Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten virpojien äidit!!!

Vierailija
10.04.2006 |

Pieni pyyntö teille:

Laittaisitteko ensi vuonna pikku virpojanne hiukan myöhemmin taipaleelle?

Nukuimme vielä yhdeksältä ja samoin pikkuinen vauvamme, joka valvotti meitä yöllä.

Emme olleet kovin hyvillämme kun rakkaat pikku mussukkanne soittivat ovikelloa ja vauva heräsi siihen ja huutokonsertti alkoi taas.

Tiedän, olisi pitänyt laittaa lappu oveen ja ensi vuonna laitankin!

Ja kiitos vielä sinulle jonka lapset kiersivät klo 12.00 jälkeen, heille avasimme oven ja palkitsimme runsaasti!

Palkitsemme myös ensi vuonna nämä fiksujen vanhempien lapset.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sunnuntaina. Klo 10 on meillä se raja jolloin saa lähteä kavereita hakemaan ulos ja myös se aika jolloin saa alkaa virpoa. Meidän naapurustossa kaikki ovat olleet tuohon aikaan jo pitkän tovin hereillä. Itse muistan lapsuudesta että virpomaan piti lähteä heti aamusta jos meni liian myöhään ei kukaan ollut enää kotona ja jäi virpomiset virpomatta ;)

Vierailija
42/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MEILLÄPÄ se on kello 12. Silloin saa lähteä pyytämään kaveria ulos tai meille saa tulla! Jos näkee kaverin ulkona aiemmin, tietenkin saa silloin mennä.

Vierailija:

vaikka sunnuntaina. Klo 10 on meillä se raja jolloin saa lähteä kavereita hakemaan ulos ja myös se aika jolloin saa alkaa virpoa. Meidän naapurustossa kaikki ovat olleet tuohon aikaan jo pitkän tovin hereillä. Itse muistan lapsuudesta että virpomaan piti lähteä heti aamusta jos meni liian myöhään ei kukaan ollut enää kotona ja jäi virpomiset virpomatta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä nämä lapset tosiaan ovat heränneet ajoissa, eikä vanhemmat tosissaan osaa ajatella, että toiset nukkuvat vielä. Meillä on herätty ja herätään edelleen ajoissa, mun mielestä klo 9 on aika myöhäinen ylösnousu:) Enkä nyt tarkoita pahalla, kyllä kai mäkin nukkuisin, jos vain saisin.. Meille ekat tuli klo 9.30, olimme vielä yöasuissa, mutta so? Avasimme, vaikka emme muistaneet koko virvontaa, kaapista löytyi onneksi ensi hätään jotain.

Vauvat valvottaa, vanhemmatkin lapset niin tekevät. Harvempi meistä vanhemmista saa kunnolla nukkua. Luulen, että yksi syy tähän hyökkäykseen on myös tämä valitus, että vauva valvotti. Mua se ainakin hiukan nyppii, että jos meidän vauva valvottaa, niin maailma olkoon hiljaa. Meillä " vauva" valvottaa viidettä vuotta, mutta emme me silti vaadi muita vaikenemaan.

Ovikello pois päältä, lappu oveen, mitä vaan, toki te omassa kodissanne saatte nukkua. Mutta ihan hyvä vinkki tuo, että opettakaa lapsenne ääniin, myös unien aikana. Silloin ei herää ovikelloon eikä puhelimeen.

Ja ap:lle ihan vinkkinä, yleensä lapset nukkuu päiväunia yli vuoden ikäisenä tuolloin puolenpäivän jälkeen. Älä siis ihmettele, jos sinun virpojallesi silloin hermostutaan:)

Vierailija
44/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta joku varmaan kirjoittaa(ellei jo kirjoittanut) että virpojien olisi pitänyt tulla mielummin klo 9 kun meidän klo6 herännyt vaavi meni nukkumaan klo 11 ja heräsi sitten tähän kun virpojat tuli klo12....

hoh hoijaa...

Yksi päivä vuodessa virvotaan, kai sen kestää......

Vierailija
45/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään vielä yöppärit päällä, tukat kampaamatta sunnuntain aamun myöhäistä aamupalaa klo 10, enkä tosiaan toivo virpojien pimputtelevan ovikelloamme siihen aikaan sunnuntaina.

Vierailija
46/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä oikeasti ovat mukavuuden haluisia? Onko normaalia että nukutaan puolille päiville? ja sitten tietysti lapset valvovat viikonloppuna puolille öin? niin ja viikon loppuna saa syödä navan täydeltä karkkia? ja katsoa lasten ohjemia aamulla yksin tai sisarusten kanssa kun äiti ja isi vähän lepää? ja maanantai aamuna on kiukkuisia aikuisia ja lapsia kun pitää herätä kouluun,hoitoon ja töihin?

Mun mielestä, korostan MUN, mielestä tuommoinen on vanhempien keskenkasvuisuutta ja teini-ikäisen käytöstä. Säännöllinen päivärytmi on osa tervettä lasten kasvatusta kuten säännölliset ruoka-ajatkin ja siihen kuuluu se että rytmit ovat viikonloppunakin suurin piirtein samat kuin arkena.

Vierailija
47/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas menis " hermot" , jos sun lapses tulis soittelee ovikelloa klo 12...sillon meillä, kuten monilla muillakin ollaan päikkäreillä!!!

Vierailija
48/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaina ennen puoltapäivää, yllensä ollaan niin tolkuissaan vasta klo 14-15 että voisi harkita oven avaamista.

Se " maaginen raja" on eri ihmisillä eri, se ei ole kaikilla klo 9 tai 10 jos sinulla itselläsi on!

Vierailija
49/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ketkä oikeasti ovat mukavuuden haluisia? Onko normaalia että nukutaan puolille päiville? ja sitten tietysti lapset valvovat viikonloppuna puolille öin? niin ja viikon loppuna saa syödä navan täydeltä karkkia? ja katsoa lasten ohjemia aamulla yksin tai sisarusten kanssa kun äiti ja isi vähän lepää? ja maanantai aamuna on kiukkuisia aikuisia ja lapsia kun pitää herätä kouluun,hoitoon ja töihin?

Mun mielestä, korostan MUN, mielestä tuommoinen on vanhempien keskenkasvuisuutta ja teini-ikäisen käytöstä. Säännöllinen päivärytmi on osa tervettä lasten kasvatusta kuten säännölliset ruoka-ajatkin ja siihen kuuluu se että rytmit ovat viikonloppunakin suurin piirtein samat kuin arkena.

Siis täytyisihän minun saada terve unirytmi 2kk vanhalle, on ihan sairasta ja keskenkasvuista antaa vauvan valvoa illalla ja yöllä! Anteeksi, parannan tapani, annan tästä lähtien klo 19.00 unilääkettä vauvalle niin johan ollaan pirteinä aamulla jo vaikka kuudelta ja saatte pimpotella meidän ovikelloa!

ap

Vierailija
50/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla taas menis " hermot" , jos sun lapses tulis soittelee ovikelloa klo 12...sillon meillä, kuten monilla muillakin ollaan päikkäreillä!!!

Sinähän voit laittaa lapun oveesi tai tunkea sukan ovikelloon ettei se soi!

ap

Vierailija
51/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän esikoisen luokalla on joka palmusunnuntai varainkeruujuttu jossa pitää jokaisen olla. Aiemmin ovat virponeet sen jälkeen n klo 15 mutta heille on pahoiteltu sitä, että on jo annettu kaikki karkit jne.

Meidän muksut kysyvät aina saako virpoa ja vasta sitten virpovat. Yhden kerran on sanottu että on jo käynyt niin monta ettei sovi. Olisivat antaneet kuitenkin oksan mutta eivät ehtineet sitä ojentaa.

Meillä itsellämme ei koskaan käy ketään, harmi. Ei ole montaa lapsiperhettä kylällä, näin itsekin vain kaksi muuta virpojaa. Ihania karkkeja ja muniakin olivat saaneet. Kyllä oksiakin väännettiin huolella ja vaatteet ja maskeeraukset mietittiin tarkkaan.

Vierailija
52/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö maailmassa oo isompiakin murheita?

Vierailija
53/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa loppukevättä!

Vierailija
54/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt itsekin että jos te olette tolukuissanne siinä klo 13-14 maissa, syötte aamupala lapset pääsevät ulos ehkä siinä klo 15? parin tunnin ulkolun jälkeen on ehkä jo ruoka-aika siinä 17-18 ja sittenhän se onkin jo la-illan saunomisaika tai sunnuntaina pitää pikku hiljaa alkaa rauhoittua ja mennä nukkumaan että jaksaa ma aamuna herätä klo 7. Harva lapsi nukkuu tuonne 13-14 joten he ilmeisesti katsovat videoita, telkku, ovat tietokoneella jne jne.

Meillä lapset ehtivät kesäaikaan olla hyvinkin lähes 10h päivittäin ulkona. Talvella sää syistä vähän vähemmän. Ehdimme myös perheen kanssa touhuta yhdessä vaika mitä.

AP:LLE: Ei kukaan ulkopuolinen voi arvioida koska sinun vauvasi nukkuu kun tuon ikäset nukkuvat lähes koko päivän. On ihan täysin oma mokasi että et laittanut lappua oveen.

Vierailija
55/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sovin ajat ja paikat jo etukäteen enkä usuta penskaani ventovieraiden oville ennen kukonpieremää!

Vain sukulaiset ja tutut kuuluu virpoa, mutta tämä vain minun mielipiteeni.

ap

Vierailija
56/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että sulla ei oo ku tuo yks lapsi ja vauva vielä, hohhoijjaa. Ja se, miten aikasin herää, ei todellakaan viittaa siihen, onko lapsi kauhukakara vai ei! Kyllä joudut kuule itekki vielä monta kertaa heräämään lapses takia ennen yheksää! Mieti sitte, miten kauhee se sun lapses on.

Tässäpä yks ap:n hyvin tietoinen käsitys lapsista:

" Eri asia teillä joilla on niitä kauhukakaroita jotka herää kuudelta, silloin klo 9 tuntuu varmaan jo iltapäivälle."

Vierailija
57/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vain sukulaiset ja tutut kuuluu virpoa, mutta tämä vain minun mielipiteeni.

ap

Vierailija
58/58 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain tutut virvotaan ja jos naapureihin mennään, niin olis hyvä sopia etukäteen. Meillä ainakin riittää virvottavia omasta takaakin. Toinen outo tapa on se, että se palkka pitäisi saada saman tien, perinteisesti ne palkat on haettu pääsiäisenä :)

Ja se, että virvotaan vain kerran vuodessa, on totta. Halloween on sit toinen juttu...

t. kahden virpojan äiti, joka ei iki päivänä tule päästämään lapsiaan kulkemaan ovelta ovelle