Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin teinin housujen taskusta Oden's cold dry nuuskapurkin. Miten te muut vanhemmat olette näissä toimineet?

Vierailija
17.11.2017 |

Pyykkiin olin laittamassa ja kappas, valkoinen nuuskapurkkihan se sieltä taskusta löytyi. Kylläpä harmittaa kun pitää tupakkatuotteita käyttää noin nuorena. Hän on siis vasta 15v ja yhdeksännellä luokalla ja aikaisemmin jäänyt tupakasta kiinni n. vuosi sitten ja nyt sitten kokeillaan jo nuuskaa, jota ei kaiken järjen mukaan saisi täällä edes myydä. Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä. Viimeksi annettiin kotiarestia, mutta sekään ei näköjään pitkällä tähtäimellä auta yhtään mitään. Myös koulussa luokanvalvoja piti heille erillisen puhuttelun tupakasta ja päihteistä. Mitä te muut teette kun teidän perheessä tapahtuu vastaavaa?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita vaikka arestiin 2 viikonlopun ajaksi. Eipä siinä enempää voi tehdä kuin saarnata ja kertoa haittapuolista, tehdä selväksi että sitä ei kotona hyväksytä ja jos kiinni vielä jää niin rankkua seuraa.

Vierailija
2/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, et homma Siberian punasta. Se pärisee paremmin ja etenkin aamulla tyhjään vatsaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän jälkikasvua ja käytän itse.

Vierailija
4/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna rahaa jos käyttää sen nuuskaan.

Vierailija
5/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuostako se vähä-älyinen hokema tulee "denssi huules öhöhöhöhhöhöhöhöhöhöhööhhöö"

Vierailija
6/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmää sen wa täyteen suusyöpäkuvia.

Vierailija
7/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaalla tuskin on omia tuloja?

Tehokkainta on laittaa rahahanat kiinni. Koska nuuskaa ei Suomessa myydä kaupoissa, niin ei sitä varastamaankaan pääse. En tarkoita, että teinin pitäisi ilman rahaa kuitenkaan olla. Kuitit talteen ja tulojen vastaavuuden tarkistus menoihin. 

Rangaistukset ovat kokemukseni mukaan hyvin epätoimivia teinien kohdalla. Nostattavat vain kapinaa.

Järkiperuste on, että et halua tukea laitonta toimintaa, joka vieläpä tuhoaa toisen terveyttä. En ymmärrä koko kotiarestin ideaa: koti on niin kaamea paikka, että se vertautuu vankilaan?

Vierailija
8/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaalla tuskin on omia tuloja?

Tehokkainta on laittaa rahahanat kiinni. Koska nuuskaa ei Suomessa myydä kaupoissa, niin ei sitä varastamaankaan pääse. En tarkoita, että teinin pitäisi ilman rahaa kuitenkaan olla. Kuitit talteen ja tulojen vastaavuuden tarkistus menoihin. 

Rangaistukset ovat kokemukseni mukaan hyvin epätoimivia teinien kohdalla. Nostattavat vain kapinaa.

Järkiperuste on, että et halua tukea laitonta toimintaa, joka vieläpä tuhoaa toisen terveyttä. En ymmärrä koko kotiarestin ideaa: koti on niin kaamea paikka, että se vertautuu vankilaan?

Ihan mielenkiinnosta, jos tyrmään rangaistukset ja arestit, niin minkä seuraamuksen siis langetat lapselle? Viikko-tai kuukausirahan menetyskö oli konkreettinen ehdotuksesi? Entä jos teinillä ON rahaa? Aika monella tuonikäisellä on mummon lahjarahoja ja osalla kesätyörahojakin. Jätätkö silloin siis kokonaan seuraamukset pois? Rahahanojen sulkeminen ei tuossa tilanteessa vaikuta mihinkään.

Vierailija
9/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu kun nää räkänokat ei osaa edes enää nuuskata. Käytetään jotain neilikoilla maustettua tyttöpussinuuskaa. Mun nuoruudessa laitettiin lössiä 5ml molemmille puolille ikeniä ja poltettiin itse tehdyistä puu piipuista hassista.

Vierailija
10/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan toki laittaa rahahanat kiinni. Mutta auttaako se?

Itse aloitin tupakkatuotteiden käytön 16-17v. Kyllä vanhempani tekivät selväksi mitä mieltä he ovat mutta sanoivat että päätös on omani.

Nykyisin olen kyllä olen lopettanutkin. Siinäs annat kokeilla. Tiedän että onhan se järkyttävää kun oma lapsi... Mutta ei ne rangaistukset auta mitään, kyllä hän kaveriltansa saa, tai sitten hän alkaa vielä protestoimaan pahemmalla tavalla.

Vierailija
11/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tehdä mitään. Käyttää jos käyttää. Kyllä hän kypsyessään ja 10v päästä alkaa jo miettimään uusiksi sitä käyttöä. Jos ei tottele, niin se kieltäminen on täysin turhaa. Viimeistään parin vuoden päästä armeijassa törmää sekä nuuskaan että tupakkaan. Niin se oli itselläkin ainakin nuuskan kanssa

Vierailija
12/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä teininä se rahanpuute ei ollut ikinä este tupakoinnille. Halvinta joutui ostamaan mutta aina sai askiin rahat kokoon jostain! Varmaan sama ilmiö kuin miksi opiskelijoilla on varaa juhlia joka viikonloppu. :D

Vierailija
13/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässähän se tupakointi ja päihteiden käyttö yleensä alkaa. Joillakin jopa aiemmin.

Vierailija
14/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä"

Turha siitä nyt on kavereita syyttää jos oma jälkikasvu mokailee.

Vierailija
15/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pari kerrallaan ja käytän itse, niin että teini ei huomaa. Otan vain vähän kerrallaan ettei ala epäillä ja sen takia piilotella nuuskaansa enemmän. Ole sinäkin varovainen kun "lainaat" teiniltä.

Vierailija
16/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on se kaveri, joka tarjoaa ensimmäiset henkoset ja ensimmäisen kulauksen Ofelia pullosta.

Vierailija
17/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kavereita syytettykään, vaan nimenomaan omaa poikaa. On niin vietävissä....

Mutta niinhän ne tuonikäiset ovat tosi usein. En huolestuisi kauheasti. Nuuskaa on tupakkatuote, mutta kuka nuori vielä 80-luvulla ei niitä olisi kokeillut ja pitkään käyttänytkin. Ei tupakka/nuuska akuuttia kuolemanvaaraa tuo pitkiin aikoihin. 

Nyt tilanne on toinen ja käyttö on enemmän alemman sosiaaliluokan hommaa. Oletteko sellaisia?

Vierailija
18/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

>ei käytä denssiä

>mies

Ole vain onnellinen ettei pojastasi tullut luuseri mieslasta.

Vierailija
19/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on se kaveri, joka tarjoaa ensimmäiset henkoset ja ensimmäisen kulauksen Ofelia pullosta.

Niin? Ei kukaan pakota käyttämään. Omaa typeryyttä. 

Vierailija
20/85 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa me jätettiin se sika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme