Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin dementoitunut pappa on seissyt jo puolituntia kylpytakissa ja reinoissa vesisateessa katumme päässä odottavan näköisenä!

Vierailija
19.11.2017 |

Tulin 18.30 kävelyltä ja viereisessä omakotitalossa asuu perhe jossa myös perheen dementoitunut isoisä asuu..
Tulin siis kävelyltä ja tämä pappa seisoi vesisaateessa, reinot jalassa ja kylpytakki päällä.
Ja seisoo sielä yhä. Yritin tervehtiä, mutta hän ei vastannut mitään..
Pitäisikö mennä käymään naapurissa? Olen ujo ihminen ja minulla korkea kynnyssä mennä lähes vieraille ihmisilli :(.
Tuo pappa seisoo siis vieläkin sielä D:

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pappa vielä seisomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi vaan katsoa kun vanhus seisoo ulkona kylmässä ?

Vierailija
25/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapauksia tulee lisääntyvään tahtiin, koska "koti on paras paikka". Toivoisinkin kanssakulkijoita vilkaisemaan vanhusta kahdesti, onko kaikki ok, onko vaatetus ok? Usein he ovat lähteneet etsimään äitiä/ lapsuudenkotia. Itse olin aikanaan kotihoidossa työssä, sydän särkyi kun muistisairas pakkasi laukkuaan klo. 9 illalla, halutessaan lähteä "kotiin". Mitä tehdä, kun en voinut jäädä suojaksi? Lopetin työt. Kun omaa omaistani poliisit toivat kotiin, oli tilanne absurdi.

No tilanne on nyt ohi, omaiseni ryhmäkodissa turvassa, ja itseltä taakka pois.

Kotihoidosta vielä: onneksi on havahduttu tilanteeseen, toivottavasti tapahtuu jotain parannusta.

Vierailija
26/26 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkee jossakin muistisairaan vanhuksen asiattomissa vaatteissa ulkona yksin, se ensimmäinen paikka minne kannattaa ja pitää  soittaa on hätäkeskus.  Sitä kautta poliisi/ambulanssi tekee ilmoituksen sosiaalityöntekijälle.

Nimittäin jos ne vanhukset vaan viedään kotiin, tieto harhailusta/karkaamisesta ei mene viranomaisille. 

Siinä vaiheessa kun arvioidaan kotona pärjäämistä, mahdollisia omaishoidontukia, pitkäaikaispaikan tarvetta jne, ne ihan viralliset merkinnät on todella tärkeitä. 

Jos kotona on harhaileva muistisairas, jonka naapurit aina vain vievät kotiin, siitä ei ole tietoa sosiaalipuolella jolloin ihminen katsotaan kotona pärjääväksi. 

t:vanhustenhoitaja