Kun olen vähänkin kipeä, niin kumppani kohtelee minua kuin spitaalista. Loukkaa pahasti! :(
Ihan jos vaikka vaan pari kertaa yskäisen tai nenäni vähän vuotaa, niin miesystävä alkaa kohdella minua kuin spitaalista. Me asutaan yhdessä, mutta tuolloin mies pysyttelee paljon pois kotoa ja tahtoo minun pysyttelevän vähintään metrin etäisyydellä hänestä eikä hän tahtoisi koskeakaan mihinkään mihin minä olen tuolloin koskenut. Ei varmaan tarvitse edes mainita, ettei todellakaan mitään hellyyttä ole tuolloin eikä mies tietenkään "voi" auttaakaan minua mitenkään, ettei vaan tauti tarttuisi häneen.
Nytkin mulla on "kuumetta" 37,3 astetta ja en todellakaan aio kertoa tästä miesystävälle, koska minua loukkaa tosi pahasti tuo hänen käytös silloin kun olen kipeänä. Meidän normaali arki on ihan kivaa ja tavallista eikä hän ole silloin mitenkään pöpökammoinen. Ihmettelen syvästi, että mikä saa normaalin miehen sekoamaan jonkun pikkuflunssan takia tällä tavalla?! Pahimmillaan se on oikeasti desinfioimassa oven kahvoja ym. mun jälkeen. Kun kyse ei todellakaan ole mistään noroviruksesta tai oksennustaudista..
Onko kenelläkään muulla samanlaista?
Kommentit (10)
Miten mies tulee toimeen töissä ja muuten kodin ulkopuolella, missä on tähän aikaan vuodesta vähän joka toisella vastaaantulijalla jonkinlainen flunssa?
Miehen kannattaisi opiskella vähän mikrobiologiaa. Hyvä käsihygienia riittää estämään jopa noroviruksen tarttumisen
mites se käyttäytyy itse sairaana?
Lapsuuskodin peruja.
Mun sairaanhoitajaäiti oli elementissään, kun joku perheenjäsen sairasti. En ikinä saanut niin paljon huomiota ja huolenpitoa kuin kipeänä.
Myöhemmin tajusin, että että se oli poikkeuksellista meininkiä.
Mutta sun miehen käytös menee toiseen ääripäähän. Ajatteleeko se vain itseään? Entä jos olisit vakavasti sairas ja avun tarpeessa?
Itse ollessaan kipeänä mies on kuin vinkuva pikkulapsi, joka kaipaisi hoivaa joka asiassa. Kyllä hän silloinkin välttelee läheisyyttä, ettei tartuttaisi minua, mutta vaatii kuitenkin palvelua. Lapsuuden kodissaan mies on saanut paapomista vähänkin kipeänä ollessaan. Sitä en tiedä, varoiko hänen vanhemmat tartuntaa samalla neuroottisella tavalla vai eivät.
Lapsia meillä ei ole, mutta ne ovat suunnitelmissa joskus.
Ap
Mikä spitaali sinusta on jos ei sairaus? Aika oksettava ajatusmaailma sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ollessaan kipeänä mies on kuin vinkuva pikkulapsi, joka kaipaisi hoivaa joka asiassa. Kyllä hän silloinkin välttelee läheisyyttä, ettei tartuttaisi minua, mutta vaatii kuitenkin palvelua. Lapsuuden kodissaan mies on saanut paapomista vähänkin kipeänä ollessaan. Sitä en tiedä, varoiko hänen vanhemmat tartuntaa samalla neuroottisella tavalla vai eivät.
Lapsia meillä ei ole, mutta ne ovat suunnitelmissa joskus.
Ap
ÄLÄ tee lapsia tuon miehen kanssa.Joudut hoitamaan ne itse ja mies sekä syyllistää sua että "katoaa" kuvioista kun muksut on kipeä. Mieheltäsi puuttuu kaikki empaattisuus.
Hyvä kumppani huomioi eikä ota etäisyytä vastamäessä kuten miehesi, joka ei kestä että hänen uus-äitihahmonsa eli sinä osoittaa heikkoutta sairastumalla.Kumppanisi haluaa sinun huomiosi kokonaan ja tulee luultavasti sekoamaan jos hankitte lapsen kun ei kestä sitä että huomiosi vie se vauva.
Mun mieheni hoivaa mua jos olen kipeä ja on muissakin asioissa minut huomioon ottava. Miehesi käytös ei ole normaalia.
Kannattaa oikeasti tuon koettuasi miettiä onko teistä olemaan yhdessä.
Ei kyllä ole mitään mies- tai isämateriaalia..:D
Mietipä millainen mies on kun teidän tulevat (?) lapset on kipeitä? Kuka saa hoitaa kaiken? Entä jos sairastut kunnolla ja joudut vaikka sairaalaan? Mies voi olla neuroottinen ja siihen voi saada apua, jos itse haluaa.