Mikä on mielestäsi paras koirarotu?
Kiinnostaa tietää vähän millaisia koiria muilla ihmisillä on ollut! Tämä kun on usein hyvin mielipiteitä jakava asia.
Toki voi myös kertoa millaista hurttaa et ikinä haluaisi.
Kommentit (53)
Mopsi. En ottaisi toista rotua. Olen niin rakastunut mopseihin.
Vierailija kirjoitti:
Mopsi. En ottaisi toista rotua. Olen niin rakastunut mopseihin.
Olet joko provo tai sitten tunteeton, sairas ihminen.
Kaukkari, asumme susirajalla ja se pärjää hyvin näillä seuduilla. Tuo rauhaa eläinlaumaan ja pitää huolen lapsistakin.
Pitkäkarvainen kaniini mäyräkoira 🐶
Itselleni suomenpystykorva on se ainoa oikea koirarotu :) Pystykorva tai ei koiraa ollenkaan tähän taloon.
M31 kirjoitti:
Itselleni suomenpystykorva on se ainoa oikea koirarotu :) Pystykorva tai ei koiraa ollenkaan tähän taloon.
Suomenlurppakoira metsästää paremmin ja se on ykkösvaihtoehto.
Joku pieni söpöliini 💛
Jostain syystä minua viehättää eniten pienet koirat, kuten perhoskoirat.
Yhtäkään koiraa ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan voi olla paras koiratotu, jos koira sopii omistajalleen ja koiran ominaisuudet pääsevät hyvään käyttöön, eli riistaviettinen koira metsästävälle jne.
Tämä!!!
Itselläni tuollainen pieni seurakoira. Luonteeltaan on malliesimerkki rotumääritelmästään, on leimautunut ja elää läheisyydestä. Jaksaa painaa ulkona päivänkin, muttei tarvitse joka päivä ''oksat pois''-lenkkejä. Turkki on supervaivalloinen, mutta itse tykkään kammata ja harjata ja pestä :) On keskimäärin hyvin terve ja pitkäikäinen rotu. Omamme nyt 7v eikä olla jouduttu eläinlääkärissä käymään kuin rokotuksilla ja hammaskiveä poistattamassa. Koiran sisarukset ja vanhemmat myös terveitä ja hengissä.
Itse en koskaan ottaisi metsästysviettistä koiraa, koska meidän elämät eivät koskaan kohtaisi.
Enkä ikinä, koskaan, milloinkaan näitä sairaiksi jalostettuja lyttypäitä (ranskikset, bullat yms.) tai cavalieriakaan. Sellaisten kanssa kulkevia ihmisiä pidän vähän tyhminä. Enkä todellakaan voi käsittää, miten nämä rodut ovat muka muotia??? Ihanaa, kun koiran pärstä on niin ruttuinen ettei happi kulje? :(
En ymmärrä miten kukaan pystyy kuuntelemaan näiden lyttyruttukuonojen vaivalloista hengitystä ahdistumatta. Käytin hiljattain koiraani eläinlääkärissä, ja odotustilassa oli samaan aikaan ranskanbuldoggi. Täyttä kärsimystä oli kuunnella sitä röhinää pelkästään se kymmenen minuuttia, omaakin henkeä ahdisti ja tuli sellainen olo, että yökkään. Omistaja ei ollut millänsäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan voi olla paras koiratotu, jos koira sopii omistajalleen ja koiran ominaisuudet pääsevät hyvään käyttöön, eli riistaviettinen koira metsästävälle jne.
Tämä!!!
Itselläni tuollainen pieni seurakoira. Luonteeltaan on malliesimerkki rotumääritelmästään, on leimautunut ja elää läheisyydestä. Jaksaa painaa ulkona päivänkin, muttei tarvitse joka päivä ''oksat pois''-lenkkejä. Turkki on supervaivalloinen, mutta itse tykkään kammata ja harjata ja pestä :) On keskimäärin hyvin terve ja pitkäikäinen rotu. Omamme nyt 7v eikä olla jouduttu eläinlääkärissä käymään kuin rokotuksilla ja hammaskiveä poistattamassa. Koiran sisarukset ja vanhemmat myös terveitä ja hengissä.
Itse en koskaan ottaisi metsästysviettistä koiraa, koska meidän elämät eivät koskaan kohtaisi.
Enkä ikinä, koskaan, milloinkaan näitä sairaiksi jalostettuja lyttypäitä (ranskikset, bullat yms.) tai cavalieriakaan. Sellaisten kanssa kulkevia ihmisiä pidän vähän tyhminä. Enkä todellakaan voi käsittää, miten nämä rodut ovat muka muotia??? Ihanaa, kun koiran pärstä on niin ruttuinen ettei happi kulje? :(
Ranskis= bulla.
Tämä!!!