Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömyyskorvausta saava tuttuni voi

Vierailija
19.11.2017 |

viettää talvet lomaillen Thaimaassa? Eikö työttömien tarvitse ilmoittautua?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä että veronmaksaja rahoittaa loisen lomailun!

Vierailija
22/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset, teilläkö ei ole varaa lomailla? Kaikkea se kateus teettää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miksi lomailuun pitää saada rahaa?

Vierailija
24/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärillä hoitaa. Hyvin menee, kunnes Kela ilmoittaa työpaikasta.

Siihen saakka kunnes Kille-Kalle sairastuu kuppaan tai hepatiittiin tai vakuutusetsivä löytää huijarin. Oikealla työmarkkinatuellaolijalla ei ole varaa matkustaa edes Helsinkiin.

Vierailija
25/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi lomailuun pitää saada rahaa?

Kannattaa sinunkin tehdä joskus oikeaa työtä, josta saa rahaa ja kunnon ansiosidonnaisen.

Mutta eihän sinusta mukavuudenhaluisesta perseenlevittäjästä ole varmaankaan tekemään 16h vuorokaudessa työvuoroja esim asfalttimiehenä. Joten pidäpä vaan se turpasi kiinni ja keskity omiin asioihisi.

Vierailija
26/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, työttömällä on oikeus lomailla, ja häneen saa yhteyden. Ei työtön ole rikollinen, joka ei saa poistua maasta. Kännykkään saat aina yhteyden. Vielä sanon, että oletpa kateellinen. Ehkä sinäkin saat vielä kokea työttömyyttä ja voit lomailla. Itse olen aina ilmoittanut ulkomaan matkat, aikanaan niistä ei saanut työttömyyskorvausta, silti lomailen usein Lontoossa.

Ilmoitusta tehessä pitää ilmoitta että on lomalla lomapäivien kohdalla.

Vierailija
27/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin työttömyysajallani viikon Ranskassa lomalla kun te-toimiston virkailija soitti. Jopa kerroin virkailijalle olevani lomalla, mutta hoitavani kuitenkin työnhakua eteenpäin.

Vierailija
28/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä työpaikasta vielä nykyään ilmoittaa työvoimatoimisto, ei Kela!

Vierailija
29/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla työttömällä ei ole ansiotuloja ja säästöt käytetty vuokraan.

Vierailija
30/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, työttömällä on oikeus lomailla, ja häneen saa yhteyden. Ei työtön ole rikollinen, joka ei saa poistua maasta. Kännykkään saat aina yhteyden. Vielä sanon, että oletpa kateellinen. Ehkä sinäkin saat vielä kokea työttömyyttä ja voit lomailla. Itse olen aina ilmoittanut ulkomaan matkat, aikanaan niistä ei saanut työttömyyskorvausta, silti lomailen usein Lontoossa.

Ilmoitusta tehessä pitää ilmoitta että on lomalla lomapäivien kohdalla.

No eihän pidä, pitää ilmoittaa olevansa lomautettuna, tai työttömänä.

Työnnä sääntösuomi hanuriisi.

Vierailija
31/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä että veronmaksaja rahoittaa loisen lomailun!

Minäkin olen työtön enkä ole käynyt edes Tallinnassa sitten vuoden 2001. Tulonsiirrot menevät asumiseen ja ruokaan.

Vierailija
32/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikealla työttömällä ei ole ansiotuloja ja säästöt käytetty vuokraan.

Kyllä mulla ainakin on ansituloja vastaava työttömyyskorvaus, säästöt paloi karenssia lusiessa, kun en alistunut kyykytykseen. Siitä tosin seurasi se, että en ole muutamaan kuukauteen joutunut maksamaan edes veroja. Harmittaa, kun en saanut säästöilläni ostettua venettä, vaan ne meni elämiseen.

Vierailija
33/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saa lomailla mutta ei saisi nostaa siihen korvauksia. Ap

Onko kotisohvalla makoilu OK vai pitäisikö vaikka keräillä risuja metsässä? Kysyn vaan kun en halua pahoittaa sun mieltä ja yritän olla mahdollisimman nöyrä ja kiitollinen työttömyydestäni.

Vierailija
34/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työtön saa lomailla. Mikäs rikollinen hän muka on? Mäkin olen työttömänä ollut ulkomailla ja ihan samalla lailla olen hakenut töitä kuin kotimaassakin. Ja jos tulee TE-toimistolta velvoite hakea jotain työpaikkaa (mulla on netposti eli TE-toimiston lappuset tulee mulla sähköisesti eikä fyysisenä paperina postissa), niin sitten haen! Ei ole ikinä ollut ongelmaa.

Vierailija
35/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo toista vuotta osa-aikatöitä freelancerina ja etsin koko ajan kokopäivätöitä, kun kävi ilmi, että hyväpalkkainen vakidiunissa oleva tuttuni luuli minun saavan työttömyyspäivärahaa. Oli aika hämmentävää selvittää, että en ole työtön, vaikka töitä haenkin... Koskaan et voi tietää toisen tilannetta varmasti.

Vierailija
36/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuo on kyllä epäreilua! Jos ei ees hae töitä, miksi saa korvausta?

Mistä tiedät, ettei hae?

Ei oo ainakaan käytettävissä työvoimana, koska kuluisi ainakin viikko hälytyksestä ennen kuin olisi Suomessa työpaikkahaastattelussa tai työpaikalla. Työttömän pitää olla rukkaset kädessä valmiina säntäämään töihin heti kun työpaikka vapautuu.

Buahahaha

Säntääs ite vaan huomenna aamulla töihin. Minä lähden lomailemaan työttömänä työnhakijana. Nuori ikä on vain kerran. Myöhemmin voit olla jo sairas, no ei kai sentään. Ei ajatella negatiivisesti asiasta :) Kivaa matkustelu minusta kuitenkin on, sitä haluan toteuttaa :)

Vierailija
37/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4-kymppinen mies. En ole eläessäni, ollut , ns, "oikeissa" töissä. Eikä ole, mitään koulutusta. Perus koulu, ja sekin män perseelleen. Nuoruus meni, kaduilla ja linnassa. Koulujen kävijäksi, musta ei oo. Työtä on turha hakea. Eläkkeelle ei pääse, kun en ihan umpihullu ole. Joten mulle ois sama, vaikka menis Afrikkaan. Siihen ei ole vaan rahaa.

Vierailija
38/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aivan sama sinulle, missä hän viettää aikansa? Tulee kyllä nopeasti takaisin, jos työtä tarjotaan. Minusta on reilua, että hän saa syödäkseen kunnolla, ei se leipä ym. koto-Suomessa leveää ole.

Vierailija
39/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomailua ei ole laissa kielletty työttömiltä. Sitä paitsi sieltä ulkomailta voi löytää jopa suomea paremmin töitä ainakin tilapäisesti. Eli ei huono juttu ollenkaan.

Vierailija
40/46 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa olen työtön ja ei ole varaa matkustaa mihinkään suuntaan.

Musta olet varsin ilkeä ja kateellinen.

Voi sieltäkin lähettää niitä hakemuksia.

Kuvitteellisesti voisin maata missä vain, kun olen 52v. ja liian vanha monelle työnantajalle.

Mulla on teinit kotona niin pakko olla Suomessa ja lentoliput liian kalliita.