Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 37 syntyneitä?

Vierailija
19.11.2017 |

Mulla nyt rv 37+0, milloin te olette synnyttäneet? Jos syntyisi nyt, tarvitsisiko viedä keskolaan yms ongelmia? Kiitos vastanneille

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! 

Synnytin lapseni viikolla 37, eikä ollut mitään ongelmia. :) Ihan täysin kehittynyt tyttö oli, ei keskolaa, ei mitään sellaista. Ei kukaan edes maininnut, että olisi aikainen vauva. 

Vierailija
2/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 37-viikkoiset ole keskosia. Ihan normaali aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani syntyi raskausviikolla 37. Ei tarvinnut mitään erityistä, ihan terve vauva. Nykyisin tosin jo 25-vuotias korsto.

Vierailija
4/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta synnytys käynnistyi rv37.

Syntyi kuitenkin sektiolla, koska hänellä vatsanpeitteet eivät olleet sulkeutuneet ja osa maksasta ja suolistosta oli vatsan ulkopuolella. Vietiin salista suoraan lastenklinikalle teholle. Vajaa vuorokauden ikäisenä oli ensimmäinen leikkaus.

Kuukauden ikäisenä pääsi sairaalasta kotiin.

Oli kuitenkin ihan hyvän kokoinen syntyessään 49cm ja 3,1kg.

Vierailija
5/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva syntyi spontaanisti rv 36+0 hepatogestoosin takia. 9/10 pisteen terve vauva ja ihan hyvän kokoinenkin (aika tasan 3kg). Vähän oli lievää keltaisuutta, jota vain seurailtiin. Edes valohoitoa ei tarvinnut. Sokerit oli matalalla ja niitä vähän seurailtiin verikokein osastolla sekä piti sen takia herätellä kolmen tunnin välein syömään, ettei ne laske liian matalalle. Päästiin heti tavalliseen perhehuoneeseen ja kotiin neljäntenä päivänä. Ainoa ongelma oli, että imetys ei alkuun onnistunut ja maitoa alkoi tulla vasta viikon päästä synnytyksestä (tämä saattoi johtua ennenaikaisuudesta sekä myös kireistä kieli- ja huulijänteistä, jotka olisi pitänyt leikata jo heti vauvana, mutta ne huomattiin vasta melkein 2-vuotiaana monen muun oireen takia). Sitä imetystä stressasin ja surin kovasti, mutta onneksi vielä 2kk iässä päästiin korvikkeesta eroon ja imetys alkoi luistaa oikein hyvin.

Kaikki on toki hyvin yksilöllistä, mutta kaikki voi siis mennä ihan hyvinkin ja nuo on jo hyvät viikot! <3

Vierailija
6/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisesta synnytys käynnistyi rv37.

Syntyi kuitenkin sektiolla, koska hänellä vatsanpeitteet eivät olleet sulkeutuneet ja osa maksasta ja suolistosta oli vatsan ulkopuolella. Vietiin salista suoraan lastenklinikalle teholle. Vajaa vuorokauden ikäisenä oli ensimmäinen leikkaus.

Kuukauden ikäisenä pääsi sairaalasta kotiin.

Oli kuitenkin ihan hyvän kokoinen syntyessään 49cm ja 3,1kg.

Miten teillä tuo huomattiin? Miten oireili?

Vierailija
7/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans esikoinen syntyi rv37, ja oli ihan täysiaikainen ja normaali. Nyt jo 23v. Eihän se 40 viikkoa ole kuin keskimääräinen raskauden kesto, toisilla menee pari viikkoa kauemman joillakin pari viikkoa vähemmän aikaa että lapsi on valmis syntymään.

Vierailija
8/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi 37+0 ja suunnitellulla sektiolla raskauskomplikaatioiden vuoksi.

Oli vähällä syntyä jo aiemmin, mutta pääsimme noin hyville viikoille kiitos Naistenklinikan.

Aluksi oli pieniä hengitysvaikeuksia ja joutui n. 8 tunniksi tehovalvontaan. Oli myös pienikokoinen ja olimme viikon verran sairaalassa mm. bilirubiinin vuoksi. Myöhemmin hänellä on ollut lisää terveyshuolia, mutta niistäkin on hiljalleen selvitty. Luulen, että useat ongelmamme pientä kokoa myöten ovat saaneet alkunsa raskauskomplikaation seurauksena tai ovat pelkkää sattumaa.

Vierailija
9/9 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt tasan viikolla 36. Painoln 2540g..Happikaappia tms ei tarvittu. Ihan terve olin. Opin kävelemääm 10 kk ja puhumaan vuoden ikäisestä eteenpäin niin kuin muukin perheemme lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme