Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin dementoitunut pappa on seissyt jo puolituntia kylpytakissa ja reinoissa vesisateessa katumme päässä odottavan näköisenä!

Vierailija
19.11.2017 |

Tulin 18.30 kävelyltä ja viereisessä omakotitalossa asuu perhe jossa myös perheen dementoitunut isoisä asuu..
Tulin siis kävelyltä ja tämä pappa seisoi vesisaateessa, reinot jalassa ja kylpytakki päällä.
Ja seisoo sielä yhä. Yritin tervehtiä, mutta hän ei vastannut mitään..
Pitäisikö mennä käymään naapurissa? Olen ujo ihminen ja minulla korkea kynnyssä mennä lähes vieraille ihmisilli :(.
Tuo pappa seisoo siis vieläkin sielä D:

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mahtoi olla näky 😂

Vierailija
2/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sinun kannattaisi vinkata asiasta naapureille heti. Pappahan saattaa kadota kokonaan omille teilleen ja sitten tilanne eskaloituu nopeasti ja kohta on poliisit ja helikopterit pappaa etsimässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä naapuriin. Jos siellä ei ole ketään kotona, yritä houkutella pappa teille ja vie naapuriin lappu. Pelastat mahdollisesti papan hengen estämällä häntä sairastumasta keuhkokuumeeseen, joka voi olla iäkkäälle, monisairaalle kohtalokas.

Vierailija
4/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
5/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihminen ja hae hänet pois sateesta.

Voi yhden kerran, mitä tolleroita ihmiset on!

Tiedätkö, että on rikos olla auttamatta ihmistä joka on hädässä?

Turha kysyäkään tiedätkö mitä dementia tarkoittaa?

Jos olet itse avuton, niin hommaa paikalle joku toimintakykyinen henkilö.

Vierailija
6/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene. Pakota itsesi, vaikka ujostuttaisi. Mene soittamaan ovikelloa ja kerro että huolestuit, kun huomasit että pappa on seissyt yli puoli tuntia vesisateessa ja häneen ei myöskään saa kontaktia.

Vierailija
7/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä et jo toimi?! Heitteille jättö kysymyksessä!

Vierailija
8/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt puet päälle ja menet ulos ja kävelet papan luo ja sanot hei, minäpä autan teidät sisälle takaisin kun nyt sataa niin paljon vettä.

Sen jälkeen otat kevyesti ohjaten käsiverresta kiinni, siis vain kosketat, et purista tms ja ohjaat papan talon ulko-ovea kohti. Siinä oven edessä ollessanne pimpotat ovikelloa ja odotatte sitten yhdessä että joku tulee avaamaan oven.

Kerrot että ulkon sataa vettä ja että pappa haluaa sisälle. Toivotat hyvää illan jatkoa ja menet kotiin. Helppoa! Tee se heti! Onnea matkaan!

Vierailija
9/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palko olla trolli. Ei kukaan voi olla noin pöljä.

Vierailija
10/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelit vaan vieressä kun tuttu vanhus seisoo vähissä vaatteissa sateessa?!

... onpa Porvoossa välinpitämätöntä porukkaa.

Vierailija
11/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hätänumeroon. Tai tekstaa, jos et osaa soittaa.

Vierailija
12/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se hetki, että tarvitsee voittaa ujous! Itse olen "pelastanut" karkuteillä olevan muistihäiriöisen rouvan kadulta, poliisit kiitteli.

Mene nyt soittamaan sitä naapurien ovikelloa, jos ei siellä ole ketään, käyt kysymässä tältä vanhalta herralta, onko kaikki ok.

Jos et tähän pysty, soita hätäkeskukseen ja kerro, että olet kertakaikkiaan niin ujo, että et pysty tekemään noita edellä mainitsemiani asioita.

Toimi, ennen kuin tuo herra kylmettyy aamutakissaan. Tyttö, nyt sinua tarvitaan!

Vierailija
13/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei vaan ole suihkussa

Vierailija
14/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli ______________ tuntia. Ole hyvä.

Vierailija
15/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstä sen lompakko.

Vierailija
16/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups. Nyt sitä pappaa ei enää ole sielä. Onkohan se nyt lähtenyt liikkeelle?

Apua mitä nyt pitää tehdä?

T. Ap

Vierailija
17/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hups. Nyt sitä pappaa ei enää ole sielä. Onkohan se nyt lähtenyt liikkeelle?

Apua mitä nyt pitää tehdä?

T. Ap

Pysyt vain siinä, ja raportoit tänne viiden minuutin välein, onko pappa ilmestynyt inne uudelleen. ei sinustavaikuta muutakaan hyötyä olevan.

Vierailija
18/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö usein vesisateella kävelyllä?  Ennen sanottiin sateen tekevän hyvää kasvojen iholle. Pappa ottaa ehkä kasvohoitoa siellä.

Vierailija
19/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap olla mikään järjenjättiläinen muutenkaan, meinaan, että kun jättää kylpytakissa ulkona seisovan vanhuksen yksinään. Kyllä normaali älyisellä ihmisellä pitäisi alkaa hälyytyskellot soida jos näkee vanhuksen seisovan marraskuussa kylpytakki päällä vesisaateessa.

Vierailija
20/26 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisen toivon pitävän huolta vanhuksistamme, muistisairaus ei ole leikinlaskun asia. Näin pimeään ja kylmään vuodenaikaan hengenlähtö on lähellä, kun kotiin ei osaa eikä muista.

Omaisesi tai sinä itse voitte olla taudin uhri, joten kandee miettiä omalla kohdallaan. Itse olen elänyt tuon vaiheen, sydän syrjällään sekoilevan omaiseni vuoksi, samoin työssäni (muistihoitaja).