Onko nopea aineenvaihdunta jos
Syötyäni ruokaa joudun melko nopeasti vessaan kakkoselle. Hyötyliikun nykyään päivässä väh 3 tuntia ja vessahommat ovat muuttuneet niin, että ruoan jälkeen melkein heti päästävä vessaan ja joka kerta kun syön. Ennen kävin vain aamuisin ennen töihin lähtöä ja olen 5-kymppinen, jolloin aineenvaihdunnan on sanottu hidastuvan....
Kommentit (18)
Vitamiinit ja ravintoaineet ei imeydy jos joutuu jatkuvasti juoksemaan pytyllä
No mutta jos suoli toimii nopeasti, niin eikö silloin ruoka sulakin nopeasti ja kai sillä joku korrelaatio on myös kaloreiden palamiseen... varsinkin kun tässä on tapahtunut muutos
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos suoli toimii nopeasti, niin eikö silloin ruoka sulakin nopeasti ja kai sillä joku korrelaatio on myös kaloreiden palamiseen... varsinkin kun tässä on tapahtunut muutos
Voi hyvänen aika! Ota risiiniöljyä niin laihdut, kun kulutat niin nopeasti kaiken!?? Luepas nyt faktoja ruuansulatuksesta ja varsinkin aineenvaihdunnasta!
No mutta ei mulla mitään ripulia ole, mutta viimeksi lapsena olin ns läpipasko....
Onko täällä niin katkeraa jengiä, ettei kukaan näe asiaa positiivisena.
Ja juu joka aamu kaurapuuro, valkuaista ja mustikoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Ota risiiniöljyä niin laihdut, kun kulutat niin nopeasti kaiken!?? Luepas nyt faktoja ruuansulatuksesta ja varsinkin aineenvaihdunnasta!
Linkittäisitkö tai selventäisitkö, kiitos? T. toinen asiasta kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
No mutta ei mulla mitään ripulia ole, mutta viimeksi lapsena olin ns läpipasko....
Mitä asiaa pitäisi nähdä positiivisena? Miten toi kaurapuuro asiaan liittyy?
Ehkäpä sinulla ap on keliakkia. Eräs tuttuni sai ko diagnoosin aikuisena. Kertoi sitten, että lapsena oli ns läpipasko kuten myös isänsä.
Vierailija kirjoitti:
kaurapuuro ja mustikat ovat varsin kuitupitoisia. Runsaskuituinen ruoka pitää suoliston hyvässä kunnossa. Kun ruoka tulee ulos alle 48 tunnissa, suoli on hyvässä kunnossa.
No kaurapuuro varmaan liittyy siten, että se on terveellistä ja siitä saa heti aamusta paljon kuitua, joka edesauttaa suolen toimintaa.
Onko täällä pelkkiä katkeria läskejä nuoria naisia vai miksi tämä nyt on niin negatiivinen aihe kaikille ilmeisesti sipsin ja suklaan mussuttajille????
Ja ei ole keliakiaa eikä ole ripulia.
Siis toihan on ihanteellisinta! Edelliset tulee ulos kun uus syödään tilalle.
Vierailija kirjoitti:
No kaurapuuro varmaan liittyy siten, että se on terveellistä ja siitä saa heti aamusta paljon kuitua, joka edesauttaa suolen toimintaa.
Onko täällä pelkkiä katkeria läskejä nuoria naisia vai miksi tämä nyt on niin negatiivinen aihe kaikille ilmeisesti sipsin ja suklaan mussuttajille????
Kukahan täällä se negatiivinen mahtaa olla?
Aineenvaihdunnan nopeudella ja suolen toiminnan nopeudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Aineenvaihdunta on solutason ilmiö.
Niin Millan on kyllä ihanan energinen ja hehkeäkin olo nykyään, mutten tykkää käydä yleisissä vessoissa, mutta nykyään on vaan pakko...
Jos pysyt hoikkana vaikka söisit mitä ja tuhansien kalorien edestä, niin sinulla voi olla nopea aineenvaihdunta. Nopea kakkaamistahti ei sitä välttämättä tarkoita.
Mihinkä se aloittaja aineensa vaihtaa, hyppääkö pytystä seteleitä?
Oikeasti sitä sanotaan suolentoiminnaksi. Hidasta suolentoimintaa sanotaan ummetukseksi ja hyvin nopeaa ripuliksi.
Älä sekoita aineenvaihduntaa suolen toimintaan.