Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluan opiskella merkonomiksi mutta onko se sopiva ammatti hiljaisemmalle ihmiselle? :(

Vierailija
17.11.2017 |

taloushallinto kiinnostaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sopiva, nimenomaan tuo taloushallinto :)

T. Toinen ujo ja hiljainen

Pidätkö työstäsi ja miten opinnot sujuivat?

t.toinen  (ujo ja hiljainen) merkonomiksi aikova

Opinnot olivat välillä aika haastavia, esim. kirjanpito vaatii oikeasti opiskelua. Mutta sitten on taas niitä vähän helpompiakin juttuja. :) Esiintymisiä ym taisi olla koko opiskelun aikana tasan yksi. Tunneilla tehdään omia tehtäviä ja tietokonetta käytetään tietenkin melkein joka tunnilla. Olen tykännyt ja työpaikassani on myös paljon samantyylisiä ihmisiä, hiljaisia, rauhallisia, mutta mukavia. Eli tauolla voi olla ihan omissa oloissaan jos haluaa tai sitten jotain pientä keskustelua.

Vierailija
22/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallintolinjan merkonomikoulutus on hyvä välitutkinto, jos aiot jatkaa pidemmälle kauppatieteiden opiskelussa. Pelkällä  merkonomitutkinnolla töiden saaminen on hyvin vaikeaa, koska samoista työpaikoista kilpailevat tradenomit ja kauppatieteiden maisterit. Taloushallinnon alemman tason rutiinihommat vähenevät koko ajan digitalisaation edetessä ja töitä on tarjolla lähinnä korkeamman koulutuksen ja pitkän työkokemuksen omaaville asiantuntijoille.

t. taloushallintomerkonomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opinnot olivat välillä aika haastavia, esim. kirjanpito vaatii oikeasti opiskelua. Mutta sitten on taas niitä vähän helpompiakin juttuja. :) Esiintymisiä ym taisi olla koko opiskelun aikana tasan yksi. Tunneilla tehdään omia tehtäviä ja tietokonetta käytetään tietenkin melkein joka tunnilla. Olen tykännyt ja työpaikassani on myös paljon samantyylisiä ihmisiä, hiljaisia, rauhallisia, mutta mukavia. Eli tauolla voi olla ihan omissa oloissaan jos haluaa tai sitten jotain pientä keskustelua.

Kuulostais niin unelta työpaikalta minulle. Ei tarvitse väkisin yrittää olla sosiaalinen, vaikka siis toki ihmisten kanssa toimeen tulen, mutta kaipaan omaa rauhaa ja tehdä yksin. Minulla kiinnostaa myös mitä kaikkea opintoihin kuuluu, harjoittelut, minkälaiset työpäivät jne. kaikki! :) Ja ennenkaikkea pidättekö itse työstä.. niin siis te, jotka olette alalla!

Vierailija
24/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja sama trolli kirjoittanut kaikki taloushallinnon vihaamisviestit?

Vierailija
25/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pärjäät taloushallinnossa, eka vuos ennen erikoistumisia saattaa olla vaikea.

Esim asiakaspalvelu kuuluu myös taloushallintoon ja topeissa arvioidaan myös sosiaalisuutta. Numeroihin vaikuttaa myös yhdessätyöskentely. 

Vierailija
26/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostais niin unelta työpaikalta minulle. Ei tarvitse väkisin yrittää olla sosiaalinen, vaikka siis toki ihmisten kanssa toimeen tulen, mutta kaipaan omaa rauhaa ja tehdä yksin. Minulla kiinnostaa myös mitä kaikkea opintoihin kuuluu, harjoittelut, minkälaiset työpäivät jne. kaikki! :) Ja ennenkaikkea pidättekö itse työstä.. niin siis te, jotka olette alalla!

Meillä liukuva työaika, eli voin tulla klo 6-10 välillä töihin ja vastaavasti sitten lähteä aikaisemmin tai myöhemmin. Tää on myös oikeasti iso plussa! Päivä koostuu siitä kun avaan koneen, katson sähköpostit, teen kuukausikirjanpitoa, lähetän asiakkaille raportteja ja teen alv-ilmoituksia. Tai tuollainen on siis peruspäivä:)

Koulussa harjoitellaan reskontraa, kirjanpitoa, laskutusta, palkanlaskentaa, budjetointia ja tilinpäätöstä. Jossain vaiheessa meillä ainakin piti valita erikoistuuko palkkoihin vai kirjanpitoon.

Vierailija
27/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle merkonomin tutkinto on hyvä pohjatutkinto ja taloushallinnon linjakin on ihan hyvä. Jos kiinnostusta riittää vielä sen jälkeenkin niin hae ammattikorkeakouluun samalle linjalle ja lue itsesi tradenomiksi. Ammattejahan merkononi ja tradenomi eivät ole, vaan tutkintoja, mutta kirjanpitoa ja palkanlaskentaa noilla tutkinnoilla voisi päästä tekemään. Valitse harjoittelupakka fiksusti. Ja jos olet hilaisempi ihminen, kuten sanoit niin tiedäthän, että sitäkin osa-aluetta voit kehittää. Mutta jos se nyt tuntuu ylivoimaiselta niin taloushallinnon puolella on ammatteja joissa ei tarvitse olla ihan suunapäänä koko ajan. Tsemppiä.

Niin ja muuten tuola merkononin pohjalla taloushallinnon puolelta voi sitten edetä ihan kivasti-> palkanlaskija -> hr-asiantuntija -> hr-päällikkö -> toimistopäällikkö. Eli oma tekeminen on rajana, ja aina voi perustaa yhden henkilön tillitoimiston tai toimistopalveluyrityksen ja sitten vaikka palkata lisää porukkaa, jos homma lähtee lentoon. Että ei huono uravalinta, näin kokemuksella tämän sanon. Toki jotain jos ei kiinnosta yhtään taloushallinto niin hän nyt täällä varmaan sitten kommentoi miten tylsää ja mielikuvituksetonta tuo homma on. Mutta itse voit siihen vaikuttaa mitä osaamisellasi teet, joten alota vaan merkonomin opinnoista.

Vierailija
28/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuota asiakaspalvelua ei kannata jännittää, siitä jopa minä super ujo selvisin :D harjoittelussa jouduin välillä vastaamaan puhelimeen (en joka päivä) ja avaamaan asiakkaalle oven. Koulussakaan ei mitään esiintymistä ollut, lähinnä teoriaa.

Ja sitten kun olet koulusta selvinnyt, voi valita työpaikaksi sellaisen jossa ei juuri asiakkaiden kanssa tarvitse asioida.

Vierailija
29/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani merkonomit on työttömiä tai jossain kaupan kassalla . Jos ei siitä aio jatkaa korkeakouluun niin todella huono työllisyystilanne . Tradenomejakin on työttömänä , vaikka se ammattikorkeakoulututkinto. Ne työt menee kaikki korkeakoulutetuille .

Vierailija
30/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani merkonomit on työttömiä tai jossain kaupan kassalla . Jos ei siitä aio jatkaa korkeakouluun niin todella huono työllisyystilanne . Tradenomejakin on työttömänä , vaikka se ammattikorkeakoulututkinto. Ne työt menee kaikki korkeakoulutetuille .

Ei mun tuntemat vaan ole. Moni saanut harjoittelupaikoista työpaikan tai sitten valmistumisen jälkeen. Riippuu vähän myös asenteesta ja millainen persoona olet, ei kaikki työnantajat katso pelkkää koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä