Syötkö joka päivä lihaa?
Itse kyllä syön, vaihdellen kanaan, kalaan ja naudanlihaan. Määrät päivittäin kuitenkin maltillisia. Onko teidän lihankulutus vähentynyt?
Kommentit (43)
Melkein joka aterialla. Aamiainen on vakio, munakasta ja pekonia. Sen lisäksi syön 1-2 lämmintä ruokaa, joissa on joko lihaa, kalaa tai kanaa. Joskus myös broilerinmaksaa, jonkin sortin lihaa kai sekin. Tykkään lihasta ja kalasta, enkä keksi yhtään syytä olla syömättä niitä aina tilaisuuden tullen.
En ihan joka päivä. Joskus teen kasvis-eväitäkin, mutta niihinkin sisältyy maitotuotteita (kermaa ja juustoa). yritän suosia kalaa ja kasviksia tietoisesti enemmän kuin ennen, mutten ota siitä stressiä. Mutta koska syön yksin tekemiäni ruokia, voi mennä niin, että kasvisruokaa menee viikko, lihapataa seuraava viikko jne. Eli en todellakaan tee joka päivä uudesta raaka-aineesta ruokaa.
Olen lisännyt lihan syöntiä ja syön nykyään joka päivä. Olin nuorena kasvissyöjä pitkään, jossain vaiheessa täysvegaani, mutta rupesin syömään vähitellen myös lihaa taas. Nykyään, kärsiessäni ärtyneen suolen oireyhtymästä, syön lihaa päivittäin. En voi syödä mm. palkokasveja, vaikka pidänkin esim. hernekeitosta ja linssimuhennoksesta paljon. Huomasin myös, että katkeilevat kynteni ovat vahvistuneet huomattavasti sen jälkeen, kun lisäsin lihan määrää ruokavaliossani.