Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Lindtmanin, 35, ja Kaija Storbomin, 54, vauva syntyi: ”Elämä on tässä ja nyt”

Vierailija
21.11.2017 |

https://m.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711212200549556_vd.shtml Just. Lapsi menee rippikouluun, niin äiti on 70 vuotias mummu. Jos siis edes hengissä.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tuorelle isälle. Se tunne kun oma lapsi syntyy on jotain mitä ei voi kuvata.

Sitten itse asiaan. Valitettavasti täytyy tästä parista sanoa, että hieman on irvokasta. Antin vaimo on jo käytännössä lisääntymisiän ohittanut kypsä nainen ja tähän viittaavat artikkelin maininnat lapsettomuudesta ja keskenmenoista. Todennäköisesti lapsi on saatu maailmaan kalliiden hedelmöityshoitojen avulla. En tuomitse niitä, sillä nuorikin pari voi kärsiä lapsettomuudesta, mutta tällaisessa tapauksessa on ilmiselvää miksei lisääntyminen ole meinannut onnistua normaalein keinoin.

Ymmärrän toisaalta Anttia. Hän on asemastaan huolimatta melko tavallinen suomalainen mies johon päin naisen eivät nykyään oikein vilkaisekaan. On joutunut tyytymään vanhempaan naiseen ja nainen on sitten kompromissina suostunut vielä lasten hankintaan. Toivon toki kaiken mahdollisen onnen heille, mutta samalla olen hieman surullinen koko perheen puolesta. Eikö heille olisi löytynyt iältään sopivampia kumppaneita? Ja lapsen äiti on jo hyvin vahvasti mummoikäinen (n. 72-vuotias) kun lapsen täysi-ikäisyys koittaa.

Joutunut tyytymään vanhempaan naiseen? Mitä ihmettä juuri luin.

Vierailija
82/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaapa nyt, miksi mies saa rauhassa lisääntyä eläkeikäisenä, mutta selvästi nuoremman naisen äitiys on ihan kamalaa? Kulkeeko ajatus jotenkin niin, että vain äidillä on väliä? 

En sano, että kamalaa. 

Mutta luonnon sanelema juttu. Mies voi lisääntyä lähes satavuotiaana ja esimerkkejä on. 

Naisen hedelmällisyys yleensä tyrehtyy jo reilusti alle viisikymppisenä. Lääketeknologia on tullut tähänä hätiin eli hoidoilla saadaan myös vanhempi raskaaksi. Ihmislajin ollessa kyseessä, niin onko tämä sinusta yksiselitteisen hyvä asia?

Edelleen äiti se hoivaa ja vie lapset aikuisuuteen. Jos lapsen syntymä on reilusti yli keskimääräisen vaihdevuosi-iän, niin eikö tätä voi jostain näkökulmasta kritisoida?

Kyllä viisikymppisiä synnyttäjiä on ollut aikana ennen hedelmöityshoitojakin. Omassakin suvussa tiedän kaksi sellaista eri sukuhaaroista. Ja ihan vuosittain sen ikäisiä naisia saa vauvoja nykyäänkin lestadiolaisperheissä, joissa ei käytetä ehkäisyä. Ilman ehkäisyteknologioita ja nykyaikaista perhesuunnittelua meillä olisi huomattavasti enemmän viisikymppisenä äidiksi tulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti on demarien kansanedustaja. Arttu Leindemanni taas kai tupettaja. 

Vierailija
84/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä puhetta. Antti on komea mies ja saisi kyllä nuoriakin naisia.

Itselläni on samanikäinen raamikas suomalaismies, itse olen Kaijan ikäinen.

Loukkaavaa väittää että miehet "tyytyvät" vanhaan paremman puutteessa😞

Vierailija
85/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvalle ja vanhemmille! Lapsi oli selvästi hyvin toivottu ja tulee olemaan rakastettu. Se lienee kaikkein tärkeintä.

Itse en hankkisi lasta enää yli viisikymppisenä mutta se oli heidän ratkaisunsa. Each to her own.

Vierailija
86/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://m.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711212200549556_vd.shtml Just. Lapsi menee rippikouluun, niin äiti on 70 vuotias mummu. Jos siis edes hengissä.

On sentään rippikouluiässä siinä vaiheessa. Saulin lapsi on ihan vauva kun isä on 70v.

Vierailija
87/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heille. Toivottavasti lapsi on terve, sillä geneettisten virheiden riski on moninkertainen tuossa iässä.

Vierailija
88/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vauvalle ja vanhemmille! Lapsi oli selvästi hyvin toivottu ja tulee olemaan rakastettu. Se lienee kaikkein tärkeintä.

Itse en hankkisi lasta enää yli viisikymppisenä mutta se oli heidän ratkaisunsa. Each to her own.

Lapsi ei ole rakastettu eikä sitä tule olemaan .

Itsekkäistä syistä hankittu, itsekkään ihmisen lelu.

Vierailija
89/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tuorelle isälle. Se tunne kun oma lapsi syntyy on jotain mitä ei voi kuvata.

Sitten itse asiaan. Valitettavasti täytyy tästä parista sanoa, että hieman on irvokasta. Antin vaimo on jo käytännössä lisääntymisiän ohittanut kypsä nainen ja tähän viittaavat artikkelin maininnat lapsettomuudesta ja keskenmenoista. Todennäköisesti lapsi on saatu maailmaan kalliiden hedelmöityshoitojen avulla. En tuomitse niitä, sillä nuorikin pari voi kärsiä lapsettomuudesta, mutta tällaisessa tapauksessa on ilmiselvää miksei lisääntyminen ole meinannut onnistua normaalein keinoin.

Ymmärrän toisaalta Anttia. Hän on asemastaan huolimatta melko tavallinen suomalainen mies johon päin naisen eivät nykyään oikein vilkaisekaan. On joutunut tyytymään vanhempaan naiseen ja nainen on sitten kompromissina suostunut vielä lasten hankintaan. Toivon toki kaiken mahdollisen onnen heille, mutta samalla olen hieman surullinen koko perheen puolesta. Eikö heille olisi löytynyt iältään sopivampia kumppaneita? Ja lapsen äiti on jo hyvin vahvasti mummoikäinen (n. 72-vuotias) kun lapsen täysi-ikäisyys koittaa.

Tunnen paljon pariskuntia, joissa nainen on miestä vanhempi. Mitä ihmeteltävää siinä on? Antti on ihan komea ja karismaattinen mies, joten turha vähätellä hänen mahdollisuuksiaan naisten suhteen. Antti ja Kaija näyttävät onnelliselta ja tasapainoiselta pariskunnalta. Onnea heille.

Vierailija
90/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kirjoittajien mielestä 70v on mummo. Katri-Helena täyttää 74 vuotta, Paula Koivuniemi 72v, Pirkko Mannola 80 tulevana vuonna, Marion on yli 70v - kaikki leidit ovat ihan muuta kuin mummoja.

Oma isoäitini sai äitini 52 vuotiaana ja seuraavana vuonna vielä enoni. Isoäiti kuoli 93 vuotiaana, jolloin äitini oli 41v.

Vierailija
91/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole rakastettu eikä sitä tule olemaan .

Itsekkäistä syistä hankittu, itsekkään ihmisen lelu.

Lapset hankitaan aina itsekkäistä syistä.

Vierailija
92/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 31 -vuotias, kun ainoa lapseni syntyi. Jo tuolloin 80 -luvun lopussa varoiteltiin siitä, että tällaisen ikääntyneen äidin terveydentila saattaa vaikuttaa vahingollisesti sikiöön ja erityisesti olla ennustamattoman vaarallista synnyttävän äidin kannalta.

Lapseni oli noin 7 -vuotias, kun hän jostain oppia saaneena kritisoi sitä, että olen niin vanha äiti ja että en pysty synnyttämään uusia lapsia. Oma vastakommenttini oli, että odotas pari vuotta, niin tokko olet enää uutteran kiinnostunut saamaan nuorempia sisaruksia.

Tosiasia on se, että kroonisen sairauden ja siihen käyttämäni lääkityksen  vuoksi en tohtinut ottaa riskiä vammautuneen lapsen synnyttämisestä.

Omasta puolestani jokainen saa tulla äidiksi vaikka 65 -vuotiaana, jos näin käy (tai on rahaa hedelmöityshoitoihin). Itse kiikuttelisin mielummin lapsenlapsia. Mutta niitähän ei synny, kun ei ole kolmeakymppiä lähestyville töitä eikä tulevaisuutta.

Ehkä tulevaisuudessa vain eliitti lisääntyy. Vaan mitens sitten käykää?

Vierailija
93/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jo Antti olisi 53 ja Kaija 35. Tuskin olisi herättänyt yhtä suuria tunteita?

Vierailija
94/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun näissä keskusteluissa vedetään aina se rippikoulu esiin. Miksi tuon pariskunnan lapsen oletetaan käyvän sen.

Minä sain ainokaiseni 45-vuotiaana ja isänsä oli 47. Lasta ei kastettu eikä hän käynyt rippikoulua. Nyt on jo 23.

Toivotsn onnea koko perheelle.

Vierailija
95/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hel**tti!

Vierailija
96/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin yleensä on. Harvat ikäfetisistit sitten erikseen. Kyllä jotkut ikävä kyllä himoitsevat lapsiakin. Ja eläimiä. 99% terveistä heteromiehistä valitsisi kumppanikseen 17-22 vuotiaan naisen, jos vain olisi mahdollista. Tutkittu juttu.

Vierailija
97/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jo Antti olisi 53 ja Kaija 35. Tuskin olisi herättänyt yhtä suuria tunteita?

Olisi tuo ikäero toisinkin päin mielestäni turhan iso. Ei tosin välttämättä liian paljon.

Vierailija
98/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas samaistuvat ja jauhavat äidiksi tulemisen onnesta. Tärkein unohtuu, eli se LAPSI, joka ei voi valita mihin, tai keille syntyy! Pitäähän se saada kun niin haluttaa. Uskomatonta itsekkyyttä kerrassaan.

Vierailija
99/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sentään rippikouluiässä siinä vaiheessa. Saulin lapsi on ihan vauva kun isä on 70v.

Mutta Jenni täydessä terässä. Kukapa ei haluaisi olla presidentin lapsi iästä huolimatta. Nobody mummelin ei kukaan.

Vierailija
100/185 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jäädä viimeiseksi kaudeksi kansanedustajana. Toivon todella, että äänestäjät äänestävät jaloillaan ja tuollaisen poikkeavuuden suosijat saavat "ansionsa" mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan