Lopetin kevytsuhteen
ja oikeastaan luulin suhteen olevan vakavaa, mutta miehelle se ei ollut. Kolme kuukautta meni siinä ja tänään laitoin miehelle viestiä, että haluan oikean suhteen, joka perustuu rakkauteen.
Hän on hyvä ihminen, minä olen hyvä ihminen, emme vaan olleet oikeat toisillemme.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kevytsuhteesta että raskassuhteesta voi puuttua välittämistä ja muita tunteita. Kevytsuhde tarkoittaa vain, ettei tarkoitus ole seurustella tavalla, joka tähtää yhteiseen asuntoon ja muuhun "aloilleen asettumiseen". Useimmat kevytsuhteet ovat erittäin antoisia.
Tavoitteeni on löytää mies, joka sitoutuu, mutta ei halua yhteistä asumista.
Eli normaali parisuhde.
Kevytsuhde ja raskassuhde ovat molemmat parisuhteita.
Jos sen noin haluaa tulkita niin siinäkin tapauksessa meillä on jo niille olemassa vakiintunut käsite: parisuhde.
Nauraisin varmaan räkäisesti jos joku kollegani alkaisi ihan vakavissaan kahvitauolla kertoa olevansa kevyt- tai raskassuhteessa. Ja takaan etten olisi ainoa.
Kyllä, ja kun on tarpeellista määritellä tarkemmin, minkälaisesta parisuhteesta on kyse, voidaan käyttää kevyt- ja raskassuhteen käsitteitä. Sehän on alakäsitteiden pointti.
Sinun työpaikkasi kahvihuoneen keskustelukulttuuria voidaan ruotia jossakin toisessa ketjussa.
Olisi mielenkiintoista lukea miesten näkemyksiä kevytsuhteesta. Onko kuitenkin toive löytää oikea suhde ja sitä odotellessa harrastaa irtosuhteita?
Mikäs semmoinen kevytsuhde on? Minulla on miesystävä jonka kanssa ollaan oltu kohta 7 vuotta, mutta emme aiokaan koskaan asua yhdessä saati perustella mitään perhettä. Miksemme? Koska kumpikin haluaa omaa tilaa ja aikaa, omaa tekemistä ilman että siitä täytyy konsultoida toista.
Kuitenkin suhde antaa yhdessäoloa, yhdessätekemistä, hyvää oloa ja totta kai sitä seksiäkin.
Olipa kevytsuhde tai seksisuhde tai mikä vaan nimeltään, niin asia niin kauan ei loukkaa ketään, kun molemmat tietävät suhteen tilan. Jos toinen on mukana tunteella ja odottaa enemmän, pitää laittaa homma poikki siinä vaiheessa sen tunteettoman taholta.
Samoin. Oma suhdesotkuni oli tosin jatkunut jo viitisen vuotta vaikka koko suhde on ollut pelkkää paskaa itselleni. Tiedän tämän olleen oikea päätös, vaikka vielä ei siltä tunnukaan.
26, tuollainen suhde kuluttaa loppuun. Vaikka onkin ollut upeita hetkiä, kalvaa silti epätietoisuus taustalla. Olen vielä tilassa, jossa olevinaan odotan jotain parempaa, vaikka tiedän sen turhaksi.
Onko tavallistakin, että nainen on mielestään suhteessa tosissaan ja mies vaan seksin takia? Tuttavanaisissa on ikäluokassa 30-60v vastaavia suhteita, joissa näin. Tavallisesti menee niin, että mies herättää naisen kiinnostuksen, mutta lopultakin vain leikkii naisella. Seksikin muuttuu vähitellen miestä palvelevaksi.
Moni nainen on tuollaisessa suhteessa jopa vuosia, vaikka välillä yrittää irrota siitä. Suurelle osalle riittää muutama viikko tai jokunen kuukausi.
Eikö nykyiset miehet enää uskalla tai halua sitoutua? Tähänkö on menty ihmissuhteissa. Surullista.
Jos mies ei halua tavata muualla kuin neljän seinän sisällä ja ei esittele sinua kavereilleen tai perheelleen, on asia hyvin kirkas. Lisäksi puhuminen tunteista, yhteiset menot lähiviikoillekaan on vältettävää puhuttavaa. Vain ja ainoastaan seksi on se kiinnostava tekijä. Ja tuskin vain yhden kanssa.
Parempi olla ihan vaan kevyessä suhteessa itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderit ja vastaavat mahdollistavat kevytsuhteilun, ainakin miehille se on paratiisi. Ei tarvii sitoutua kehenkään ja saanti on taattua.
Vain parhaimmille 1-5% miehille. Tavismiehille tinder on painajainen.
Parhaat miehet eivät edes ajattele Tindereitä. Ovat yksiavioisia. Tinderissä on jakojäännösmiehet.
Olen lopettanut puolitoista vuotta sitten suhteen, joka sitten olikin pelkkä seksisuhde miehelle. Ottaa vieläkin yhteyttä lähes joka kuukausi. Lähestyy ensin kyselemällä niitänäitä ja laittaa kuvia kissastaan. Kyselee kuulumisiani ja ihmettelee, kun olen etäinen. Koska silloin suhteen lopettaessani kävi selväksi, ettei miehellä ole riittävästi tunteita minua kohtaan, on pöyristyttävää kysellä minusta/minulta enää yhtään mitään. On fiksu, hyvässä asemassa, komea. Saisi varmasti naisen itselleen. Toivon, että löytää.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs semmoinen kevytsuhde on? Minulla on miesystävä jonka kanssa ollaan oltu kohta 7 vuotta, mutta emme aiokaan koskaan asua yhdessä saati perustella mitään perhettä. Miksemme? Koska kumpikin haluaa omaa tilaa ja aikaa, omaa tekemistä ilman että siitä täytyy konsultoida toista.
Kuitenkin suhde antaa yhdessäoloa, yhdessätekemistä, hyvää oloa ja totta kai sitä seksiäkin.
Kevytsuhde on tilapäinen panosuhde. Olette parisuhteessa.
Kevytyrittäjyydestä olen kuullut, mutten kevytsuhteesta. Ymmärrän kyllä, että sellaista voi olla etenkin "hyvien ihmisten" kesken
Onko kevytsuhde vähän niinkuin kevytyrittäjyys?😄
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut puolitoista vuotta sitten suhteen, joka sitten olikin pelkkä seksisuhde miehelle. Ottaa vieläkin yhteyttä lähes joka kuukausi. Lähestyy ensin kyselemällä niitänäitä ja laittaa kuvia kissastaan. Kyselee kuulumisiani ja ihmettelee, kun olen etäinen. Koska silloin suhteen lopettaessani kävi selväksi, ettei miehellä ole riittävästi tunteita minua kohtaan, on pöyristyttävää kysellä minusta/minulta enää yhtään mitään. On fiksu, hyvässä asemassa, komea. Saisi varmasti naisen itselleen. Toivon, että löytää.
Mulla oli vastaava ja oli tylysti estettävä koska kaikki huomio ruokki hänen xx jotain ja puheet olivat levottomia vaikka varsin hyvin tiesi että ei on ei.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kevytsuhde tai seksisuhde tai mikä vaan nimeltään, niin asia niin kauan ei loukkaa ketään, kun molemmat tietävät suhteen tilan. Jos toinen on mukana tunteella ja odottaa enemmän, pitää laittaa homma poikki siinä vaiheessa sen tunteettoman taholta.
Jokainen on vastuussa omista tunteistaan, joten se kummalle sovittu järjestely lakkaa sopimasta laittaa homman poikki. Ei voi vastuuttaa toista omista tunteista
Vierailija kirjoitti:
26, tuollainen suhde kuluttaa loppuun. Vaikka onkin ollut upeita hetkiä, kalvaa silti epätietoisuus taustalla. Olen vielä tilassa, jossa olevinaan odotan jotain parempaa, vaikka tiedän sen turhaksi.
Olen odottavinani eikä olevinaan odotan. Älä käytä potentiaalia jos et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Kevytsuhde ei ole sama kuin seksisuhde. Miksi täällä on jonkun pakko yrittää hämmentää termejä?
Juu itse en ainakaan harrasta seksiä, ennen kuin ollaan oikeasti parisuhteessa. Kevyt suhde on sellaista kevyttä treffailua ehkä kuukauden verran joka muuttuu parisuhteeksi tai sitten lopahtaa. Seksisuhde taas pelkkää seksiä, josta on useimmiten sovittu jo alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Tinderit ja vastaavat mahdollistavat kevytsuhteilun, ainakin miehille se on paratiisi. Ei tarvii sitoutua kehenkään ja saanti on taattua.
Kyllä kevytsuhteita voi harrastaa ilman Tinderiäkin.
Mikäs suhdehullu sinä olet? Johan se on tehty moneen kertaan selväksi, että kevytsuhde on yhden tyyppinen parisuhde ja eri asia kuin puhdas seksisuhde. Itse asiassa kevytsuhteessa ei välttämättä ole seksiä ollenkaan kuten esimerkiksi aseksuaalien kohdalla. Ei tuo asia jankkaamalla muuksi muutu.