Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia pitää näin tiiviisti yhteyttä kaveriin?

Vierailija
21.11.2017 |

Mulla on eräs kaveri, johon tutustuin aikoinaan kun oltiin au paireina yhtäaikaa ulkomailla, eli oltiin aika nuoria. Nyt ollaan jo 38-vuotiaita kummatkin. Yhteyttä ollaan pidetty tutustumisesta saakka, mutta nyt viimeisten vuosien aikana kaveri on alkanut entistä enemmän ja tiiviimmin pitämään minuun yhteyttä. Hänellä oli vaikeahko elämäntilanne, jossa olin hyvin paljon tukenaan, mutta pahimmasta on (tai pitäisi olla..?) selvitty. Hänenkin.

Jotenkin hänelle vaan jäi päälle se, että pitää minuun todella tiiviisti yhteyttä. Eli siis: Joka aamu toivottaa viestillä hyvät huomenet, ja pistää muutaman muunkin viestin. Illalla toivottaa hyvät yöt ja saattaa viestitellä lauseella parilla jotain mitä on miettinyt/tehnyt päivän aikana. Näiden lisäksi laittaa 1-3 viestiä päivän aikana, ja soittaa joka päivä 1-4 kertaa. Tokikaan en vastaa hänelle kuin korkeintaan 2 puheluun, olen tämän itse päättänyt, että siinä kulkee mun raja, en kertakaikkiaan jaksa, ehdi enkä halua käyttää enempää aikaani häneen. Vaikka mukava onkin, niin mulla on kuitenkin työni, lapset, parisuhde, ym. mitä ruuhkavuosissa elävällä yleensäkin.
Samoin on kyllä hänellä, lisäksi tiedän että en ole ainoa kaverinsa, eli oletettavasti pitää muihinkin yhteyttä (sitä en tosin tiedä että pitääkö ihan näin paljoa?)

Kuulostaako tämä ylipäänsä normaalilta teidän mielestänne...?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä on vaikea elämäntilanne JUURI nyt, on hyvin mahdollista että hän tarvitsee normaalia enemmän tukea sinulta.

Jos et kykene tähän, sinun on kerrottavaa kaverille ettet jaksaa tukea häntä juuri nyt. Ehdota esim ammattiapua tai vastaavaa, ettei kaverille tulee sellainen olo, että kaikki hylkäävät hänet.

Ai ammattiapua jos haluaa jutella arkisista asioista, ruuanlaitosta ym? Haluaisin olla sellanen terapeutti jonka potilaat tulis juttelemaan mitä tekee ruuaksi tai lähtiskö lenkille...

Vierailija
22/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia tiiviissä ystävyyssuhteessa, jollaisia joillakin (myös perheellisillä ) on. Mutta jos itse haluat vähemmän tiivistä ystävyyttä, sinulla on siihen oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun kaverilta.On raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä