Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outlander: Miksi Randallit tapettiin sarjassa?

Vierailija
21.11.2017 |

Tämä on iänkaikkisen vanha asia, mutta aloin vasta miettiä, kun on hidas sytytys. Miksi sekä Jack että Frank kuolivat sarjassa? Seurattiinko siinä kirjoja (joita en selvästikään ole lukenut), vai haluttiinko hahmoista muuten eroon?

Sääli joka tapauksessa, sillä Tobias Menzies on aivan huikea näyttelijä. Tulkitsi vivahteikkaasti kahta hyvin erilaista miestä, joissa on jotain samaa. Ja se Black Jackin ja Jamien intiimi äänetön kuolontanssi...unohtumaton.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea sarja ja rumat näyttelijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sarjassa tekeminen (oli se mitä tahansa) ole tätä päivää..??

Vierailija
4/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen ymmärtänyt että sarja noudattaa kirjojen juonta aika tarkkaan. Mutta tuosta en tiedä.

Vierailija
5/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt täysin noudata.

Luin kaikki kirjat mut sarjaa en pystynyt huonojen näyttelijöiden takia paria jaksoa enempää katsomaan.

Sinänsä ohis, koska en tiedä miksi Randallit kuolivat

Vierailija
6/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa kirjaa mutta oletko varma että molemmat ovat kuolleet?? Ja kyllä, olen kirjat lukenut. Koskaanhan nämä eivät noudata täysin kirjoja, itse esimerkiksi joudun osittain selittämään miehelle tapahtumia kun televisiosarjasta kaikkia taustajuttuja ei selitetä.

Vierailija
7/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut vain ensimmäisen kirjan, joten en tiedä miten asia niissä meni, mutta varmaan Frankistä "piti" päästä eroon siksi, että Claire pääsisi ikäänkuin vapaasti siirtymään takaisin menneisyyteen ilman draamaa, vaikka toisaalta kun miettii, niin niiden avioliittohan oli käytännössä ohi jo muutenkin. BlackJackin kuolema Cullodenissa oli aika ymmärrettävä, olihan ne Jamien kanssa ottaneet jo niin monta kertaa yhteen aiemminkin, jomman kumman piti kuolla, se olisi ollut aika erikoista, jos eivät olisi ottaneet yhteen siellä kentällä ja jos molemmat olisivat selvinneet hengissä. Sehän oli tavallaan Black Jackin elämäntehtäväkin jahdata niitä skotteja ja erityisesti Jamiea, se olisi varmaan tylsistynyt kuoliaaksi ilman sitä vastakkainasettelua. Siitä olen kyllä samaa mieltä että se on tarinan kannalta sääli ettei niitä hahmoja enää ole.

Vierailija
8/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kyllä loistavaa jos BJ ei olisikaan kuollut, vaan ilmestyisi vielä jossain vaiheessa.

Vierailija
9/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi kyllä loistavaa jos BJ ei olisikaan kuollut, vaan ilmestyisi vielä jossain vaiheessa.

4. kaudella mukaan tulevassa Bonnetissa on samaa.

Vierailija
10/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muistuttaa Black Jackia?

Vierailija
11/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muistuttaa Black Jackia?

Niin, en tiedä kuka osaan on valittu näyttelijäksi mutta samanlainen sadistinen tapaus, tällä kertaa uhri ei ole kuitenkaan Jamie vaan joku muu...

Vierailija
12/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa kirjaa mutta oletko varma että molemmat ovat kuolleet?? Ja kyllä, olen kirjat lukenut. Koskaanhan nämä eivät noudata täysin kirjoja, itse esimerkiksi joudun osittain selittämään miehelle tapahtumia kun televisiosarjasta kaikkia taustajuttuja ei selitetä.

Voi kun olisit minunkin olohuoneessa selittämässä kun tipun kärryiltä. Ihmettelin esim. Clairen paluuta takaisin menneisyyteen: sitä ei sarjassa näytetty tai selitetty millään tavalla. Yht'äkkiä hän vain tallusteli Edinburghissa.

Kuolivatko Randallit myös kirjassa samaan tapaan ja aikaan kuin sarjassa?

Vierailija
13/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää koko sarja. Kirjoista sai käsityksen,että jamie olisi pitkä, lihaksikas, komea ja pitkät punaiset hiukset omaava mies. Tv-sarjassa mitättömän näköinen näyttelijä, ilman karismaa. Samoin Claire. Kirjoissa Claire oli kiharahiuksinen, uhkea nainen, eikä tv-sarjan rinnaton tylsimys.

Vierailija
14/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää koko sarja. Kirjoista sai käsityksen,että jamie olisi pitkä, lihaksikas, komea ja pitkät punaiset hiukset omaava mies. Tv-sarjassa mitättömän näköinen näyttelijä, ilman karismaa. Samoin Claire. Kirjoissa Claire oli kiharahiuksinen, uhkea nainen, eikä tv-sarjan rinnaton tylsimys.

Koita nyt päästä yli, vai että ällöttää jos näyttelijät ei vastaa juuri sinun mielikuvaasi? Minusta ovat hyvä pari ja valinta vaikkei ihan täysin vastaisikaan kirjojen kuvausta. Sarjan Jamiekään nyt ei varsinaisesti pieni ole, lihaksikas kuin mikä, jotain bulliako odotit? Kannattaa pitää kirjat ja tv sarja sen verran erillään, että pystyt nauttia molemmista. Minusta tuo on hyvin tehty sarja.

Vierailija
15/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisit minunkin olohuoneessa selittämässä kun tipun kärryiltä. Ihmettelin esim. Clairen paluuta takaisin menneisyyteen: sitä ei sarjassa näytetty tai selitetty millään tavalla. Yht'äkkiä hän vain tallusteli Edinburghissa.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta selitettiinhän se paluu. Sitä siirtymistä ei varsinaisesti näytetty, mikä oli harmi, mutta kyllähän Claire päätti sinne siirtyä, kun Roger löysi todisteita Jamiesta. Claire teki puvun itselleen ja hyvästelivät Briannan kanssa jne.

Vierailija
16/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan spoilerista, idiootti.

Vierailija
17/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuolevat kirjassa samoin.

Vierailija
18/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitettiin kyllä aivan riittävästi, oletko ehkä nukkunut välillä?

Vierailija
19/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se täällä raivoaa? Näyttelijät valittiin kyllä huolella ja ovat mielestäni loistavia osissaan. Kirjailija itse piti nimenomaan Jamien esittäjää loistavana valintana. Eikä uhkea ole synonyymi rintavalle.

Vierailija
20/22 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta selitettiinhän se paluu. Sitä siirtymistä ei varsinaisesti näytetty, mikä oli harmi, mutta kyllähän Claire päätti sinne siirtyä, kun Roger löysi todisteita Jamiesta. Claire teki puvun itselleen ja hyvästelivät Briannan kanssa jne.

Kyllä sitä valmistelua tosiaan näytettiin. Olisin vain halunnut tietää, miten itse aikaloikka teknisesti tapahtui ☺️ Nim. Inssin vaimo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä