Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä toimenpiteitä osaat tehdä autollesi?

nettiukko874376
16.11.2017 |

Arvoisat mammat!

Monella daamilla on oma auto. Monesti muilla palstoilla on ollut keskustelua uusavuttomuudesta autoilun suhteen.
Kertokaa mitä huolto- tai korjausjuttuja osaatte autollenne tehdä.
Jos ette osaa tehdä mitään, opetelkaa. Älkää olko kädettömiä.
Olen siis mies.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opettele. Minulla on varaa teettää huollot ja korjaukset ammattilaisella.

Vierailija
2/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajaa ja tankata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauksia varten on korjaamot keksitty. Miksi itse suttaisin käteni kun voin ulkoistaa homman toisaall?

Vierailija
4/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut autoja vuodesta 1993. Tästä ajasta ollut autoasioissa auttavaa miesseuraa noin viiden vuoden verran. Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
5/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen threadin aloittaja.

Mitä teette jos rengas puhkeaa?

Vierailija
6/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa renkaat, huolehtia nesteet, käyttää sen öljynvaihdoissa, nollata airbagin valon. Vaihtaa polttimot ja tulpat.

Vierailija
7/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät huoltavat itse autonsa. Osaan diagnosoida vian ja kertoa sen huoltoon.

Vierailija
8/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa renkaat, huolehtia nesteet, käyttää sen öljynvaihdoissa, nollata airbagin valon. Vaihtaa polttimot ja tulpat.

Unohdin sulakkeiden ja tuulilasinpyyhkimien vaihdon, rengaspaineiden tarkistuksen ja tankkauksen. ;)

Vierailija
9/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjauksia varten on korjaamot keksitty. Miksi itse suttaisin käteni kun voin ulkoistaa homman toisaall?

Minä noudatan miehenä samaa ruuan kanssa, miksi itse tehdä kun kaupasta saa lämmitystä vaille valmiina. Mutta jostain syystä monien mielestä tämä on noloa ja pitäisi olla mestarikokkaaja.

Vierailija
10/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankata. Täyttää pissapojan. Tarkastaa öljyt (sekä muut nesteet) ja lisätä sitä. Vaihtaa polttimot ja pyyhkijänsulat. Vaihtaa renkaat.

Vierailija
11/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin sulakkeiden ja tuulilasinpyyhkimien vaihdon, rengaspaineiden tarkistuksen ja tankkauksen. ;)

Olet edistyksellinen.

Vierailija
12/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan käyttää pyyhkijöitä.

Vierailija
13/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiukko874376 kirjoitti:

Olen threadin aloittaja.

Selvitän missä rengasliikkeessä rengastani on hyllyssä ja hinausauton lavalla sinne. Ihan käytännössä kokeiltu juttu.

Vierailija
14/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tankata, lisätä jarru- ja pesunestettä sekä öljyä. Osaan tsekata renkaiden ilmanpaineet ja lisätä ilmaa. Osaan vaihtaa sulakkeen.

Vierailija
15/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsannut en ole koskaan, paklannut ja maalannut olen. Sähköissä vaihdan lampun ja sulakkeen, muusta en ymmärrä.

Teoriassa kaikki mekaaninen vaihtaminen onnistuu, talli on muttei kunnon nosturia. Renkaan osaan vaihtaa ja välillä sen teenkin.

Mies noita huoltohommia tekee itse. Jos miestä ei olisi, keski-ikäisenä akkana vien mieluummin huoltoon kuin väkerrän itse. Koulutukseltani olen koneinsinööri.

Vierailija
16/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa renkaat, tarkastaa rengaspaineet ja nesteet, täyttää nesteet, vaihtaa tuulilasinpyyhkimet ja polttimot, käyttää pesussa. Loput hoitaa ammattilainen.

Vierailija
17/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nettiukko874376 kirjoitti:

Olen threadin aloittaja.

Selvitän missä rengasliikkeessä rengastani on hyllyssä ja hinausauton lavalla sinne. Ihan käytännössä kokeiltu juttu.

Miksi et paikkaa itse rengasta?

Sinkkumies

Vierailija
18/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa renkaat, vaihtaa palaneen polttimon, täyttää pissapojan, vaihtaa öljyt ja suodattimen, vaihtaa moottorin ilmansuodattimen, vaihtaa raitisilmasuodattimen, vaihtaa pyyhkijät, vaihtaa jarrulevyt ja -palat, ilmata jarrut, vaihtaa ilmamassa- ja lambda-anturin, nollata vikakoodit. Ja sitä mukaa kun tulee uutta vikaa niin opetellaan uusia hommia.

Vierailija
19/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansi on tullu muutamasta autosta vaihdettua je parista laatikosta synkrot vaihdettu, entä mitä sää oap sää olet tehnyt autoillesi.

Vierailija
20/72 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perusjutut nesteistä renkaan vaihtamiseen. Ja vanhemmissa autoissa osaan vaihtaa osia. Tiedän konepellin alle katsomalla suunnilleen mikä mikin on. Autot eivät ole minulle erityisen tuttu aihealue, osasyynä se, että auton korjaamiseen vaaditaan usein voimaa enemmän kuin minulla on käyttää, sekä kiinnostuksen puute... Esimerkiksi syylärin vaihto tai ratin irrotus ei olisi onnistunut ilman voimakkaampaa osapuola mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä