Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään vastasyntynyt jäänyt kiinni synnärin kuuloseulassa?

29.06.2008 |

Meillä ei oae-laitteella saatu vastetta, ja nyt huolestuttaa ihan hirveästi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntui tyhmältä mennä muutaman päivän kuluttua takaisin synnärille testauttamaan kuulo uudelleen, vaikka kaikki huomasivat selvästi, että vauva reagoi ääniin. Jos uusintatestikin olisi mennyt mönkään, oltaisiin saatu lähete korvaklinikalle. Muistaakseni ainakin kolme eri kätilöä yritti silloin syntymän jälkeisenä päivänä ottaa sitä kuulokoetta, moneen kertaan, mutta ikinä se ei onnistunut. Muutaman päivän jälkeen uusintakäynnillä siihen meni ehkä puoli minuuttia.

Vierailija
2/5 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin heti että voi olla lapsivettä korvissa eikä siksi kannata olla huolissaan. No olinhan minä huolissaan mutta ihan turhaan. Parin päivän päästä katsottiin uudelleen ja kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin säikähdin ihan valtavasti kun lastenhoitaja sanoi, ettei saanut kuuloa otettua, ja täytyy toistaa koe seuraavana päivänä. Olin varma että pojalla on kuulovamma..

Uusintatestauksessa parin päivän kuluttua koe oli kuitenkin normaali.

Lastenhoitaja sanoi, että usein lapsivettä joutuu synnytyksessä korviin ja sen vuoksi ääniaallot (?) ei kulje korvakäytävässä heti normaalisti. Olisi sanonut tuon heti ettei olisi tarvinnut niin murehtia..

Vierailija
4/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin pojan kans korvaklinikalle asti kuuloa tutkituttamaan. Synnärillä olin kyllä paineissa, kun vauva oli hyvin hiljainen ei itkenyt kertaakaan!! eikä vastetta tutkimuksessa saatu. Kotona sitten huomasin, että vauva reagoi ääniin, eikä enää huolettanut. Kuulotutkimuksessa (poika oli silloin 2kk) selvisi sitten, että vauvalla on erittäin hyvä kuulo. Korvakäytävät vain on ahtaat ja oli täynnä vaikkua...

Vierailija
5/5 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä ei saatu vasteita, eikä edes uusintakäynnillä parin päivän päästä. Mä olin ihan paniikissa, koska poika vaan nukkui eikä edes reagoinut kovin herkästi ääniin. Tosin meillä oli koko ajan tasainen meteli, kun oli jo kaks isompaa lasta pitämässä kotona ääntä.

Saatiin lähete korvaklinikalla ja poika oli n. 2kk kun siellä käytiin. Kuulo oli täysin normaali; korvalääkäri sanoi, että jos on vähänkin lapsivettä korvassa, laite ei toimi. Lisäksi mainitsi senkin, että kaikki kätilöt eivät ole koulutettuja käyttämään tätä laitetta, koska on vielä niin uusi. Kuulemma viikottain vauvoja lähetetään korvaklinikalle, kun laite ei löydä vasteita...

Mutta siis, paniikissa olin minäkin aluksi...