miten kestää negatiivista palautetta työssä pahastumatta
Teen työtä ihmisten kanssa. Pahoitan helposti mieleni ja asiat vaivaavat minua pitkään. Mielestäni olen hyvä työssäni. Silti yksikin kohtuuton palaute pistää minut voimaan pahoin useita päiviä ja hautomaan alan vaihtoa. Menetän helposti yöuneni. Suurin osa ihmisistä on kai tyytyväisiä työhöni, ainakaan he eivät valita. Työni on sen luonteista, että kiitosta kuulee harvemmin. Tavallaan palautettomuus on suurin kiitos.
Miten te ihmiset jaksatte tällaisissa töissä? Miten pääsen nopeammin yli huonosta palautteesta. (Ja toki yritän aina tarkastella, onko palautteesta opittava jotakin. Ja välillä onkin).
Kommentit (4)
Yrittämällä asettua palautteen antajan asemaan ja katsoa tilannetta hänen näkökulmastaan. Ja toisaalta hyväksyä se, että jokainen meistä tekee virheitä, myös sinä. Niistä pitää päästä vain yli päästämällä irti.
Kohtuuttomasta, eli asiattomasta ja typerästä, palautteesta on kautta aikain päästy yli marmattamalla siitä ystäville ja työkavereille ja haukkumalla se typerys joka palautteen antoi. Toimii aina.
Jos kritiikki on oikeaa, siitä otetaan opiksi kiitollisena - ei syytä surra.
Jos kritiikki on väärää, sillä ei ole mitään merkitystä - ei syytä surra.