisaampaa ottaa kaappi?

Vierailija
18/19 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika edullista mun mielestä siitä ilosta minkä rumpu antaa. Suurin osa pyykista on rumpukuivauksen jälkeen suoraan viikattavissa kaappiin ilman silitystä. Tähän ihmeeseen en uskonut sillä on perfektionisti sileän pyykin suhteen ;) No silitys rauta on meillä nykyään melkein tarpeeton vaikka ennen käytin sitä joka päivä.

Rumpua on helppo käyttää. Itse tyhjennän nukkasihdin ja kondensioveden joka kerran jälkeen. Ihan helppo ja yksin kertainen juttu joka muodostuu helposti rutiiniksi. Mitä täydempi nukkasihti on sitä enemmän kone vie sähköä.

Rumpu kuluttaa ja kutistaa kyllä pyykkiä joten itse en käytä sitä ns. paremmille vaatteille.

Vaikka vaatteet rummussa kuluvat en enää laitteesta luopuisi. Etenkin nyt kun on asuttu rakentamisen keskellä on rumpu ollut ihan ehdoton juttu. Kesällä pyykki kuivuu varmasti ulkona kunhan ensin saamme pihan savipellon vihertämään ja ensi talvena uskoisin kuivaavani pyykkiä enemmän perinteisesti kun talomme yläkerta valmistuu ja khh:stä siirtyy ylimääräsitä roinaa pyykkinkuivus paikalta vaatehuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi