Ehkä liian hyväntuulinen ketju teille tänne vauvalle.......mut mitä joulujuttuja olette jo tehneet?
Muita joluhulluja? Meillä lähti jouluvalot pihalle ja joululaulut jo soi! ;) Koska on piparin aika?
Kommentit (80)
Tein tällaisen piparkakkutalon korvikkeen :D ja kranssi on ovessa, samoin kuin valoja paljon pihalla ja eilen tein minipiparitaloja mukien reunoille. Löytyy samasta linkistä. :) Jee jouluhulluus iskee!
https://blogit.meillakotona.fi/syreenisade/vaihtoehto-piparkakkutalolle…
Jouluvalot vasta tässä vaiheessa? Ja kutsut itseäsi jouluhulluksi? :D Täältä on löytynyt jo jonkin aikaa kaikki joulukoristeet kuusta lukuunottamatta.
Kuunnellut joululauluja, ostanut koristeisiin tarvikkeita, samoin joululahjoja, laittanut muutamat valot, laulellut joululauluja, katsonut satoja kuvia joulujutuista fb-ryhmästä, valmistellut pikkujouluja
Liian haastava tosiaan, jos ei liian hyväntuulinen.
Meillä on muutamat valot viritetty, ja yhdesti leivottu joulutorttuja. Lapset kuuntelee joululauluja välillä. Itse olen ostanut jo ehkä suurimman osan lahjoista, ainakin lapsille. Itselle voisin ostaa jotain...kun keksin mitä? Miehelle taas.. Jotain pientä ehkä myös, jos keksin jonkun idean, muuten esim lempisuklaata, ja hänkin saa itse ostaa 'toivomansa' eli tarvittavia urheiluvälineitä juuri sellaisina kuin haluaa. Lasten takia hankitaan itsellemme näennäiset lahjat, kun tokihan mekin on oltu kilttejä!
Suunnitelmissa ottaa joulunodotus mahdollisimman rennosti, en siivoa normaalia enempää, ruuat tehdään niinkuin arkenakin, joka päivä, paitsi kinkku ja paremmat salaatit sitte aattona.. Ne ei aiheuta stressiä. Yritän saada leivottua lasten kanssa, jos en saa niin ostan ainakin valmiit piparit ja koristeluun sokeritahnaa ja karkkeja, voivat keskenään niitä koristella ja syödä.
Eniten ahdistaa anopin odotukset joulunvietosta; vierailut ja haudallakäyntiohjelma jne. Ja kummilasten ym lahjominen, ne haluaisin skipata täysin..ja skippaankin jos onnistun.
Täällä toinen jouluhullu! Lumen puute vähän masentaa ja latistaa joulufiilistä, mutta jotakin jouluvaloja olen jo laittanut esille, avannut glögikauden, nauttinut tämän "joulun" ensimmäiset riisipuurot ja ostanut paketointijuttuja. :)
Meillä ukko väänsi tortut porstuaan. Minä puolestaan levittelen piparia pellille. Tonttuja meillä rahaa vähän väliä, kun mies on matkoillaan. Saa nähdä, ehkä se pukkikin pääsee vielä tänä jouluna vetämään pulkkaa...
Olen tehnyt itse joululahjoja ja ostanut muutaman. Varsinaisia jouluvaloja en ole vielä laittanut, ainoastaan jotain tunnelmavaloja mitkä saa jäädä ainakin kevääseen asti jos ei vuoden ympäri. Jouluruokia on jo syöty muutamaan otteeseen kun ne on vaan niin hyviä. Joulukoristeiden kanssa pidän sen rajan, että aloitan vasta joulukuussa.
Söin eilen riisifrutin. Eikö se mene ihan jouluisesta riisipuurosta?
Laitoin jouluvalot parvekkeelle ja paistoin joulutorttuja, nam. Pitäisi laittaa makkarin ikkunalle kynttelikkö tai jotkin valot.
Olen tilaillut joululahjoja. 6 kirjaa, 2 kengät, 8 paitaa, teknisiä härpättimiä, koiralle lahjoja, jouluverhot, jne. jne.. Pitäähän ne pestä ja silittää ja lahjat paketoida ym. Kohta pitää alkaa suunnittelemaan jouluruokia jotta ehtii testata reseptejä. Tein myös 2 kranssia.
Rakastan joulua <3
Pihalla on tunnelmavalot olleet jo kuukauden, sisälle virittelen jouluvalot ja -koristeet ensimmäisenä adventtina. Ensimmäiset jouluvieraat kutsuin eilen juuri adventti-iltaa meille viettämään glögeilyn merkeissä. Suurin osa joululahjoista on paketoituna ja loputkin jo valmiiksi mietittyinä.
Ihanaa, kun tulee joulu!
Laitoin jouluvalot ulos, olen jo viikon kuunnellut joululauluja , mutta en niitä masentavia, vaan iloisia. Suunnitellut joulukuusen koristelua ja miettinyt tarvitsenko mitään koristeita lisää. Ostanut ja paketoinut pari joululahjaa.
Enää kuukausi jouluun :)
Viikonloppuna laitetaan jouluvalot terassin kaiteelle ja talon nurkalla olevaan tuijaan. Siinä sitten palaa loppiaiseen saakka. Hallin ikkunalle kynttelikkö ja tonttu istumaan keittiön ikkunalaudalle. Verhot ja tyynynpäälliset + astiat vaihdan talvisempiin myös.
Huomenna teen voitaikinan (ei rahka-) pakkaseen tekeytymään torttuja varten. Saaristolaisleipääkin pitäisi paistaa ja laittaa pakkaseen, tykkään käyttää pakkasen kautta kun on helpommin leikattavaa ja tiiviimpää.
Eilen ostin ihania pieniä vaatteita tulevaa lapsenlasta varten, annan vanhemmille joulupaketteina.
Teini on syönyt riisipuuroa jo kuukauden 2pv viikossa:)
Vierailija kirjoitti:
Kävin paskalla
Onpas sinulla harvaan toimiva suoli. Vain jouluksi järjestät tämän istunnon? Lääkärillä käynti olisi varmaan paikallaan.
Otan ensimmäisenä adventtina juhannuskoivut pois ovenpielistä.