Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi helvatta.. vauva 5 vrk ja nyt jo nenä tukossa. Mitäs kotikonsteja tässä

Vierailija
10.04.2006 |

voisi nyt kokeilla, että pikkuisen olotila vähän helpottaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet suositukset kun ovat tulleet käyttöön tänä talvena.

Sama koskee kuumia juomia. Uusien suositusten mukaan kannattaa mieluummin juoda paljon kylmiä juomia mikäli on esimerkiksi kurkkukipua tai yskää. Runsas nestemäärä huuhtoo bakteerit ja virukset elimistöstä ja kylmä takaa sen, etteivät ne lisäänny enempää.

Vierailija:

Ihan oon saanu neuvolasta ohjeen et..

Muttei kattilan lähelle ettei tuu palovammaa, vaan kylppärissä lasket lämpöstä vettä huoneen täyteen höyryä!

Vierailija
2/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vauvan nenästä tulee kirkasta vedenomaista nestettä niin kyse ei ole flunssasta vaan on ihan normaalia vastasyntyneelle. Rööreissä on vielä lapsivettä jne ja mulle on lääkärit sanoneet että vastasyntyneet rohisee aina ja se kuulosta paljon hirveämmältä mitä on. Jos nenästä tulee paksua keltasta räkää niin vauvalla on flunssa ja voitte vaikka käyttää lääkärissä niin saatte asianmukasia nenätippoja. Muuten nuo keittosuolat ym on hyviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me saimme ohjeen että ruiskeella vaan vettä sieraimeen kunnolla niin putsaa räät ulos. Ei ole mikään kauhean ihana toimenpide mutta toimii eikä ole millään muotoa vaarallinen. Lääkäri ihan näytti meille vastaanotolla ja tosiaan toimi eli keltasta räkää tuli aivastusten mukana kunnolla ulos.

Vierailija
4/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvat veti ensimmäisen kuukauden aikana usein maitoa nenään.

Eli jonkun ajan kuluttua imetyksestä tai jo sen aikana alkaa kuuluu kauhea röhinä nenästä. Se ei ollut räkää vaan maitoa.

Vierailija
5/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pienillä vauvoillahan ne röörit onkin tukossa kun ne on niin pinet ja kerää sitä moskaa kokoajan.

Kyllä se siitä. Pidä pääpuolta koholla nukkuessa tiputtele nacl-tippoja ennen unta ja tissittelyä ja niistele välillä niistäjällä.

Täällä millä on ollut vauvalla röörit " tukossa" jo kuukauden.

Vierailija
6/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.. Osa neuvoloista jakaa taas kerran muka virheellistä tietoa! :)

Meijän 6 kk vauva nyt on saanu lenssuun lämmintä maitoa, suolaliuosta, kohoasentoa ja lämmintä ilmaa.

Kylmäilmakin auttaa, jos ei oo kuumetta niin ulos vaan!

Liman homma on poistaa pöpöt sisältä, kuume ilmottaa että kroppa taistelee tauteja vastaan. Ei ne pöpöt lisäänny jos on lämmintä joka poistaa ja auttaa oloon. Ne lisääntyy ihan ittestään kehon omissa lämpötiloissa!

Nenässä voi olla lapsvettä mutta kyllä flunssan erottaa. Lapsivesi ei lisäänny rööreissä...

Vierailija
7/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö pärski kunnolla ekoina viikkoina. Eka flunssa miltei vuoden iässä. Terkkari sanoi, että pienillä on nenä herkkä ja saattaa sen takia vuotaa tai aivastuttaa.

Vierailija
8/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi niitä nyt sanotaan.. Synnärillä saatiin jo laitella tippoja sun muita nenään ja kotona sitten suihketta, Humidosea laiteltiin ja niistäjällä imettiin pois. Sitä saadaan tehdä edelleenkin, lapsi jo 3v. Lapsi ainakin tottui totisesti jo pienestä pitäen noihin nenäsuihkeisiin ja niistämisiin. Eipä ole vaikeuksia vieläkään niiden kanssa. Jospa kyse olisi vain tämmöisesti ongelmasta.

Onnittelut vauvan johdosta :)

Vierailija
9/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittosuolaa ja pikkuniistäjää. Eli ekaks keittosuolaa nenään ja sit hetkeks masulleen syliin ja sen jälkeen imaista niistäjällä jos ei itsestään aivasta räkiä pois. Tämän neuvon sain synnäriltä.

Vierailija
10/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis varsinaisesti ole (välttämättä) flunssasta.

Vierailija
11/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenään voi nousta vielä nieltyä lapsivettäkin.

Vierailija
12/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaliuostippoja. auttaa hieman. ja ist voit vielä " imaista" räkää pois pikkuniistäjäl.

Vierailija
13/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamalla esim kirjoja jalkojen alle.

Höyryhengitys! vaikka kylpyhuoneeseen sauna päälle ja kuumaa vettä lasket niin höyryyntyy ilma.

jos mahd, imetä vähän pystymmässä asennossa.

Vierailija
14/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkas sitä sipuli hommaa kannattaa laittaa, eikös sekin ole joku vanhanjan keksintö?

Vierailija
15/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa hyvin tukkoisen nenän.

Vierailija
16/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkahousujen jalkaosaan ja sängyn päätyyn kiinni. Haisee, mutta tehoaa, parissa yössä.

Vierailija
17/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt teepuuöljyä lasten tukkoisen nenän auki pysymiseen. Tippa öljyä vaikkapa talouspaperiin huoneen nurkkaan ja nenä pysyy auki, jos se on avattu ensin vaikka suolaliuostipoilla.

Vierailija
18/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja halpa luomukonsti.

Sitä en kyllä tajua että miksi jotkut tunkevat sitä sipulia jonnekin sukkahousuihin =DDDD

Itse laitan ihan lautaselle siihen huoneeseen missä nuhanenäinen nukkuja nukkuu. Kyllä se hajustaa koko huoneen ja tehoaa vähän kauempaakin kuin että pitäisi roikkua jossain pirkka-sukkiksissa nenän edessä =DDD Voi vitsi mua aina naurattaa noi sukkahousut!! *reps*

Nykyään laitan omaankin huoneeseen sipulit lautasenlle yöksi jos olen nuhassa.

Vierailija
19/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huvittavaa =))))

Vierailija:

Hyvä ja halpa luomukonsti.

Nykyään laitan omaankin huoneeseen sipulit lautasenlle yöksi jos olen nuhassa.

Vierailija
20/22 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei kattilan lähelle ettei tuu palovammaa, vaan kylppärissä lasket lämpöstä vettä huoneen täyteen höyryä!

Kohollaan nukkumiset.

Kunnolla rtuuttaat suolaliuosta molempiin sieraimiin. Ei kannata laskea tippoja vaan antaa palaa!

Sitten nenää kunnolla auki -hommaa semmonen letku apteekista jolla imet toisesta päästä. Pikkuniistäjällä heitettiin vesilintua!!

Pikkusilla vauvoilla menee tosi äkkiä olo huonoksi ja röörit tukkoon ja kun hengittäminen nenän kautta ei vielä toimi niin imettäminen voi olla hankalaa.

Me oltiin syksyllä viikon vanhan vauvan kanssa sairaalassa kun ei voitu olla enää kotona, viikko meni sielä nenää tyhjennettäessä.

Isommat lapset pärjää lenssujen kanssa kun suun kautta onnistuu hengittäminen.

Ihan normaalia sairaalassa että lapsi otetaan vauvana sisään lenssun vuoksi.

Pikasia paranemisia -hanki suolaliuostippoja ja käytä monta kertaa päivässä ja hanki semmonen imuletku samalla reissulla.