Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

metoo - eikö miehiä ahdistella?

Muutaman yo:n äiti
19.11.2017 |

Luen ja ihmettelen, miksi julkisuudessa nyt käsitellään seksuaalista ahdistelua vain miesten tekemänä ja naisuhreihin kohdistuvana ongelmana. Miespuolisia uhreja näyttäisi olevan vain alaikäisiä poikia, joita heitäkin ovat ahdistelleet vain aikuiset miehet.

En voi millään uskoa, että miehiin ei kohdistuisi häirintää ja sitä "sopivan käyttäytymisen rajojen ylittämistä".

Ja itse olen vanhempi nainen, mutta silti koen tämän tärkeästä asiasta keskustelun jotenkin nyt väärällä tavalla sukupuolittuneeksi. "Nainen uhri - mies paha" -asetelma ei ole oikein tätä päivää. Ihmisten käyttäytymisestä toisia ihmisiä kohtaan pitäisi keskustella.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki ei liittynyt tähän keskusteluun, tuli joku aikaisempi vahingossa.

AP

Vierailija
2/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiä ahdistelevat, sekä miehet että naiset. Miehille on ilmeisesti kuitenkin korkea kynnys ruveta kertomaan tuollaisesta asiasta. Jos nainen ahdistelee miestä ja mies valittaa siitä, häntä saatetaan pitää vässykkänä, joka antaa naisen kiusata itseään. Samoin saatetaan naureskella, että miehen pitäisi muka olla vain imarreltu naisten huomiosta (vaikka ahdistelu ei mitään huomiota olekaan, vaan vallankäyttöä ja kiusaamista). 

Itse nuoren miehen äitinä mietin välillä millaisia tilanteita tulee esim. kesätyöpaikoilla nuorille miehille eteen. Kiusoittelevatko vanhemmat naiset ja menevät yli hyvän maun rajan tai jotain muuta vastaavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millaisia tilanteita tulee esim. kesätyöpaikoilla nuorille miehille eteen. Kiusoittelevatko vanhemmat naiset ja menevät yli hyvän maun rajan tai jotain muuta vastaavaa?

Kyllä tätä ikävä kyllä tapahtuu. 

Vierailija
4/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että mä olen lukenut mediassa enemmän näitä että miehiäkin ahdistellaan juttuja metoo kampanjan aikana kuin naisuhreja koskevia juttuja. Eli kyllä miehienkin ahdistelusta keskustellaan.

Enemmän on kiinnittänyt huomiota se miten vähän lasten ahdistelusta ja häirinnästä keskustellaan. Ainakin omalla kohdalla enemmistö häirinnästä ja ahdisteluista jota kohtasin tapahtui ikävuosina 10-20v.

Nykyään olen jo keski-ikäinen nainen, enkä muista tältä vuosituhannelta itseeni kohdistuvia häirintöjä tai ahdisteluja.

Vierailija
5/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

AP

sulla ei tule mitään vahingossa.

käväseppä tuolla sexipalstalla.

Vierailija
6/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteny taas lapasesta.

Vierailija
8/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhahaha

Vierailija
11/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ahdistelu tuntuu olevan samanlainen tabu kuin miesten kokema perheväkivalta: ei tunnisteta asiaa ja jos tunnistetaankin, sitä vähätellään. "Ai otaksä naiselta pataan?"

#metoo -kampanja oli ensisijaisesti naisten kokemuksia ilmiantavaa, naisethan kampanjan aloittivat. En laittaisi pahakseni, mikäli jatkossa puhuttaisiinkin seksuaalisesta ahdistelusta ikään ja sukupuoleen katsomatta. Pääasia, että asiasta puhutaan.

Vierailija
12/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Naisissa Pete Parkkonen avautuu siitä, kuinka naiset huutelevat ja tarttuvat kiinni. Uusimmassa Apu-lehdessä taas Huutokauppakeisarin Markku oikein otsikkoa myöten toteaa saman asian.

Kyllä niitä miehiäkin häiritään, ja minusta on oikein hyvä, että sen myös ääneen kertovat. Ei ole sukupuolisidonnainen juttu tämä.

Vierailija
13/14 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

AP

sulla ei tule mitään vahingossa.

käväseppä tuolla sexipalstalla.

Vierailija
14/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei kanna tämä ketju ollenkaan, kun kyseessä on miesten kokema ahdistelu. Eikö herätä tunteita kummassakaan sukupuolessa??  Jos mediassa käsitellään miesten ahdistelua jätetään siinäkin helposti sellainen kuva, että ahdistelijoina on tietysti ne miehet, jättäen esimerkiksi noin ohimennen mainitsematta ahdistelijoiden sukupuoli. tms.