Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vain idiootti ostaa lapselleen mopoauton

Vierailija
21.11.2017 |

koko muovihärvelien tuonti Suomeen pitäisi lailla kieltää. Järkyttäviä jytkumuna-autoja, vailla päätä eikä häntää. Idioottimaisin keksintö minkä voi kuvitella. Ymmärrän invalidilla, mutta en teinien käsissä.

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mopoauton kanssa kolaroi niin siinä on mopoauto ja teini mennyttä. Vaarallinen purkki.

Tavismopolla kolari ei ole vaarallinen? Mua aina huvittaa nää mopoautojen parjaajat. Ihan kuin se tavismopo olis jotenkin turvallisempi.

Juu niin huvittaa muakin.

Mopoautossa jälki on tuhoisampaa ja parhaimmillaan tyypit saadaan ulos raaja kerrallaan.

Vierailija
122/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään ne mopoautot vaan kuskit myös. Täälläpäin ovat täysiä idiootteja, vapaan kasvatuksen janipettereitä joita eivät säännöt koske. Jälki on sen mukaista. Omaa tyhmyyttään kolaroivat ja kaatavat mopoautojaan. Syy loppujen lopuksi vanhemmissa. Ei niitä tunnu kiinnostavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuo mopoauto kuskit eikä nuoret autokuskit osaa ajaa liikenteessä, aina pitää ajaa liian kovaa asitten ei katsota suojatietä eikä oikealle ja vasemmalle

mikä nykynuoria vaivaa`?

Vierailija
124/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hirveästi muuttaa maalle, vähän kauemmas kaupungista. En sitä kuitenkaan tee, sillä sitten ainoat vaihtoehdot olisivat olla kuskina tuleville teineille tai hankkia juurikin mopoauto.

Joten niin kauan kuin lapset kotona asuvat, asumme täällä hyvien bussiyhteyksien päässä. Ja mopot, mopokortit, skootterit hommaavat ihan itse omilla rahoillaan, jos sellaisista haaveilevat. Ajokorttiin annamme apuja.

Eivät osaa kävellä ja fillarilla ajaa?

Sanoinko etteivät osaa? Miten nuo edes liittyvät tähän? Maalta, jonne haluaisin, on yli 50km lähimpään kouluun ym ja bussit kulkevat huonosti. En viitsi laittaa lapsiani kulkemaan pyörällä saati kävellen tuota matkaa joka aamu ja iltapäivä. Ja miksi edes pitäisi, jos on mahdollisuus valita?

Millainen idiootti muuttaa vartavasten kouluikäisten kanssa paikkaan, jossa ei ole koulua lähellä.

Muuta vasta sen jälkeen.

Millainen idiootti ei osaa lukea lainaamaansa tekstiä? Niinhän juuri sanoin etten muuta niin kauaa kuin lapset kotona asuvat.

Ja sinä joka puhuit koulutaksista, viekö se myös harrastuksiin? En ole moista ikinä kuullutkaan, että koulutaksit kuljettavat ympäriinsä.

Mikä sinulle on ongelmana, että asumme kaupungissa niin kauan kun lapset asuvat kotona? Haluamme helpottaa heidän elämäänsä, harrastuksiin pääsyään ja kavereidensa näkemistä.

Vierailija
125/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha vekotin. Ihmettelen kyllä vanhempia jotka moisen ostavat kullannupulleen.

Jotenkin voin vielä ymmärtää jos asutaan jossain jumalan selän takana missä ei edes linja-autot kulje, ja kouluun on 50 kilmotriä. Mutta eiköhän noi kaikki mitä kylillä näkyy pörräävän, ole ihan taajamassa asuvia kermaperseisiä nuoria, joilla ei ole mitään tarvetta mopoautoon.

Miksei voi ajaa tavallisella mopolla. Ne alkavat mun silmissä näyttää jo hienoilta, ovat jo niin harvinaisia noihin muniin nähden. Mopolla päristeleviä nuoria melkein jo nostalgisesti ihailee, kun vertaa näihin jotka istuu siellä munassaan ja kauheat jytkybassot ravisuttaa koko korttelia. Miksei muuten siihenkään mitenkään puututa, talot tärisee jos sellanen on parkissa monen sadan metrinkin päässä ja huudattaa niitä bassojaan. Eikö vanhemmilla yhtään lanttu leikkaa, voi jeesus.

Mopoauto on kuitenkin turvallisempi verrattuna mopoon.

Vierailija
126/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa lapsianne, älkää ostako niille mopoautoja. Siinä vaarantuu meidän muidenkin lapset, ne kun kuljettavat kavereitaankin niissä, eikä niistä vanhemmille tiedotella montako henkeä niissä väkkyröissä kuljetellaan. Teinejä ei voi 24/7 vahtia, ikävä kyllä. Vaikka kuinka saarnaisin omalleni ettei koskaan mene mopoauton kyytiin, mistä voin olla varma että muistaa sen aina, vaikka mulle vakuutteleekin ja vaikuttaa järkevältä ikäisekseen. Ei ole kauaa kun monta nuorta ajoi sellasella ojaan ja koko "mauto" meni rusinaksi, vammoja tuli nuorille, joita oli autoon pakkautunut neljä, onneksi kukaan ei kuollut. Onneksi omani ei ollut mukana, eikä kuulemma ole koskaan ollutkaan, mutta mistäs minä voin sen varmaksi tietää. Muistan millainen olin itse teininä. 

Vierailija
127/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha vekotin. Ihmettelen kyllä vanhempia jotka moisen ostavat kullannupulleen.

Jotenkin voin vielä ymmärtää jos asutaan jossain jumalan selän takana missä ei edes linja-autot kulje, ja kouluun on 50 kilmotriä. Mutta eiköhän noi kaikki mitä kylillä näkyy pörräävän, ole ihan taajamassa asuvia kermaperseisiä nuoria, joilla ei ole mitään tarvetta mopoautoon.

Miksei voi ajaa tavallisella mopolla. Ne alkavat mun silmissä näyttää jo hienoilta, ovat jo niin harvinaisia noihin muniin nähden. Mopolla päristeleviä nuoria melkein jo nostalgisesti ihailee, kun vertaa näihin jotka istuu siellä munassaan ja kauheat jytkybassot ravisuttaa koko korttelia. Miksei muuten siihenkään mitenkään puututa, talot tärisee jos sellanen on parkissa monen sadan metrinkin päässä ja huudattaa niitä bassojaan. Eikö vanhemmilla yhtään lanttu leikkaa, voi jeesus.

Onkohan sittenkään, en oikein usko.

Vierailija
128/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa lapsianne, älkää ostako niille mopoautoja. Siinä vaarantuu meidän muidenkin lapset, ne kun kuljettavat kavereitaankin niissä, eikä niistä vanhemmille tiedotella montako henkeä niissä väkkyröissä kuljetellaan. Teinejä ei voi 24/7 vahtia, ikävä kyllä. Vaikka kuinka saarnaisin omalleni ettei koskaan mene mopoauton kyytiin, mistä voin olla varma että muistaa sen aina, vaikka mulle vakuutteleekin ja vaikuttaa järkevältä ikäisekseen. Ei ole kauaa kun monta nuorta ajoi sellasella ojaan ja koko "mauto" meni rusinaksi, vammoja tuli nuorille, joita oli autoon pakkautunut neljä, onneksi kukaan ei kuollut. Onneksi omani ei ollut mukana, eikä kuulemma ole koskaan ollutkaan, mutta mistäs minä voin sen varmaksi tietää. Muistan millainen olin itse teininä. 

Tätä eivät nykyvanhemmat ymmärrä

Vierailija
129/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hirveästi muuttaa maalle, vähän kauemmas kaupungista. En sitä kuitenkaan tee, sillä sitten ainoat vaihtoehdot olisivat olla kuskina tuleville teineille tai hankkia juurikin mopoauto.

Joten niin kauan kuin lapset kotona asuvat, asumme täällä hyvien bussiyhteyksien päässä. Ja mopot, mopokortit, skootterit hommaavat ihan itse omilla rahoillaan, jos sellaisista haaveilevat. Ajokorttiin annamme apuja.

Sanoinko etteivät osaa? Miten nuo edes liittyvät tähän? Maalta, jonne haluaisin, on yli 50km lähimpään kouluun ym ja bussit kulkevat huonosti. En viitsi laittaa lapsiani kulkemaan pyörällä saati kävellen tuota matkaa joka aamu ja iltapäivä. Ja miksi edes pitäisi, jos on mahdollisuus valita?

Ai no hyvä sitten jos et muuta, käsitin että muutat kun on niin kovat halut sinne. sori.

Millainen idiootti muuttaa vartavasten kouluikäisten kanssa paikkaan, jossa ei ole koulua lähellä.

Muuta vasta sen jälkeen.

Millainen idiootti ei osaa lukea lainaamaansa tekstiä? Niinhän juuri sanoin etten muuta niin kauaa kuin lapset kotona asuvat.

Ja sinä joka puhuit koulutaksista, viekö se myös harrastuksiin? En ole moista ikinä kuullutkaan, että koulutaksit kuljettavat ympäriinsä.

Mikä sinulle on ongelmana, että asumme kaupungissa niin kauan kun lapset asuvat kotona? Haluamme helpottaa heidän elämäänsä, harrastuksiin pääsyään ja kavereidensa näkemistä.

Vierailija
130/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen korsossa joku nuori pojankloppi ajoi kovaa vauhtia ja ei pysähtynyt vaikka olin suojatiellä, ajoi siihen lidlin viereiseen bensa asemalle, huudettiin kaverin kanssa sille sitten ett "hei sinä pojankloppi voisit opetella ajamaan sitä autoa ja katsoa eteesi"

mutta ei menty löylyttämän, kaipa pissihomo tajusi että ei osaa ajaa vielä ja turpaan voi tulla

Vierailija
131/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vasta sen jälkeen.

Puhuttiinko täällä mopoautoista vai sinun ja kakaroittes asumisviihtyisyydestä?

Vierailija
132/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys on kulkenut niin nopeasti, etteivät nämä mopoautoilijat tiedä tosiaan hevoskyydeistä tai hiihtomatkoista/kävelystä kouluun yhtään mitään. Ei ollut vaihtoehtoja. Enkä ole edes keski-ikäinen vielä. Silti tiedän nämä.

Tiedän minäkin ja minä olen sentään syntynyt 1986.

Eikä tunnu tietävän moni av-mammakaan moisia aikoja koskaan olevankaan

"...koskaan olleenkaan".

Vierailija
133/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 17v tyttö ja tä on ihan kamalaa lukee mitä te aikuset mouhoatte täällä. (Mulla ei ole mopoautoa, enkä haluiskaan)

Mutta se miten kerrotte täällä että "haluatte ajaa sen v**** mopoauton ojaan kun hidastelee siinä edessä " jne muuta mukavaa, saa teidät kuulostamaan ihan sairailta, vaikka toikin on kai läppämielessä heitetty eikä kukaan haluu nuorten päälle ajaa.

Hyvää illanjatkoa kaikille.

Vierailija
134/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät vaan on kateellisia kun meillä varakkailla on rahaa ostaa lapsille kaikkea kivaa.

Vierailija
135/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin päinvastoin mopoautojen kokoluokan yleistyvän aikuisillakin kaupungeissa, kunhan sähkömoottorit rupeavat niissä yleistymään. Ei sitä nopeutta juurikaan yli 80 km/h tarvitse ja tehokkuudessa paino on keskeistä. Joillakin tulee ehkä ego vastaan istua ylisuuressa Kinderissä, mutta ei useimmilla ihmisillä ole sellaisia ongelmia. Turvallisuus on tietysti tärkeä asia, mutta siinäkin tärkein tekijä löytyy siitä penkin ja ratin välistä niin kauan kuin itseohjaavat autot eivät ole todellisuutta.

Vierailija
136/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies nauroi tälle.

Harrastaa moottoriajoneuvoja eikä ole typerämpää ikinä kuullutkaan.

Enkä ole minäkään.

Vierailija
137/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 17v tyttö ja tä on ihan kamalaa lukee mitä te aikuset mouhoatte täällä. (Mulla ei ole mopoautoa, enkä haluiskaan)

Mutta se miten kerrotte täällä että "haluatte ajaa sen v**** mopoauton ojaan kun hidastelee siinä edessä " jne muuta mukavaa, saa teidät kuulostamaan ihan sairailta, vaikka toikin on kai läppämielessä heitetty eikä kukaan haluu nuorten päälle ajaa.

Hyvää illanjatkoa kaikille.

Mulle kävi niin että pesemätön (sitä kolmiota ei paskan alta heijastunut) ja valoton musta mauto pimeässä ilmaantui eteeni satasen nopeusrajoitusalueella ja oli todella huono ajokeli muutenkin.

Oli muuten kakaroiden tuuria että juuri alkoi ohituskaista eikä takanani tullut ketään joten pääsin ohittamaan turvallisesti.

Vierailija
138/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät vaan on kateellisia kun meillä varakkailla on rahaa ostaa lapsille kaikkea kivaa.

Rahalla ei järkeä saa. Eikä menetettyä elämää takaisin.

Vierailija
139/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronko teille vähän liikennekäyttäytymisestä?

Tänään, yhdessä maamme suurimmista kaupungeissa olin pysähtyneenä liikennevaloissa kun auto veti vierestä päin punaisia, suojatien yli, läpi risteyksen. Viime viikolla naapurikaupungissa perävaunullinen rekka ajoi päin punaisia läpi risteyksen - kuskilla kännykkä korvalla! Näin myös, miten aikuinen mies kiusasi mopoautoilijaa liikennevaloissa toitottamalla tälle torvea - aivan turhaan. Punaista valoa päin kun ei voi ajaa!

Sen sijaan kertaakaan ei ole mopoauto meinannut ajaa suojatiellä varpaiden päältä, vaan aina on annettu hienosti tietä! Tätä ei voi sanoa varsinkaan monista ammattikuskeista! Meillä on hieno nuoriso, eihän kiusata heitä liikenteessä! Muutaman vuoden kuluttua he ovat fiksuja autoilijoita!

Vierailija
140/178 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät pärjää armeijassa paremmin kun mopoautoilla ajelevat pullamössöt

Näinköhän? Suurin osa mopoautoilevista teineistä harrastaa urheilua, siksi mauto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan