The Mist - Usva Nelosella klo 21 - antaisitko 6-vuotiaan katsoa?
Minulla hoidossa siskontyttö 6v. Oli nähnyt telkkarissa jonkun mainoksen tuosta Usvasta sillä aikaa kun olin suihkussa ja kinuaa nyt, että haluaa katsoa sen...
Kommentit (52)
Oma 7v ja 5v katselevat joka päivä texas chainsaw massacrea. Oli kuulemma hauska se leatherface ja askartelivat sitten itselleen samanlaiset pahvista. Nyt juoksentelevat pitkin asuntoa kepit kädessä toistensa perässä ja teurastavat toisiaan vuorotellen. On ne vekkuleita:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla hoidossa siskontyttö 6v. Oli nähnyt telkkarissa jonkun mainoksen tuosta Usvasta sillä aikaa kun olin suihkussa ja kinuaa nyt, että haluaa katsoa sen...
Kuule ap, sä olet se aikuinen joka päättää, se 6-vuotias ei päätä mitään. 6-vuotiaiden kuuluu olla nukkumassa klo 21 sunnuntai-iltana eikä kyseinen leffa sovi noin nuorille. "Mutku mä haluan" ei ole syy eikä perustelu.Käytä nyt ihan omia aivoja,
Linkkaatko lakipykälän missä käsketään kaikki valtakunnan 6veet nukkumaan klo 21? Tiedän kuule paljonkin perheitä missä taaperoikäisetkin menevät nukkumaan klo 22-23 aikaan, ihan siitä syystä että jos laitetaan sänkyyn aikaisemmin, pyörivät siellä ja pelleilevät kun ei nukuta. Siskontyttöni lakkasi 4-vuotiaana nukkumasta päiväunia ja nukkumaanmenoajaksi on vakiintunut tuo 23 - tyttö herää aamuisin ilman ongelmia ja on päivän mittaan pirteä ilman tarvetta nokkaunille :) Ja juurihan pääsin sanomasta, että katsotaan leffaa yhdessä ja jossei lapsi itse sitä halua katsoa, menee telkku kiinni ja tyttö petiin - missä kohdassa olen mielestäsi lakannut olemasta se tilanteen aikuinen? ;)
ap
Tuon ikäinen ei välttämättä sano ääneen jos pelottaa liikaa vaan katsoo leffan loppuun ja sitten näkee sen jälkeen painajaisia ja kärsii pelkotiloista. Tai vaikka sanoisi että nyt on liian pelottavaa niin se pelottava kohta on jo nähty siinä vaiheessa ja painajaisia ja pelkoja voi tulla vaikka leffa jätettäisiin kesken. Tietysti kaikille mitää painajaisia ei tule mutta en silti antaisi noun nuoren katsoa.
Mitä jos kysyisit lapsen äidin mielipidetä asiasta? Omat lapset eivät todellakaan saisi katsoa ja olisi tasan viimeinen kerta kun menisivät tädin luo kylään jos antaisi katsoa kauhuleffoja. Ne ikärajat on kyllä ihan syystä niissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kysyisit lapsen äidin mielipidetä asiasta? Omat lapset eivät todellakaan saisi katsoa ja olisi tasan viimeinen kerta kun menisivät tädin luo kylään jos antaisi katsoa kauhuleffoja. Ne ikärajat on kyllä ihan syystä niissä.
Se voi olla tädin suunnitelmakin...
Provoilija taas nauraa partaansa. Lapseton provoilija sitä paitsi, koska kuusivuotiailla on huomenna eskariaamu.
Luin tuon Mistin (novellin) joskus 15-v. ja hyrrrr, jätti hirveät painajaiset. Pystyin helposti kuvittelemaan oman supermarkettimme tapahtumapaikaksi ja eläytymään novelliin. Se kohta, jossa armeijan tutkimuskeskuksen sotilaat hirttävät itsensä, kun tajuavat, että usva on laskeutunut ja mitä sieltä on tulossa...
Vierailija kirjoitti:
Provoilija taas nauraa partaansa. Lapseton provoilija sitä paitsi, koska kuusivuotiailla on huomenna eskariaamu.
Keskariaamu ;D
Mistä vetoa, että tää provo saa parin päivän päästä jatko-osan otsikolla ”6v näkee jatkuvia painajaisia kun sai hoidossa ollessaan katsoa k16-elokuvan”.
Katsoin tämän juuri, ja loppu oikeastaan pelasti elokuvan! Siihen asti se oli aika tylsää ja hirviöanimaatiot näin kymmenen vuoden jälkeen vähän alkeellisen näköisiä, mutta loppu teki leffasta erilaisen ja mieleenpainuvan.
Lapsille ei tietenkään sovi mutta provohan tämä olikin.
Eiköhän tuon ikäisen pitäisi olla unia katselemassa tuohon aikaan eikä aikuisten elokuvia.