Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maikkarilla nyt - Sääntö-Suomi (listataan lisää suomen kummallisia sääntöjä)

Vierailija
21.11.2017 |

Pistää ihan vihaiseksi katsoa tätä ohjelmaa :D Tuleeko mieleen jotain muita turhia sääntöjä suomessa? Luetellaan tänne ja vihastutaan yhdessä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus. Sinäkin saat puhua...

Vierailija
2/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuon ohjelman tekijät käyneet koskaan esim. Saksassa tai Sveitsissä. Siellä niitä sääntöjä on. Ja katsokaa miten hyvin siellä menee. Sitten on maita, kuten Zimbabwe, joissa ei ole mitään sääntöjä. Miten hyvin siellä meneekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän oloinen ohjelma ja Heikelä on suorastaan pelle ja teennäinen draamaqueen. 

Miksi esim. tuossa ravintolassa ei suoraan tarjoilla pöytiin vaan asiasta tehdään ongelma? Italiassa sama sääntö jos katu menee välissä - silloin homma vaan menee niin, että jos käyt tiskillä tekemässä tilauksen, tarjoilija tuo hetken päästä itse sen viinilasin pöytään. Tai yleensä niin, että tarjoilija jopa tulee pöytään kysymään, että mitä saisi olla.... Vain Suomi-juntti haluaa itse kantaa kaljansa :) 

Eipä tartte katsoa tällaista valivali -kökköä enää toista jaksoa....

Vierailija
4/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä roskaa taas. Heikelä voi painua helvettiin. Kuka aivovammainen tuota katsoo?

Vierailija
5/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmän oloinen ohjelma ja Heikelä on suorastaan pelle ja teennäinen draamaqueen. 

Miksi esim. tuossa ravintolassa ei suoraan tarjoilla pöytiin vaan asiasta tehdään ongelma? Italiassa sama sääntö jos katu menee välissä - silloin homma vaan menee niin, että jos käyt tiskillä tekemässä tilauksen, tarjoilija tuo hetken päästä itse sen viinilasin pöytään. Tai yleensä niin, että tarjoilija jopa tulee pöytään kysymään, että mitä saisi olla.... Vain Suomi-juntti haluaa itse kantaa kaljansa :) 

Siksi sinne pöytiin ei tarjoilla suoraan, koska sieltä raflasta _pitää_tarjoilla se sen kadun yli koska laki. Tälläiset puljut ovat tietenkin valvovan silmän alla (Valvira tms.) ja jos sääntöjä ei noudata ja jää kiinni niin ei hyvä heilu. Naurettavaahan se on, mutta minkäs sille voi.

Vierailija
6/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ei saa ottaa heti vaan pitää vähän kursailla. 

Itseä ei saa kehua eikä omaa osaamista saa tuoda mitenkään esille. Sitten kun esimerkiksi työhaastattelussa pitäisi kertoa itsestään jotain positiivista, pää meinaa räjähtää hämmennyksestä. 

Vierailija
7/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin vakuutuslääketieteen näkökulmasta neliraajahalvaantunutkin kelpaa sänkyjen koemakaajaksi. Etenkin Lähitampiolassa. Sitten todetaan tutkimuksin, että saiauden takia eläköitymiset ovat vähentyneet. Haloo pahvit!

Vierailija
8/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaan saa raiskata, jos lapsi ei laita hanttiin riittävästi.

Vierailija
9/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinne pöytiin ei tarjoilla suoraan, koska sieltä raflasta _pitää_tarjoilla se sen kadun yli koska laki. Tälläiset puljut ovat tietenkin valvovan silmän alla (Valvira tms.) ja jos sääntöjä ei noudata ja jää kiinni niin ei hyvä heilu. Naurettavaahan se on, mutta minkäs sille voi.

Niin - mutta miksi ravintolan tarjoilija ei suoraan sano, että "kiitos - mee vaan istumaan, tuon sulle juoman hetken päästä pöytään" - vaan on pitänyt tehdä hemmetinmoinen ongelma asiasta "siirtopöytineen" ym. Eli jos tuossa ravintolassa olisi pöytiin tarjoilu, mitään ongelmaa ei olisi :)

Vierailija
10/20 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta säännöt ovat pelkästään hyväksi Tavikselle. Tietysti yrittäjät haluaisivat esim hygieniatarkastukset pois ja ruuasta päivämäärävaatimukset pois. Saisi paremmin myytyä sen epäkelvonkin tavaran ja voitto kasvaisi.

Monet säännöt suojaavat tavallista ihmistä.

Vierailija
11/20 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitäs järkee on esim. siinä että 15-vuotias saa aseenkantoluvan, ostaa haulikon ja patruunat, mutta alle 18-vuotiaalle ei saa myydä tähti-sädetikkuja eikä tulitikkuja.

Vierailija
12/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueemme sairaalaan tuli kioski jossa luonnollisesti ei voida myydä tupakkatuotteita, koska sairaalassa hoidetaan potilaita joita yritetään saada lopettamaan tupakointi terveydellisistä syistä. Mutta myöskään kioski ei saa myydä nikotiinikorvaustuotteita, koska kioskin pitää ensin myydä tupakkatuotteita. Eikö tämä ole erikoista ja sourastaan kummallista?

Vierailija
13/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuru makkonen on myös yltäntään ärsyttävä kaveri.

Vierailija
14/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA-kerhoon ei saa mennä kännissä, vaikka siellä hoidetaan juomista...

Vierailija
15/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut mitäs järkee on esim. siinä että 15-vuotias saa aseenkantoluvan, ostaa haulikon ja patruunat, mutta alle 18-vuotiaalle ei saa myydä tähti-sädetikkuja eikä tulitikkuja.

Paskapuhetta. Alle 18 vuotias ei voi ostaa asetta.

Vierailija
16/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näköjään aina eri mieltä kuin ns. yleinen mielipide - suurin osa säännöistä on todellakin tarpeellisia ja ne suojelevat juuri minunkaltaista ihmistä. Olen kiitollinen esimerkiksi siitä, että Suomessa (vielä) on jonkinlainen tuotteiden testaus- ja tarkastussysteemi, niin että melko rauhassa saa kaupan hyllyltä kamaa kärryyn lappaa. No, Heikelä ja muut kokoomuslaiset tietysti haluavat tällaiset tarkastukset huitsin vttuun, koska toki jokainen on oman onnensa seppä ja itsestään vastuussa, niin että pois tällaiset valtion virastot viemästä veromarkkoja, ja vapaus kaupoille ja kaupittelijolle - oma vika jos ostat jotain vaarallista. Pitää olla valveutunut ja ottaa selvää jokaisesta tuotteesta kaikki, opetella elintarvikejargoni jne.

Mikähän siinä muuten on, että maailman alikehittyneimmissä maissa on vähän sääntöjä ja sitten mitä kehittyneempiin maihin mennään, niin säännöt lisääntyy? 

Vierailija
17/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan ovi pitää rakentaa 90cm leveäksi. Ymmärrän vielä, että alakerrassa esim. pyörätuolin takia, mutta miksi myös yläkerrassakin? Haluaisin nähdä, kun se rollaattorilla kulkeva kipuaa sen apuvälineensä kanssa ylös käväsemään asioilla.

Portaiden kaiteen pinnaväli pitää olla tietyn kokoinen, ettei esim. lapsen pää mahdu siitä. Vanhoissa 1900-luvun alun taloissa on valurautaisia kauniita kaiteita, jotka eivät täyttäisi nykyisiä vaatimuksia, mutta saavat toki olla. Raot kuitenkin ovat niin pieniä, ettei 3-vuotias enää mahdu niistä. Pointtina tässä on, että koskaan ei ole raportoitu aiemmin, että alle 3-vuotiaan pää olisi jäänyt jumiin niihin. Lapsen päät ovat alkaneet ilmeisesti jäädä jumiin vasta lain tultua. Jäin pohtimaan, että kuka antaa alle 3v. olla yksin rappukäytävässä, työntämässä päätään niihin.

Vierailija
18/20 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareilla ne vitun kalja-rahastus karsinat.

Kympin muovituoppeja saa kyllä kiskoa anniskelualueella, mutta omia juomia esim. niissä kevytmuovipulloissa ei voi muka juoda.

Missään muualla euroopassa ei ole näin.

Vierailija
19/20 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSYN YHTÄ  JUTTUA   KOITA  SELVITTÄÄ    JONKUN   KANSSA ,  KUN  KÄVIN  KOULUA   JA   KUN OLIN  SAIRAANA   NIIN  SILLOIN  PITI  PARANTUA   KOKONAAN  JA  1 TERVE PÄIVÄ  PITI OLLA   ENNEN  KOULUUN  LÄHTÖÄ  ,  MUTTA  NYT   KUN   OLIN   TYÖ  ELÄMÄSSÄ  JA   NYT  ELÄKKEELLÄ  OLLESSA  ENNEN  OLIN  TEHTAALLA   TÖISSÄ  , KUN  SILLOIN  SAIRASTUIN  SAIN  SAIRASLOMAA  KORKEINTAAN   2 p  KORKEINTAAN  VIKKO   ELLEI  OLLUT  JOKU  TOINEN  LÄÄKÄRI  JOKA  ANTOI   2 viikkoa   KUIN  SE   VARSINAINEN   TYÖTERVEYS LÄÄKÄRI   ANTOIN  VAIN   KORKEINTAAN   2 - 3  p  ,  JA JOS   JÄÄ  VÄHÄ  YSKÄÄ   TAI  NUHAA   EI  KUN  TÖIHIN  ,  MUTTA    NYT  ON  SAMA   SUTTU   KÄYN   NASTOLAN  kk    KUKKASEN  PÄIVÄTOIMINTAA  2 KERTAA  VIIKOSSA   JA   NYT  ON  SAMA   JUTTU   ON  OLLUT  FLUNSSA   JA  ON  YSKÄÄ  JA  NUHAA   MIKSEI  VOI OLLA  AINA    SÄÄNTÄ  KUN  SAIRASTAA   KUKA  VAAN    NIIN  TÄYTYY  OLLA   1 - 2  PÄIVÄÄ   OLLA  IHAN  TERVE  ENNEN  KUIN  MENEE   VIERAISIIN    PAIKKOIHIN   KOKO PÄIVÄKSI   LUULISIN     KUN  ON  YSKÄÄ   TAI   VASTAAVAA    JÄLKI TAUTIA   VIELÄ   JÄLJELLÄ  MIKSEI  OLE   SELLAISTA  SÄÄNTÖÄ  KAIKILLE  IHMISILLE  TÄYTYY  OLLA  IHAN  TERVE   HENKILÖ.

Vierailija
20/20 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄMÄLÄINEN kirjoitti:

KYSYN YHTÄ  JUTTUA   KOITA  SELVITTÄÄ    JONKUN   KANSSA ,  KUN  KÄVIN  KOULUA   JA   KUN OLIN  SAIRAANA   NIIN  SILLOIN  PITI  PARANTUA   KOKONAAN  JA  1 TERVE PÄIVÄ  PITI OLLA   ENNEN  KOULUUN  LÄHTÖÄ  ,  MUTTA  NYT   KUN   OLIN   TYÖ  ELÄMÄSSÄ  JA   NYT  ELÄKKEELLÄ  OLLESSA  ENNEN  OLIN  TEHTAALLA   TÖISSÄ  , KUN  SILLOIN  SAIRASTUIN  SAIN  SAIRASLOMAA  KORKEINTAAN   2 p  KORKEINTAAN  VIKKO   ELLEI  OLLUT  JOKU  TOINEN  LÄÄKÄRI  JOKA  ANTOI   2 viikkoa   KUIN  SE   VARSINAINEN   TYÖTERVEYS LÄÄKÄRI   ANTOIN  VAIN   KORKEINTAAN   2 - 3  p  ,  JA JOS   JÄÄ  VÄHÄ  YSKÄÄ   TAI  NUHAA   EI  KUN  TÖIHIN  ,  MUTTA    NYT  ON  SAMA   SUTTU   KÄYN   NASTOLAN  kk    KUKKASEN  PÄIVÄTOIMINTAA  2 KERTAA  VIIKOSSA   JA   NYT  ON  SAMA   JUTTU   ON  OLLUT  FLUNSSA   JA  ON  YSKÄÄ  JA  NUHAA   MIKSEI  VOI OLLA  AINA    SÄÄNTÄ  KUN  SAIRASTAA   KUKA  VAAN    NIIN  TÄYTYY  OLLA   1 - 2  PÄIVÄÄ   OLLA  IHAN  TERVE  ENNEN  KUIN  MENEE   VIERAISIIN    PAIKKOIHIN   KOKO PÄIVÄKSI   LUULISIN     KUN  ON  YSKÄÄ   TAI   VASTAAVAA    JÄLKI TAUTIA   VIELÄ   JÄLJELLÄ  MIKSEI  OLE   SELLAISTA  SÄÄNTÖÄ  KAIKILLE  IHMISILLE  TÄYTYY  OLLA  IHAN  TERVE   HENKILÖ.

No se nyt vaan on niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme