Miksi syöt valmisruokia?
Kommentit (21)
Kerran kuukaudessa tekee Oetkerin tonnikalapizzaa mieli. Sen syön, en koskaan muuta. Eikä muutkaan meidän perheessä
t 4:n äiti
Silloin kun olen kipeä, syön kokkikartanon keittoja. Muulloin kokkaan itse.
En viitsi itselle laittaa ruokaa ja inhoan ruoanlaittoa, sitä tuli 30 vuotta tehtyä perheelle.
Tykkään tosi monista valmisruoista ja niissä ei ole paljoa kaloreita, ja ovat halpoja.
Maksalaatikko, kaalilaatikko, lihaperunasoselaatikko, kasvismakaronilaatikko, veriletut, hernekeitto - noita enimmäkseen syön valmissalaatin kanssa,
Miksi EN söisi? Otan viikonloppuisin töihin evääksi, koska työpaikkaravintolan muonan taso on normaalistikin sanotaanko nätisti "vaihteleva" ja viikonloppuisin suorastaan surkea.
Ostan teineille välipaloiksi ja niiksi päiviksi, kun pitää nopeasti tankata jotakin ennen iltamenoa.
Erityisesti tykkäämme etnisistä ruuista ja salaateista. Esimerkiksi Kitchen Joyn Thai-cubet ovat meillä suosittuja, samoin erilaiset valmiit salaatit - Lidlissä esimerkiksi on hyviä ja halpoja, katkarapu-caesar on minun suosikkini.
Ei ole lisäaineita, maku hyvä ja - valmis!
No ehkä kerran viikossa tällä hetkellä. Syön koska joskus varsinkin näin pimeään aikaan vuodesta väsyttää ja laiskottaa niin vietävästi, etten millään jaksa tehdä ruokaa. Toisinaan on ihan muuten vaan kiva vapauttaa itsensä ruuanlaitosta, kun en siitä pahemmin välitä. Jotkut valmisruuat ovat ihan ok sisällöltään ja maultaan.
No onhan ne halpoja, nopeita ja helppoja, mutta en kuitenkaan syö jos ehtii ja jaksaa tehdä itse!
Työlounaaksi syön aina valmiskeiton ja sämpylän. Helppo myös kirjata kalorit ruokapäiväkirjaan. (-8 kg/3 kk)
Usein syön jonkin valmiskeiton töissä, pinaattikeitto kuuluu suosikkeihin. Muita valmisruokia en syö.
Joskus on tarve saada lämmin ruoka tosi nopeasti - tai sitten puolisoni on laittanut jotain hyvin makkarapitoista keittoa, jota riittää moneksi päiväksi. Silloin saata ostaa itselleni jonkun kasvisvalmisruuan vaihtelun vuoksi. Lisäksi kerran, pari vuodessa pitää syödä nostalgiamielessä roiskeläppäpitsa - söin niitä muutaman kesän lounaaksi kesätöissä. Aina yhtä suuri pettymys, mutta jostain syystä se pitää kokea.
Otan usein einespakasteaterian töihin, koska se säilyy ruokataukoon asti hyvänä ilman jääkaappia.
Olen sinkku eikä huvita pelkästään itselle nähdä kokkailun vaivaa. Rahastakaan ei ole pulaa joten sekä ravintoloissa että einesruokia tulee syötyä paljon. Suosikkeja:
- China-Man ja Thai Cube wokkiruoat
- Ristorante pakastepizzat
- erilaiset täytetyt patongit ja kolmioleivät (Makula tms)
- valmissalaatit
- lähikaupan tuoretiskin valmiit sushisetit
Lasketaanko kaupan salaattibaarit valmisruuiksi? Haen niistä usein lounaan töihin, koska niistä saa koottua helposti maukkaan, terveellisen ja sopivan kevyen aterian. En pidä erityisemmin ruuanlaitosta enkä jaksa säätää eväiden kanssa, kun palkasta riittää hyvin tällaiseen pieneen "luksukseen".
En pysty nyt kokkailemaan paljoa. Oksettaa raaka-aineiden haju. Onneksi tämä on väliaikaista. Joskus ostetaan jotain valmisruokaa kerhoon, aina ei ole kotona valmista.
Vihaan ruuanlaittoa. Syön töissä lounasravintoloiden ruokaa, joka voidaan kaiketi laskea valmisruuaksi? (Ja kotona syön aamu/iltapalan joka ei ole valmisruokaa :D) Syön vain yhden lämpimän ruuan päivässä. Mutta viikonloppuisin ostan yhden kokkikartanon valmisruuan, josta riittää sekä lauantaille että sunnuntaille.
Koska joskus ei ehdi tai ei jaksa. Koska eväät unohtuu jääkaappiin. Koska hernekeitto purkista on hyvää. Koska en itse viitsi värkätä maksalaatikkoa.
Saarenni7 kirjoitti:
No onhan ne halpoja, nopeita ja helppoja, mutta en kuitenkaan syö jos ehtii ja jaksaa tehdä itse!
Halpoja? En sanoisi, itse tehty maksaa paljon vähemmän per annos.
Vierailija kirjoitti:
Saarenni7 kirjoitti:
Halpoja? En sanoisi, itse tehty maksaa paljon vähemmän per annos.
No jaa. Kokkikartanon lohikiusaus maksaa Alepassa klo 21 jälkeen -60% alennuksella 2,92 euroa ja siitä riittää kahdeksi päiväksi.
Eli olette ihmisiä jotka valitsee helpon ja paskan tavan kun olisi oikeakin tapa
hävetkää jos syötätte lapsillekin niitä valmisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Eli olette ihmisiä jotka valitsee helpon ja paskan tavan kun olisi oikeakin tapa
hävetkää jos syötätte lapsillekin niitä valmisruokia.
Mikähän niissä on paskaa? Mä syön kokkikartanolta tuotteita, joissa ei oo lisäaineita. Miten se siis eroaa ruuasta jonka tekisin omassa keittiössäni?
asun yksin, ei tod.jaksa aina itselle alkaa kokkaileen. ja olin aikoinaan aviossa ja 2 muksua ja perheen "pääkokki" nyt kun se aika onnellisesti ohi, ei huvita kokkailla. Ihanaa ostaa valmis ruokia kun on paljon vaihtoehtoja. Parasta on Saarioisen lihakeitto eines :D nam nam