Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on, että teini hajoittaa puhelimensa tahallaan?

Siperia opettaa
17.11.2017 |

Olen jo useamman kerran täältä lukenut, että teini on rikkonut tahallaan oman puhelimensa (saadakseen paremman tilalle).
Meillä on neljä teini-ikäistä ja sen ohittanutta lasta ja yksi on tätä kikkaa yrittänyt käyttää. (Tosin sai vanhan käytetyn puhelimen tilalle.)

Kuinka yleistä on, että teini hajoittaa puhelimensa tahallaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu tietääkseni vain Itä-Uudellamaalla, tietyssä joenvarsikunnassa.

Vierailija
2/22 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen puhelimensa tahallaan rikkoneen teinin, mutta mikä pahempaa, tunnen myös työpuhelimensa tahallaan rikkoneen aikuisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä eräässä pienehkössä peruskoulussa. Olen siellä viimeisen vuoden aikana törmännyt yhteensä varmaan 30 puhelimensa tahallaan särkevään oppilaaseen. Yksi hajotti vuodessa 7 puhelinta tahallaan. Vaikka huoltajille lähetettiin tästä tietoa, he silti aina ostivat uudemman mallin rikotun tilalle.

Vierailija
4/22 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta teini-ikäistä lasta sulla on tai on ollut? Teineillä on ihmeellisiä päähänpistoja.

Vierailija
5/22 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkovat myös tabletteja ja kannettavia, saadakseen tilalle mitä haaluavat. Tiedän eräänkin tapauksen missä 12v tyttö kinusi "Oikean" merkkisiä, siis tosi kallita laitteita, liki uusien tilalle. Ja kun vanhemmat kieltäytyivät ostamasta, niin laitteet oli hakattu parkettiin, niin että jäänyt oikein kunnon jäljet. Tyhmät vanhemmat ostivat sitten tytölle uudet tilalle, ettei vaan tule traumoja.....

Vierailija
6/22 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin lauantaiaamusta teinien asiantuntijoita?

Vierailija
7/22 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs illasta?

Vierailija
8/22 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän harrastaa uutisten mukaan iPhone-puhelimien kohdalla monet aikuisetkin, aina kun uusi malli tulee myyntiin niin vanha päreiksi ja fyffet vakuutuksesta.

Vierailija
9/22 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinityttö rikkoo kaiken, on rikkonut jo 15 vuotta: ollut aina hyvin avoin, fyysinen, äänekäs lapsi.

Pelkkiin puhelimiin on mennyt tänä vuonna 3-4 tonnia. Onneksi on vakuutus.

Se on vähän outoa, että opettaja täällä kommentoi ja kertoo, kuinka monta kännykkää jollekin oppilaalle on ostettu. Mitäs se koululle kuuluu?

Jos lapsi on nopea ja villi kuin apina ja vanhemmilla on töitä,

mitä se opettajalle kuuluu mitä oppilaalle ostetaan?

Vierailija
10/22 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin on ihminen.

Yks päivä näin ikkunasta, kun joku jäpikkä pudotteli puhelintaan maahan kerta toisensa jälkeen.  Ei tainnut olla mieleinen laite. Ja pitäähän kullanmurun uusi saada, näin opetetaan siihen, että kaiken vaan  saa.

Vierailija
11/22 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tosielämän tapahtumia...

Vierailija
12/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella luokan pojat paiskoivat kilpaa puhelimia tiiliseinään

N19

Vierailija
14/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teinityttö rikkoo kaiken, on rikkonut jo 15 vuotta: ollut aina hyvin avoin, fyysinen, äänekäs lapsi.

Se on vähän outoa, että opettaja täällä kommentoi ja kertoo, kuinka monta kännykkää jollekin oppilaalle on ostettu. Mitäs se koululle kuuluu?

Kannattaisi ostaa kestävämpi malli sen iphonen sijalle. Ymmärtkö että teet tuolla tavalla vain hallaa lapsen rahankäytön oppimimiselle? Entä sitten kun mamma ei olekaan enää kulman takana lompakko ojossa ja pitääkin selvitä laskuista ihan itse?

Vierailija
15/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos kotona ei kakaralle mitään opeteta, niin maailma kyllä opettaa.

Vierailija
16/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin Doron rikotun tilalle. Samalla ilmottaisin, että seuraavan puhelimen hankkii sitten ihan itse omilla rahoillaan.

Vierailija
17/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä koulussa. Näen näitä puhelimien hajottamisia vähintäänkin kuukausittain. Moitin tietysti aina. Oppilas kehuu saavansa aina paremman mallin...

Vierailija
18/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen puhelimensa tahallaan rikkoneen teinin, mutta mikä pahempaa, tunnen myös työpuhelimensa tahallaan rikkoneen aikuisen.

Sama, tunnen puhelumen rikkoneen teinin (ei onneksi oma teini) ja useammankin työpuhelimensa rikkoneen aikuisen. Huomasi aina milloin jokin uusi malli tuli markkinoille, kun alkoi tulla vikailmoituksia ja "hajonneita" puhelimia. Iso työantaja eikä esimiehet välittäneet asiasta vaan sille naureskeltiin

Vierailija
19/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kakarat kuin on vanhemmat. Ovat toisensa ansainneet.

20/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta teini-ikäistä lasta sulla on tai on ollut? Teineillä on ihmeellisiä päähänpistoja.

Itselläni ei ole jälkikasvua, mutta ei siitä niin kauan ole, kun itse olin teini-iässä, ja tämä ilmiö on minulle vieras. Koskaan en muista kuulleeni koulutovereiden, veljen kavereiden tai serkun kummin kaimojen sanoneen, että tahallaan hajottaisivat puhelimiaan tai tuntisivat jonkun, joka niin tekee.

(Kuin kirsikkana kakun päälle kasvoin, siis oikeastikin, tietyssä Itä-Uudenmaan joenvarsikunnassa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi