mahataudista ja imettämisestä
Onko kellään kokemusta siitä kuinka maidontuotanto palautuu mahataudin jälkeen?
Olin nyt viikonlopun tosi kovassa mahataudissa enkä tietenkään pystynyt syömään juuri mitään. Juoda kyllä koitin vaihtelevalla menestyksellä.. Nyt tuntuu, että rinnat on ihan tyhjät ja maitoa tulee vain vähän ja sekin lähes vettä. Pakastimessa oli onneks vähän maitoo jemmassa, jolla ollaan sitkuteltu eteenpäin.
Eilen iltapäivällä ja tänään oon jo koittanut syödä vaikka onkin vielä etova olo. Tähän asti ollaan menty täysimetyksellä ja poika nyt 3 kk. Harmittaa tosi paljon jos joudun tämän takia aloittaa korvikkeet.
Kertokaa miten teillä..
Kommentit (4)
Nyt aletaan pikkuhiljaa toipumaan, yöllä vielä oli kuumettta kovasti (lähti onneksi Panadolilla).
Tuntuu myös että maitoa on vähemmän, mutta jotain sieltä on saanut tiristeltyä.
Pahimmassa akuuttiviaheessa olin niin huonovointinen etten pystyny oikeen imettään, vähän yritin aina välillä kun mies toi vauvan hetkeksi viereen syömään. Kerran pari antoi myös pakkasesta lypsettyjä maitoja.
Haettiin kaupasta varalle pari Tutteliakin mutta vielä ei oo tarttenu niitä avata.
Muakin huolestuttaa toi imetyksen jatkuminen, mutta kyllä nyt kun voimat alkaa palautumaan niin elän toivossa että maitoa alkaa tulla pikkuhiljaa enemmän, täytyy vaan kai imetellä vähän tiheempään. Onneksi poju on niin pieni että syökin vielä aika pieniä määriä kerrallaan ja usein, joten sikäli ei yleensä hermostu hirveästi vaikkei kerralla saakaan paljoa.
Luuletteko että imettäminen nyt taudin läpikäytyäni antaisi myös vasta-aineita vauvalle, ettei tauti vaan tarttuisi häneen?? (Ikääkin vasta 4 vk.)
sairastin itse viikko takaperin mahataudin.kuumekin nousi parhaimmillaan 39 asteeseen.tauti kesti noin 2-3 päivää enkä voinut imettää sinä aikana.pari kertaa pumppasin maitoa että se ei loppuisi.viimisenä päivänä kun oli kuumetta niin maito tisseistä oli muuttunut ihan vedeksi kun en ollut pystynyt syömään ja juomaan kunnolla.yritin syödä ja juoda melkein väkisin. kun pystyin aloittamaan imetyksen taas niin poika(3,5kk) ei huolinutkaan taisteluitta rintaa.maitoa tuli muutenkin vähemmän ja huutojen kera sain pojan syömään. nyt olen jo melkein luovuttanut. pumppaan enää pumpulla maitoa sen mitä tulee niin pakkaseen. muuten annamme korviketta.mutta kyllä harmittaa sillä olisin halunnut imettää vielä pidempään.neuvoni onkin että kannattaa yrittää imettää kipeänäkin jos vaan pystyy.niin lapsikin ei totu liikaa pulloon.
Minulla oli mahatauti aiemmin tässä keväällä ja vaikka join ihan väkipakolla ja söin heti, kun vähänkään pysyi sisällä, niin silti mulla meni melkein viikko, ennenkuin maitoa alkoi herua tavalliseen tapaan. Eli siis sitten vihdoin, kun alkoi herua, niin tuli kyllä paljon, mutta siihen saattoi mennä jopa 10 min, ja rintoja piti hieroa, lypsää, lämmittää, käydä välillä suihkussa jne. Mutta nyt suihkutisu toimii taas normaalisti. ;) Meillä tilanne meinasi olla heikko heti mahataudin jälkeen, koska vauva ei suostu juomaan pullosta...
rota virus ja kaikki oltiin kipeinä monta päivää. Kyllä se ainakin mulla maitoa tuli ihan normaalisti heti saman vuorokauden sisällä kun pysty syömään kunnolla ja se pysy sisällä.
Ei huolta kyllä se siitä lähtee hyvinkin nopeesti. Ei varmaankaan tarvii alottaa korviketta :)