Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko tavallista ajatella, ettei tahdo elää vanhaksi?
21.11.2017 |
Olen lapseton ja reilu nelikymppinen. Viime vuosina on ruvennut tuntumaan, että olen saanut elämältä sen, minkä olen tahtonutkin. Mitä enemmän ikävuosia tulee, sitä laimeammalta kaikki tuntuu. Minun ei enää tee mieli mennä eteenpäin tai kehittää itseäni. Oikeastaan voisin ihan hyvin kuolla pois.
En ole elämälle mitenkään katkera. Olen vain täyttynyt, ikään kuin imenyt itseeni sen, mikä maljan sisälle mahtuu. Takana ovat nuoruuden intohimot ja haaveet. Edessä on vain hidas rapistuminen ja kuolema.
Onko tavallista, että jo tässä iässä tahtoisi lähteä? Onko kenelläkään muulla samanlaisia tunteita?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tavallaan mutta jossain määrin erilaista. Minä nimittäin en ole mitenkään kyllästynyt tai masentunut enkä varsinaisesti erityisesti halua pois. Mutta en pidä mitenkään surullisena sitä jos lähtö olisi vaikka tänään, ja on minusta jotenkin kauhean vapauttava ajatus että mua ei jää kukaan suremaan jos niin käy. Olen myös päättänyt, että en ota mahdollisiin sairauksiin hoitoa vaan lähden kun luonto määrää. En vaan halua pitkittää tätä elämää kun olen niin valmis lähtemäänkin.