Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö joka päivä lihaa?

sekosyöjä
21.11.2017 |

Itse kyllä syön, vaihdellen kanaan, kalaan ja naudanlihaan. Määrät päivittäin kuitenkin maltillisia. Onko teidän lihankulutus vähentynyt?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska syön suht usein kasvisruokaa pääateriaksi (samaa kahdesti) enkä oikeastaan käytä leikkeleitä tm. lihatuotteita muilla ruokailuilla.

Vierailija
22/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tykännyt lihasta. Mautonta, kovaa, syistä, tylsä jauhaa suussa ja ne jojot ja löllöt.

Jauheliha menee.

Yritän proteiinin takia syödä.

Mieluiten söisin hiilarimättöä, mut pakko yrittää...

Hampparin välissä parhaimmillaan, muuten yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön aika vähän lihaa. itse en juurikaan liharuokia valmista

Vierailija
24/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh en, hyvä jos kerran-pari kk:ssa syön eläintä. Silloinkin poroa tai riistaa.

Vierailija
25/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vuosiin. Joskus parikymppisenä aloin opettelemaan kasvisruokien tekoa, ja nyt 10 vuotta myöhemmin syön lihaa, kalaa yms. yleensä 0-2 päivänä viikossa. Harvoin silloinkaan tulee vedettyä mitään mättöannoksia, kokonaismäärä yhteensä useimmiten alle 200 g.

Vierailija
26/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin, jos ois varaa. Ja nimenomaan puhdasta lihaa.

Mitä se epäpuhdas liha sitten sinulle on? Sikaa? Se ainakin on halpaa, nytkin kinkkua neljä euroa kilo.

Vierailija
27/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön puhdasta hyvin pestyä jauhenlihaa.

menehän porvoolainen takaisin porvooseen. teitä ei kaiva tällä palstalla.

Vierailija
28/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä syön. Haluaisin syödä pelkkää riistaa, niin tietäisi että se eläin on elänyt onnellisena. Sitä on vain niin hankala saada, ja ei minusta varmaan kasvissyöjäksikään olisi.

Vierailija
29/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. En ole kasvissyöjä mutta syön aika kasvispainotteista ruokaa + kalaa ja broitskua. Olin joskus pari vuotta kokonaan kasvissyöjä, tai no lakto-ovo-pesco-vegetaristi, jos tämä kelpaa vegetaristiksi, mutta en sitten jaksanut sellaista ehdottomuutta vaan ajattelin, että riittää kun syö kasvispainotteisesti ja liharuokia, jos joskus tekee mieli. Varsinaisesti ei tee ikinä mieli mitään mauttomia pihvejä mutta nakkeja ja makkaraa kyllä sen sijaan joskus:)

Parit lähisukulaiset syö lakto-ovo-pesco-vegetaristisesti joten juhlissa ei punaista lihaa näe vaan kalaa useimmiten (lohimedaljonkeja, uunilohta, savusiikaa).

Vierailija
30/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein. Hyvin harvoin on päiviä, etten söisi yhtään minkäänlaisia lihatuotteita. Eniten syön broilerinlihaa.

Vierailija
31/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko saada joka päivä liha-annokseni. Muuten tulee huono olo.

Vierailija
32/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pari kertaa viikossa kanaa tai nautaa. Kalaa söisin jos saisin tuoreempaa, mutta kalatiskien tarjonta ei tyydytä sellaista joka lapsena tottui parempaan. En mitenkään välttele lihan syöntiä, pidän vain eniten kasvisruuasta.

Vierailija
33/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa, olen vegaani.

Vierailija
34/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt possua, nautaa, kanaa, riistaa jne. kymmeneen vuoteen. Olen siis kalasta nauttiva kasvissyöjä. Kalaa syön viikottain. Maitotuotteita käytän ja joskus kananmunia.

Ruoksvalioni on panokseni ilmaston hyväksi. Tiedän, että voisin tehdä enemmän, mutta hyvä, että näinkin. Perheessä on auto, mutta itse kuljen työmatkat julkisilla.

Vierailija
35/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-2 kertaa viikossa, olen vegaani.

Olet enintään feikkivegaani. Itse olen oikeasti vegaani. En syö lainkaan lihaa, en edes hedelmälihaa.

Vierailija
36/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin viimeksi lihaa joskus keväällä 1996. Eli ei, en syö joka päivä.

Sama, paitsi vuosi taisi olla 1997.

Vierailija
37/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyk. kerran viikossa. Nautaa luomuna . Ylämaan karjan (pihvirotu) lihaa , koska se on poikkeuksellisen mureaa. Aberdeen Angnus on toiseksi paras. Jos ei ole saatavilla, niin kotimaista lammasta. Tehotuotettu saa jäädä ostamatta! 

Ostat Aberdeen Angusta, mut tehotuotetut jää kauppaan?

Aika ristiriitainen lause.

Suomessa kaikki liha on yhtä paljon tehotuotettua tai ei-tehotuotettua.

Vierailija
38/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Olen miettinyt kokonaan lihansyönnistä luopumista. Turha tapahan se on ja epäekologinen.

Vierailija
39/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekosyöjä kirjoitti:

Itse kyllä syön, vaihdellen kanaan, kalaan ja naudanlihaan. Määrät päivittäin kuitenkin maltillisia. Onko teidän lihankulutus vähentynyt?

On todellakin koska ryhdyin lakto-ovo-vegetaristiksi heti kun muutin pois kotoa ylioppilaaksi pääsyn jälkeen.

Vierailija
40/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 2004 syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän