Naapurissa tapellaan, mutta kukaan ei huuda apua
Kommentit (25)
Kerrostalossa saisi tuolla kriteerillä soitella pari kertaa viikossa poliisit paikalle. Meillä asuu naapurissa perhe, jossa huudetaan käytännössä joka ilta kuin sikaa tapettaisiin, mutta jos menee ovelle kysymään, onko jotain hätänä, niin niiden teini katsoo kuin hölmöä ja sanoo, että ei nyt ole mikään pakollinen taloyhtiön määräämä hiljaisuus, kyllä saa puhua kovalla äänellä. Ja niin se huuto jatkuu.
Soita, voi olla että joku osapuoli ei kykene huutamaan apua.
Joskus tuntuu kuin joku huutais apua merellä päin, mä panen stereot lujempaa.
Riippuu. Onko lapsia, onko jatkuvaa, kuuluuko ryminän ääntä? Mies vai nainen huutamassa? Alkoholistiparin puukkohipassa ja vanhemman ja teinin välisessä kiistassa on eroa...
Kai se nyt vähän tappelustakin riippuu. Jos on vaan pelkkää huutoa, en soittaisi. Mutta jos rymisee ja rämisee "kuin heiteltäis toista pitkin seiniä ja huonekaluja" , soitan. Enkä kuuntele kuin yhden ryminän ja samantien 112.
Vierailija kirjoitti:
Minä en soittaisi vaikka huudettaisiinkin apua. Ei kuulu minulle.
And people wonder why world is so fucked up.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti joku hullu käy sinun kimppuun joskus eikä ympärillä olevat ihmiset tee asialle mitään.
On muuten ikävää kuunnella naapureiden tappelua. Asuin joskus ihan kamalassa lähiössä ja siellä kyllä sattu ja tapahtu. Jotenkin siihen jatkuvaan meteliin turtuu, eikä halua puuttua muiden asioihin.
Kyllä minä nyt kuitenkin soitin poliisit paikalle. Riehuminen on kestänyt jo aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti joku hullu käy sinun kimppuun joskus eikä ympärillä olevat ihmiset tee asialle mitään.
Ja mitä väliä sillä sitten on? Kaikki me kuollaan joskus.
Kyllä amatöörimäinenkin naapurikyylä erottaa melko hyvin milloin kyse on riitelystä ja milloin tappelusta. Jälkimmäisen kohdalla on fiksua soittaa poliisit vaikkei kukaan apua huudakkaan.
Käy pudottaa postilaatikosta lappu jossa lukee "Turpa kii"
Vierailija kirjoitti:
Kaltaistesi ihmisten takia kaverini hakattiin nuorena monta kertaa henkihieveriin, kerran jopa keskenmenoon asti, ennen kuin pääsi irti ko suhteesta. Huusi apua asunnossa ja huusi apua kadulla, mutta naapurit eivätkä ohikulkijaat tohtineet osallistua. Keskivertoihminen ei vaan osaa käyttää omaa päätään ja toimia.
Me soitettiin joskus palokunta paikalle, kun vessa oli savua täynnä. Alakerran pariskunta oli todella näreissään, kun he vaan vähän kokkaili ja sammukin siinä välillä. Oltiin siis ikäviä naapurikyttääjiä, heidän mielestä.
Aina sanotaan, että tee niin kuin toivot itsellesi tehtävän. Minä ainakin toivon, ettei kukaan puutu elämääni, oli tilanne mikä tahansa, joten teen samoin toisille.
Entä jos siellä onkin joku narkkaritappelu eikä mitään hätää, ja naapuri saa jotain kautta tietää, että juuri sinä soitit poliisit? Ei kannata sekaantua.
Anna tapella, kyllä he itse soittavat häkeen jos siihen on aihetta. Korkeintaan voit laittaa heippalapun portaan ilmoitustaululle.