Maikkarilla nyt - Sääntö-Suomi (listataan lisää suomen kummallisia sääntöjä)
Pistää ihan vihaiseksi katsoa tätä ohjelmaa :D Tuleeko mieleen jotain muita turhia sääntöjä suomessa? Luetellaan tänne ja vihastutaan yhdessä.
Kommentit (20)
Onkohan tuon ohjelman tekijät käyneet koskaan esim. Saksassa tai Sveitsissä. Siellä niitä sääntöjä on. Ja katsokaa miten hyvin siellä menee. Sitten on maita, kuten Zimbabwe, joissa ei ole mitään sääntöjä. Miten hyvin siellä meneekään.
Tyhmän oloinen ohjelma ja Heikelä on suorastaan pelle ja teennäinen draamaqueen.
Miksi esim. tuossa ravintolassa ei suoraan tarjoilla pöytiin vaan asiasta tehdään ongelma? Italiassa sama sääntö jos katu menee välissä - silloin homma vaan menee niin, että jos käyt tiskillä tekemässä tilauksen, tarjoilija tuo hetken päästä itse sen viinilasin pöytään. Tai yleensä niin, että tarjoilija jopa tulee pöytään kysymään, että mitä saisi olla.... Vain Suomi-juntti haluaa itse kantaa kaljansa :)
Eipä tartte katsoa tällaista valivali -kökköä enää toista jaksoa....
Voi vittu mitä roskaa taas. Heikelä voi painua helvettiin. Kuka aivovammainen tuota katsoo?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän oloinen ohjelma ja Heikelä on suorastaan pelle ja teennäinen draamaqueen.
Miksi esim. tuossa ravintolassa ei suoraan tarjoilla pöytiin vaan asiasta tehdään ongelma? Italiassa sama sääntö jos katu menee välissä - silloin homma vaan menee niin, että jos käyt tiskillä tekemässä tilauksen, tarjoilija tuo hetken päästä itse sen viinilasin pöytään. Tai yleensä niin, että tarjoilija jopa tulee pöytään kysymään, että mitä saisi olla.... Vain Suomi-juntti haluaa itse kantaa kaljansa :)
Siksi sinne pöytiin ei tarjoilla suoraan, koska sieltä raflasta _pitää_tarjoilla se sen kadun yli koska laki. Tälläiset puljut ovat tietenkin valvovan silmän alla (Valvira tms.) ja jos sääntöjä ei noudata ja jää kiinni niin ei hyvä heilu. Naurettavaahan se on, mutta minkäs sille voi.
Kahvia ei saa ottaa heti vaan pitää vähän kursailla.
Itseä ei saa kehua eikä omaa osaamista saa tuoda mitenkään esille. Sitten kun esimerkiksi työhaastattelussa pitäisi kertoa itsestään jotain positiivista, pää meinaa räjähtää hämmennyksestä.
Nykyisin vakuutuslääketieteen näkökulmasta neliraajahalvaantunutkin kelpaa sänkyjen koemakaajaksi. Etenkin Lähitampiolassa. Sitten todetaan tutkimuksin, että saiauden takia eläköitymiset ovat vähentyneet. Haloo pahvit!
10-vuotiaan saa raiskata, jos lapsi ei laita hanttiin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi sinne pöytiin ei tarjoilla suoraan, koska sieltä raflasta _pitää_tarjoilla se sen kadun yli koska laki. Tälläiset puljut ovat tietenkin valvovan silmän alla (Valvira tms.) ja jos sääntöjä ei noudata ja jää kiinni niin ei hyvä heilu. Naurettavaahan se on, mutta minkäs sille voi.
Niin - mutta miksi ravintolan tarjoilija ei suoraan sano, että "kiitos - mee vaan istumaan, tuon sulle juoman hetken päästä pöytään" - vaan on pitänyt tehdä hemmetinmoinen ongelma asiasta "siirtopöytineen" ym. Eli jos tuossa ravintolassa olisi pöytiin tarjoilu, mitään ongelmaa ei olisi :)
Minusta säännöt ovat pelkästään hyväksi Tavikselle. Tietysti yrittäjät haluaisivat esim hygieniatarkastukset pois ja ruuasta päivämäärävaatimukset pois. Saisi paremmin myytyä sen epäkelvonkin tavaran ja voitto kasvaisi.
Monet säännöt suojaavat tavallista ihmistä.
Mut mitäs järkee on esim. siinä että 15-vuotias saa aseenkantoluvan, ostaa haulikon ja patruunat, mutta alle 18-vuotiaalle ei saa myydä tähti-sädetikkuja eikä tulitikkuja.
Alueemme sairaalaan tuli kioski jossa luonnollisesti ei voida myydä tupakkatuotteita, koska sairaalassa hoidetaan potilaita joita yritetään saada lopettamaan tupakointi terveydellisistä syistä. Mutta myöskään kioski ei saa myydä nikotiinikorvaustuotteita, koska kioskin pitää ensin myydä tupakkatuotteita. Eikö tämä ole erikoista ja sourastaan kummallista?
Kiuru makkonen on myös yltäntään ärsyttävä kaveri.
AA-kerhoon ei saa mennä kännissä, vaikka siellä hoidetaan juomista...
Vierailija kirjoitti:
Mut mitäs järkee on esim. siinä että 15-vuotias saa aseenkantoluvan, ostaa haulikon ja patruunat, mutta alle 18-vuotiaalle ei saa myydä tähti-sädetikkuja eikä tulitikkuja.
Paskapuhetta. Alle 18 vuotias ei voi ostaa asetta.
Mä olen näköjään aina eri mieltä kuin ns. yleinen mielipide - suurin osa säännöistä on todellakin tarpeellisia ja ne suojelevat juuri minunkaltaista ihmistä. Olen kiitollinen esimerkiksi siitä, että Suomessa (vielä) on jonkinlainen tuotteiden testaus- ja tarkastussysteemi, niin että melko rauhassa saa kaupan hyllyltä kamaa kärryyn lappaa. No, Heikelä ja muut kokoomuslaiset tietysti haluavat tällaiset tarkastukset huitsin vttuun, koska toki jokainen on oman onnensa seppä ja itsestään vastuussa, niin että pois tällaiset valtion virastot viemästä veromarkkoja, ja vapaus kaupoille ja kaupittelijolle - oma vika jos ostat jotain vaarallista. Pitää olla valveutunut ja ottaa selvää jokaisesta tuotteesta kaikki, opetella elintarvikejargoni jne.
Mikähän siinä muuten on, että maailman alikehittyneimmissä maissa on vähän sääntöjä ja sitten mitä kehittyneempiin maihin mennään, niin säännöt lisääntyy?
Vessan ovi pitää rakentaa 90cm leveäksi. Ymmärrän vielä, että alakerrassa esim. pyörätuolin takia, mutta miksi myös yläkerrassakin? Haluaisin nähdä, kun se rollaattorilla kulkeva kipuaa sen apuvälineensä kanssa ylös käväsemään asioilla.
Portaiden kaiteen pinnaväli pitää olla tietyn kokoinen, ettei esim. lapsen pää mahdu siitä. Vanhoissa 1900-luvun alun taloissa on valurautaisia kauniita kaiteita, jotka eivät täyttäisi nykyisiä vaatimuksia, mutta saavat toki olla. Raot kuitenkin ovat niin pieniä, ettei 3-vuotias enää mahdu niistä. Pointtina tässä on, että koskaan ei ole raportoitu aiemmin, että alle 3-vuotiaan pää olisi jäänyt jumiin niihin. Lapsen päät ovat alkaneet ilmeisesti jäädä jumiin vasta lain tultua. Jäin pohtimaan, että kuka antaa alle 3v. olla yksin rappukäytävässä, työntämässä päätään niihin.
Festareilla ne vitun kalja-rahastus karsinat.
Kympin muovituoppeja saa kyllä kiskoa anniskelualueella, mutta omia juomia esim. niissä kevytmuovipulloissa ei voi muka juoda.
Missään muualla euroopassa ei ole näin.
KYSYN YHTÄ JUTTUA KOITA SELVITTÄÄ JONKUN KANSSA , KUN KÄVIN KOULUA JA KUN OLIN SAIRAANA NIIN SILLOIN PITI PARANTUA KOKONAAN JA 1 TERVE PÄIVÄ PITI OLLA ENNEN KOULUUN LÄHTÖÄ , MUTTA NYT KUN OLIN TYÖ ELÄMÄSSÄ JA NYT ELÄKKEELLÄ OLLESSA ENNEN OLIN TEHTAALLA TÖISSÄ , KUN SILLOIN SAIRASTUIN SAIN SAIRASLOMAA KORKEINTAAN 2 p KORKEINTAAN VIKKO ELLEI OLLUT JOKU TOINEN LÄÄKÄRI JOKA ANTOI 2 viikkoa KUIN SE VARSINAINEN TYÖTERVEYS LÄÄKÄRI ANTOIN VAIN KORKEINTAAN 2 - 3 p , JA JOS JÄÄ VÄHÄ YSKÄÄ TAI NUHAA EI KUN TÖIHIN , MUTTA NYT ON SAMA SUTTU KÄYN NASTOLAN kk KUKKASEN PÄIVÄTOIMINTAA 2 KERTAA VIIKOSSA JA NYT ON SAMA JUTTU ON OLLUT FLUNSSA JA ON YSKÄÄ JA NUHAA MIKSEI VOI OLLA AINA SÄÄNTÄ KUN SAIRASTAA KUKA VAAN NIIN TÄYTYY OLLA 1 - 2 PÄIVÄÄ OLLA IHAN TERVE ENNEN KUIN MENEE VIERAISIIN PAIKKOIHIN KOKO PÄIVÄKSI LUULISIN KUN ON YSKÄÄ TAI VASTAAVAA JÄLKI TAUTIA VIELÄ JÄLJELLÄ MIKSEI OLE SELLAISTA SÄÄNTÖÄ KAIKILLE IHMISILLE TÄYTYY OLLA IHAN TERVE HENKILÖ.
HÄMÄLÄINEN kirjoitti:
KYSYN YHTÄ JUTTUA KOITA SELVITTÄÄ JONKUN KANSSA , KUN KÄVIN KOULUA JA KUN OLIN SAIRAANA NIIN SILLOIN PITI PARANTUA KOKONAAN JA 1 TERVE PÄIVÄ PITI OLLA ENNEN KOULUUN LÄHTÖÄ , MUTTA NYT KUN OLIN TYÖ ELÄMÄSSÄ JA NYT ELÄKKEELLÄ OLLESSA ENNEN OLIN TEHTAALLA TÖISSÄ , KUN SILLOIN SAIRASTUIN SAIN SAIRASLOMAA KORKEINTAAN 2 p KORKEINTAAN VIKKO ELLEI OLLUT JOKU TOINEN LÄÄKÄRI JOKA ANTOI 2 viikkoa KUIN SE VARSINAINEN TYÖTERVEYS LÄÄKÄRI ANTOIN VAIN KORKEINTAAN 2 - 3 p , JA JOS JÄÄ VÄHÄ YSKÄÄ TAI NUHAA EI KUN TÖIHIN , MUTTA NYT ON SAMA SUTTU KÄYN NASTOLAN kk KUKKASEN PÄIVÄTOIMINTAA 2 KERTAA VIIKOSSA JA NYT ON SAMA JUTTU ON OLLUT FLUNSSA JA ON YSKÄÄ JA NUHAA MIKSEI VOI OLLA AINA SÄÄNTÄ KUN SAIRASTAA KUKA VAAN NIIN TÄYTYY OLLA 1 - 2 PÄIVÄÄ OLLA IHAN TERVE ENNEN KUIN MENEE VIERAISIIN PAIKKOIHIN KOKO PÄIVÄKSI LUULISIN KUN ON YSKÄÄ TAI VASTAAVAA JÄLKI TAUTIA VIELÄ JÄLJELLÄ MIKSEI OLE SELLAISTA SÄÄNTÖÄ KAIKILLE IHMISILLE TÄYTYY OLLA IHAN TERVE HENKILÖ.
No se nyt vaan on niin.
Sananvapaus. Sinäkin saat puhua...