Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ehkäisyn tt tuella?

Vierailija
03.11.2023 |

On myönteinen toimeentulotukipäätös, saako minipillerit siihen toimeentulotukeen? Nehän on lääkkeitä 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on maksusitoumus apteekkiin, niin silloin saa. Itsellä menee slindat toimeentulotukeen

Vierailija
2/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kirjoitettu sairauden hoitoon. Käytännössä ehkäisyvalmisteista taitaa kuitenkin korvattaviin mennä vain aknen hoitoon tarkoitetut pillerit (Diane Nova oli yksi ainakin aiemmin, nykytilanteesta en tiedä). Olisko endon hoitamiseen kirjoitetut pillerit nykyään kanssa korvattavia JOS niiden reseptissä on merkintä määräyksestä "sairauden hoito". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. 

Vierailija
4/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tarjoaa halvimman ehkäisykeinon. Pidättäytyminen on ilmainen.

Vierailija
5/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kortsutkin KELAn piikkiin?

Vierailija
6/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kuuluisi Kelalle mitenkään? Ei seksin harrastaminen ole mikään välttämättömyys. Jos ehkäisyn saa niin sitten piätisi saada kupongin seksityöntekijällekin.

Vierailija
7/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä kuuluisi Kelalle mitenkään? Ei seksin harrastaminen ole mikään välttämättömyys. Jos ehkäisyn saa niin sitten piätisi saada kupongin seksityöntekijällekin.

Ei kaikki käytä minipillereitä ehkäisyyn, vaan jonkin sairauden hoitoon esim endometrioosi. 

Vierailija
8/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kortsutkin KELAn piikkiin?

saa ja koko elämän .asuminen laskut kaikki.

Vierailija
9/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saa. Hyvä vaan jos köyhät ei lisäänny, harva osaa pidättäytyä seksistä vain raskauden pelon takia. Mielelläni maksan veroja että ihmiset käyttää ehkäisyä 

Vierailija
10/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saa. Hyvä vaan jos köyhät ei lisäänny, harva osaa pidättäytyä seksistä vain raskauden pelon takia. Mielelläni maksan veroja että ihmiset käyttää ehkäisyä 

Minähän olen siis oikein hyvä kanditaatti, syön kyllä minipillereitä runsaiden ja erittäin kivuliaitten kuukautisten hoitoon, seksiä en edes harrasta ja jos harrastaisin niin silti vaatisin kumia, pillerit kun ei suojaa sairauksilta.

Vierailija
11/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käyttävät e-pillereitä sairauden hoitoon (akne, endo, anemiat, ylirunsaat kuukautiset, pahat kuukatiskivut etc) mutta kela ei silti hyväksy niitä sairaudenhoitoon tarkoitetuiksi lääkkeiksi. Resepti on siis aina ehkäisyyn, oli oikea syy mikä hyvänsä. Siksi noihin sairauksiin ei käytännössä saa kelan tukea lainkaan. Ei lääkehintatukea eikä tt-tulea.

Vierailija
12/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai mun puolesta kaikki ostakoo ihan omilla rahoilla ehkäsyn

Vierailija
13/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet käyttävät e-pillereitä sairauden hoitoon (akne, endo, anemiat, ylirunsaat kuukautiset, pahat kuukatiskivut etc) mutta kela ei silti hyväksy niitä sairaudenhoitoon tarkoitetuiksi lääkkeiksi. Resepti on siis aina ehkäisyyn, oli oikea syy mikä hyvänsä. Siksi noihin sairauksiin ei käytännössä saa kelan tukea lainkaan. Ei lääkehintatukea eikä tt-tulea.

Tuon merkinnän "sairauden hoitoon" sain reseptiin ainakin joitain vuosia sitten, kun pillerit määrättiin aknen vuoksi ja yhdessä Roan kanssa. Nykytilannetta en tosin tunne.

Vierailija
14/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen toimerntulotuki päätöksen mukana on paperi , 

josta selviää mitkä lääkkeet kuulu siihen maksusitoumukseen . Katso siitä !!!

Vierailija
15/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

katotaa ens vuonna onko vielä kelan täyshoito.

Vierailija
16/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on automaattisesti maksusitoumus reseptilääkkeisiin, itse olen hakenut aina 3kk e-pillerisatsin kerralla. Olen ollut vuosia toimeentulotuella. Ja ihan ehkäisyyn ne on reseptin mukaan minulle, eikä sairauden hoitoon. Ota henkkarit mukaan ja he näkevät koneelta maksusitoumuksesi suoraan. Mikäli sinulla ei ole reseptiä, hommaa sellainen terkkarista, sen laskun voit laittaa Kelaan.

Vierailija
17/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on automaattisesti maksusitoumus reseptilääkkeisiin, itse olen hakenut aina 3kk e-pillerisatsin kerralla. Olen ollut vuosia toimeentulotuella. Ja ihan ehkäisyyn ne on reseptin mukaan minulle, eikä sairauden hoitoon. Ota henkkarit mukaan ja he näkevät koneelta maksusitoumuksesi suoraan. Mikäli sinulla ei ole reseptiä, hommaa sellainen terkkarista, sen laskun voit laittaa Kelaan.

hyvä luuseri jatka vaan vielä vuosia toimeentulotuella.onneks asut kerrostalossa eikä sul ole varaa veneeseen eikä omakotitaloon.

Vierailija
18/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä luuseri jatka vaan vielä vuosia toimeentulotuella.onneks asut kerrostalossa eikä sul ole varaa veneeseen eikä omakotitaloon.

Joku taisi yrittää iskeä tuon aikaisemman kommentoijan heikkoon kohtaan.. :') kuinka hellyttävää ja noloa.

Vierailija
19/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku taisi yrittää iskeä tuon aikaisemman kommentoijan heikkoon kohtaan.. :') kuinka hellyttävää ja noloa.

kuinka hellyyttävää tietää ettet voi veneillä ja oot perseauki.ja ens vuonna ku leikkaukset astuu voimaa ni vielä enemmän perseauki samalla ku mä saan palkan korotuksen.pistähä kaali keitto tulille niiku idässä kyl totut siihen sontaa.

Vierailija
20/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite ainakin saanu, mut tosiaan sen 3kk maksimissaan ja liian aikaisin ei saa hakea lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi