Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia pitää näin tiiviisti yhteyttä kaveriin?

Vierailija
21.11.2017 |

Mulla on eräs kaveri, johon tutustuin aikoinaan kun oltiin au paireina yhtäaikaa ulkomailla, eli oltiin aika nuoria. Nyt ollaan jo 38-vuotiaita kummatkin. Yhteyttä ollaan pidetty tutustumisesta saakka, mutta nyt viimeisten vuosien aikana kaveri on alkanut entistä enemmän ja tiiviimmin pitämään minuun yhteyttä. Hänellä oli vaikeahko elämäntilanne, jossa olin hyvin paljon tukenaan, mutta pahimmasta on (tai pitäisi olla..?) selvitty. Hänenkin.

Jotenkin hänelle vaan jäi päälle se, että pitää minuun todella tiiviisti yhteyttä. Eli siis: Joka aamu toivottaa viestillä hyvät huomenet, ja pistää muutaman muunkin viestin. Illalla toivottaa hyvät yöt ja saattaa viestitellä lauseella parilla jotain mitä on miettinyt/tehnyt päivän aikana. Näiden lisäksi laittaa 1-3 viestiä päivän aikana, ja soittaa joka päivä 1-4 kertaa. Tokikaan en vastaa hänelle kuin korkeintaan 2 puheluun, olen tämän itse päättänyt, että siinä kulkee mun raja, en kertakaikkiaan jaksa, ehdi enkä halua käyttää enempää aikaani häneen. Vaikka mukava onkin, niin mulla on kuitenkin työni, lapset, parisuhde, ym. mitä ruuhkavuosissa elävällä yleensäkin.
Samoin on kyllä hänellä, lisäksi tiedän että en ole ainoa kaverinsa, eli oletettavasti pitää muihinkin yhteyttä (sitä en tosin tiedä että pitääkö ihan näin paljoa?)

Kuulostaako tämä ylipäänsä normaalilta teidän mielestänne...?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihastunut sinuun? Haluaisi olla enemmän kuin kaveri?

Vierailija
2/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoittaisin että Moi kiva kun soitat. En ehdi jutella kun on kauheesti menoja ja voiko soitella sunnuntaina kun ehtisin juttelemaan silloin rauhassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihastunut sinuun? Haluaisi olla enemmän kuin kaveri?

Ei ole, hän on hyvin vahvasti hetero. Ja parisuhteessa miehen kanssa.

...joskus kyllä naureskelin itsekin, että itse en tainnut edes alkuaikoina pitää näin tiivistä yhteyttä edes oman mieheni kanssa.. :D

Ap

Vierailija
4/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis se kaverisi on sinua kyllä vanhempi viidellä vuodella. Sen unohdit sanoa.

Vierailija
5/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks pidän sun seurasta! Yritän vähentää yhteydenottoja!

Vierailija
6/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoittaisin että Moi kiva kun soitat. En ehdi jutella kun on kauheesti menoja ja voiko soitella sunnuntaina kun ehtisin juttelemaan silloin rauhassa

Oon koittanut.. Tai esim. kun on soittanut ja oon laittanut viestiä et soitan sit kun ehdin puhua, hän saattaa kuitenkin siitä huolimatta yrittää soittaa jos musta ei kuulu parin tunnin sisään. Tai jos sanon että mulla on kiire, pyytää soittamaan työmatkallani, kun tietää minun istuvan työmatkalla autossa 30 min/pv. Usein soittaakin siihen aikaan, kun tietää ettei mulla oo just siinä muuta...

Ap

Vierailija
7/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kiitos! Pidän minäkin sinusta ja seurastasi, mutta sovitaanko et soitellaan esim. 2 x viikossa? Olen vähän uupunut näin tiiviiseen yhteydenpitoon.

Ap

Vierailija
8/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti itse määrittelee mikä on normaalia ja mitkä ne omat rajat on. Mutta itse en kyllä aikuisiällä todellaakaan noin tiivistä yhteydenpitoa jaksaisi.  Ei kuulosta normaalilta. Kertoo mielestäni enemmän siitä, että kyseinen henkilö on ripustautunut sinuun ja käytös on jo raskasta. Siis soittaa 1-4 kertaa päivässä? Mitä asiaa hänellä näin usein voi olla? Itse jättäisin vastaamatta ja viesteihinkin vastaisin vähän viiveellä. Jollei tajua vihjettä niin sanoisin suoraan. Itse olen kantapään kautta oppinut varomaan tämän kaltaisia tyyppejä, valitettavasti.

Vierailija
9/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vielä vastannut itse kysymykseeni, eli onko tämä mielestänne normaalia..?

Ap

Vierailija
10/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kiitos! Pidän minäkin sinusta ja seurastasi, mutta sovitaanko et soitellaan esim. 2 x viikossa? Olen vähän uupunut näin tiiviiseen yhteydenpitoon.

Ap

Juu olen huomannut mut oon aika yksin. Yritän vähän ottaa etäisyyttä. Hei hei!

Vierailija
11/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jokaiselle eri jutut on normaalia. Sano tämä sille kaverillesi

Vierailija
12/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä onko normaalia ni kai se on, meitä on joka lähtöön. Varmasti itse tajuaa muttei osaa höllätä jos pitää sun seurasta. Mä joskus mietin että juttelen enemmän ystävälle kuin omalle miehelle. Ehkä jotenki helpompaakin kun ei kuitenkaan ole niin lähellä.

Vierailija
13/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietysti itse määrittelee mikä on normaalia ja mitkä ne omat rajat on. Mutta itse en kyllä aikuisiällä todellaakaan noin tiivistä yhteydenpitoa jaksaisi.  Ei kuulosta normaalilta. Kertoo mielestäni enemmän siitä, että kyseinen henkilö on ripustautunut sinuun ja käytös on jo raskasta. Siis soittaa 1-4 kertaa päivässä? Mitä asiaa hänellä näin usein voi olla? Itse jättäisin vastaamatta ja viesteihinkin vastaisin vähän viiveellä. Jollei tajua vihjettä niin sanoisin suoraan. Itse olen kantapään kautta oppinut varomaan tämän kaltaisia tyyppejä, valitettavasti.

Ei hänellä usein olekaan mitään asiaa. Höpöttelee kaikenlaista arjestaan, saattaa olla esim. kaupassa ja miettii mitä laittaisi ruoaksi "niin tässois kyllä tällasta pastaa, pitäsköhän tehä sitä, lapset niin tykkää ja eilen kun oli hernekeittoa niin ei ne sitä kyllä syönyt.." Tosin joka puhelussa myös puhuu edelleen (vatvoo samoja juttuja edestakaisin) siihen vaikeaan elämäntilanteeseensa liittyen.

Ja siis, en vastaa joka puheluun. Kahteen korkeintaan per päivä. Ja viesteihin vastaankin viiveellä. Enkä itse laita hänelle koskaan ensimmäisenä viestiä.

Pitäisi varmaan sanoa suoraan. Mutta se on pirun vaikeaa, kilttinä (nössönä) ihmisenä on vaikeaa sanoa asiaa, josta tietää toisen loukkaantuvan. En minä häntä loukata halua kuitenkaan. Mukava ja luotettava ihminen, mutta väsyttää kyllä minut tällaisella yhteydenpidon määrällä.

Ap

Vierailija
14/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänellä usein olekaan mitään asiaa. Höpöttelee kaikenlaista arjestaan, saattaa olla esim. kaupassa ja miettii mitä laittaisi ruoaksi "niin tässois kyllä tällasta pastaa, pitäsköhän tehä sitä, lapset niin tykkää ja eilen kun oli hernekeittoa niin ei ne sitä kyllä syönyt.." Tosin joka puhelussa myös puhuu edelleen (vatvoo samoja juttuja edestakaisin) siihen vaikeaan elämäntilanteeseensa liittyen.

Ja siis, en vastaa joka puheluun. Kahteen korkeintaan per päivä. Ja viesteihin vastaankin viiveellä. Enkä itse laita hänelle koskaan ensimmäisenä viestiä.

Pitäisi varmaan sanoa suoraan. Mutta se on pirun vaikeaa, kilttinä (nössönä) ihmisenä on vaikeaa sanoa asiaa, josta tietää toisen loukkaantuvan. En minä häntä loukata halua kuitenkaan. Mukava ja luotettava ihminen, mutta väsyttää kyllä minut tällaisella yhteydenpidon määrällä.

Ap

Hän varmasti ehkä tiedostamattaankin käyttää kiltteyttäsi hyväksi. Voi ripustautua sinuun, kun tietää, että mahdollistat sen. Itse olin vastaavanlaisessa ystävyyssuhteessa ja vasta loppuvaiheessa tajusin tämän kuvion. En ollut hänelle tärkein tai luotettavin henkilö. Olin se kiltti, joka mahdollisti hänen käytöksensä. Pitkään kun kyseistä käytöstä katseli niin sitä alkoi pitää jo normaalina ja rajat terveeseen ihmissuhteeseen hämärtyivät. Jos hän oikeasti höpöttelee sinulle jotakin kauppalistoja niin kertoo mielestäni siitä ettei juurikaan kunnioita omaa aikaasi. Tärkeintä, että saa huomiota, eikä kenties tunne olevansa yksin. 

Vierailija
15/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän varmasti ehkä tiedostamattaankin käyttää kiltteyttäsi hyväksi. Voi ripustautua sinuun, kun tietää, että mahdollistat sen. Itse olin vastaavanlaisessa ystävyyssuhteessa ja vasta loppuvaiheessa tajusin tämän kuvion. En ollut hänelle tärkein tai luotettavin henkilö. Olin se kiltti, joka mahdollisti hänen käytöksensä. Pitkään kun kyseistä käytöstä katseli niin sitä alkoi pitää jo normaalina ja rajat terveeseen ihmissuhteeseen hämärtyivät. Jos hän oikeasti höpöttelee sinulle jotakin kauppalistoja niin kertoo mielestäni siitä ettei juurikaan kunnioita omaa aikaasi. Tärkeintä, että saa huomiota, eikä kenties tunne olevansa yksin. 

Olet varmasti ihan oikeassa. Ja tiedostan itsekin sen, että omalla kiltteydelläni mahdollistan tämän. Jotenkin vain käsittämätöntä etteivät toiset ymmärrä vihjeitä (sitä ettei toinen vastaa kuin puoleen puheluista, eikä laita ikinä ensin viestiä/soita) ...mutta joo, keräilen sisua ja ehkä toivottavasti pian uskaltaudun puhumaan kaverilleni suoraan.

Ap

Vierailija
16/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on vaikea elämäntilanne JUURI nyt, on hyvin mahdollista että hän tarvitsee normaalia enemmän tukea sinulta.

Jos et kykene tähän, sinun on kerrottavaa kaverille ettet jaksaa tukea häntä juuri nyt. Ehdota esim ammattiapua tai vastaavaa, ettei kaverille tulee sellainen olo, että kaikki hylkäävät hänet.

Vierailija
17/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kuulosta ollenkaan epänormaalilta. Minullakin on pari ystävää joihin pidän yhteyttä todella paljon ja he pitävät minuun yhteyttä. Haluan kuulla heidän elämästään asioita ja he (luultavasti) haluavat kuulla minun elämästäni asioita. Toisaalta taas saattaa olla vaikka viikko väliä ilman mitään yhteyden ottoa, mutta eipä sekään haittaisi jos niitä välejäkään ei olisi. Minulle kiinteä yhteydenpito merkitsee vaan syvää ystävyyttä. Luultavasti ystäväsi vaan pitää sinua todella hyvänä ystävänä jolle on kiva puhua ja jakaa arjen asioita. Mutta eihän "turha" rupattelu ole kaikkien juttu, eikä tarvitse ollakkaan. Olen kylläkin nuorempaa sukupolvea (20v), joten kuulun siihen ikäluokkaan, joka laittaa viestiä aina tylsänä hetkenä ihan vaan ajankuluksi

Vierailija
18/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epänormaalia. Ja ahdistavan kuulosta.

Vierailija
19/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvainen jos on just eronnut, etsii muunlaisia kohteita täyttää tyhjiö.

Vierailija
20/23 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut soittelee bestikselle, siskolle, tms kuulemma joka päivä tai montakin krt.

Teillä on selvästi eri käsitys ystävyytenne tasosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan