Syötkö joka päivä lihaa?
Itse kyllä syön, vaihdellen kanaan, kalaan ja naudanlihaan. Määrät päivittäin kuitenkin maltillisia. Onko teidän lihankulutus vähentynyt?
Kommentit (43)
Syön puhdasta hyvin pestyä jauhenlihaa.
Nautin mieheni kanssa hänen lihastaan.
Syön noin parina päivänä viikossa lihaa. Jos olisi enemmän rahulia söisin enemmän jauhelia, mutta ehkä näin on ihan hyvä terveyden kannalta...
Pari kertaa kuukaudessa tulee ostettua broileria tai kalkkunaa. Riistaa ja kalaa syön jos on tarjolla, toki muutakin lihaa esim. kyläillessä. Arki mennään vegaaniruoalla koska en viitsi itselleni kokata eri ruokia kuin muulle perheelle.
En joka päivä. Joka viikko tulee jossain muodossa syötyä, ainakin kalaa.
En ihan joka päivä, mutta melkein kuitenkin. Olen vähentänyt punaisen lihan syöntiä, mutta kanaa syön enemmän kuin ennen.
Söin viimeksi lihaa joskus keväällä 1996. Eli ei, en syö joka päivä.
On vähentänyt reilusti. En edes muista koska olisin lihaa syönyt... ehkä pari viikkoa sitten jotain kotitortilloja . Se lihas vaan tökkii niin pahasti.
Hyvin pestyä puhdasta jauhenlihaa.
En syö välttämättä joka päivä lihaslihaa. Joskus pidän jopa kasvisruokapäivän. Tai paastoan. Lihankulutukseni on pysynyt aika vakiona viimeisen vuosikymmenen. Lihajalosteita en syö lainkaan. Silloin kun syön lihaa, valitsen rasvaisimmat palaset. Minulle kelpaa myös sisäelimet ja luista keitetyt hyytelöt.
Jos kana ja kalakin jostain syystä lasketaan, niin syön. En ainakaan muista, milloin en olisi syönyt.
Nyk. kerran viikossa. Nautaa luomuna . Ylämaan karjan (pihvirotu) lihaa , koska se on poikkeuksellisen mureaa. Aberdeen Angnus on toiseksi paras. Jos ei ole saatavilla, niin kotimaista lammasta. Tehotuotettu saa jäädä ostamatta!
Olen yrittänyt vähentää lihankulutusta joten syön n.kerran viikossa ja joskus vähän useammin. Varsinkin punaista lihaa koitan välttää.
Noin kerran viikossa punaista lihaa.
Kalaa kaksi kertaa.
En syö mutta en tietoisesti välttele. Tänään esim. tein munakkaan ruuaksi, proteiinit tuli siitä. Huomenna teen kasvissosekeittoa. Ei tule lihaa sillekään päivälle. Viikonloppuisin on yleensä jotain liharuokaa.
En syö, enkä ymmärrä miksi minun pitäisikään. Ellei sairauteni rajaisi muutoinkin ruokavaliotani, niin saattaisin harkita siirtymistä kokonaan kasvissyöjäksi.
En syö. Minäkään en välttele tietoisesti mutta tykkään syödä myös kasvisruokia. Lihaa syön eniten riistan, kalan ja broilerin muodossa mutta myöskin possua ja nautaa.
Syön harvoin lihaa ja silloinkin tosi vähän, ehkä kerran 1-2kk, mutta kalaa, härkkistä ja nyhtökauraa viikoittain.
Kalaa syön ehkä 4 kertaa viikossa, lihaa pari kertaa kuussa. Lihankulutus on vähentynyt kun lakattiin ostamasta kotiin lihaa.
Söisin, jos ois varaa. Ja nimenomaan puhdasta lihaa.